Game / Plex systeem

Pagina: 1
Acties:

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-12 14:11
Hi mensen, ik heb een beetje rondtgekeken en wou graag een systeem maken welke thuis gebruikt wordt voor gaming en het streamen van Plex naar maximaal drie systemen tegelijk in 1080p. Eerst keek ik naar een iMac voor een beetje een all in one maar voor die prijs dacht ik waarom niet een leuke pc kopen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op het nieuwe systeem wil ik graag spelletjes kunnen spelen, het liefst op goeie degelijke settings de aankomende tijd in 1080p. Daarnaast moet de PC dag en nacht aanstaan voor het handelen met Plex/Sonarr en dergelijke.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 2000 euro kosten maar het liefst waar het kan wat minder. Het systeem dat ik heb samengestelt komt van alternate omdat zij daar ook de pc in elkaar zetten en daar kwam ik op die prijs uit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een muis welke ik mee neem en niet meer hoef te halen.

Logitech G700s Rechargeable Gaming Mouse

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende systeem gemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 245,50€ 245,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 151,50€ 151,50
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 354,-€ 354,-
2WD Green HDD, 3TB€ 97,-€ 194,-
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 90,23€ 90,23
1Asus VG248QE Zwart€ 282,95€ 282,95
1Cooler Master Hyper 212X€ 33,10€ 33,10
1Razer Blackwidow Ultimate Chroma (Qwerty)€ 166,95€ 166,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R€ 85,-€ 85,-
1Cooler Master GM G750M€ 78,95€ 78,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.767,08

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet perse maar betaal graag iets meer voor een betrouwbaarder merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zou ik hem aardig stil willen omdat die dichtbij het bed staat en de hele dag zou moeten gaan draaien. Opzich ook zo klein mogelijk alleen het moet niet ten koste gaan van hoe het systeem presteert. Dan mag die wel wat luider

Ga je overklokken?
In het begin vast niet maar de processor is er wel naar dus in de toekomst zou het best kunnen

Wat verwacht je van ons?[i]
Of er nog verbeterpunten zijn of producten die ik beter kan vervangen. Ook een soort van checkje of het lijstje beetje goed genoeg is :)

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 14:15
Een 750 watt voeding is totaal overbodig. Een goede 450 watt is meer dan genoeg. Eventueel kan je nog voor de goede Corsair rm550x gaan, omdat er helaas geen 450 variant is. Mocht je gaan overklokken, dan zou ik eerder voor een Scythe Mugen 4 of Scythe Fuma kiezen, deze zijn hier wat beter voor. Tot slot zou ik toch nog even kijken of er een 500gb ssd in het budget past, aangezien een 250gb redelijk snel vol zit met de games van tegenwoordig.

• dglavimans
theman36 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:27:
Een 750 watt voeding is totaal overbodig. Een goede 450 watt is meer dan genoeg. Eventueel kan je nog voor de goede Corsair rm550x gaan, omdat er helaas geen 450 variant is. Mocht je gaan overklokken, dan zou ik eerder voor een Scythe Mugen 4 of Scythe Fuma kiezen, deze zijn hier wat beter voor. Tot slot zou ik toch nog even kijken of er een 500gb ssd in het budget past, aangezien een 250gb redelijk snel vol zit met de games van tegenwoordig.
Allereerst bedankt voor het antwoorden :) In me laptop nu zit een Samsung EVO 850 1TB dus die zet ik dan waarschijnlijk over nog zelf als die in elkaar zit. Met de rest van de tips kan ik ook zeker wat! vooral omdat ik over voeding niet zoveel wist. Als er verder nog aanmerkingen zijn hoor ik het zeer graag

Vraagje nog, is de voeding etc die je aanraadt ook nog genoeg als je eventueel ooit SLI zou willen draaien?

[ Voor 5% gewijzigd door dglavimans op 15-02-2016 13:19 ]

• theman36
Nee dan zou je toch voor de 650 watt versie moeten gaan denk ik. Zelf raad ik geen sli aan trouwens. Meestal levert dit meer problemen op dan dat je er voordeel bij hebt. Als ik jou was zou ik dan gewoon een andere gpu kopen, want in die tijd zijn de nieuwe kaarten ook uit. Je zou eventueel ook nog voor ander geheugen kunnen gaan, omdat je toch geen kast hebt met een window. Crucial 2x8gb, maar dit kleine bedrag wat je daarmee bespaart is eigenlijk te verwaarlozen met dit budget

[ Voor 42% gewijzigd door theman36 op 15-02-2016 14:01 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Overclocken loont imo de moeite niet meer. De winst die je ermee boekt is te klein ten opzichte van de investering die het vraagt en het is vaak toch een ruime 100 euro meer.

Als je drie streams op Plex hebt in 1080p, dan denk ik wel - zeker als je moet transcoden naar een device / browser bijvoorbeeld - dat je aan 100% CPU usage zit (als dat met twee al niet is), je kan dan dus niet Plex en gamen tegelijk.

• dglavimans
CptChaos schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:04:
Overclocken loont imo de moeite niet meer. De winst die je ermee boekt is te klein ten opzichte van de investering die het vraagt en het is vaak toch een ruime 100 euro meer.

Als je drie streams op Plex hebt in 1080p, dan denk ik wel - zeker als je moet transcoden naar een device / browser bijvoorbeeld - dat je aan 100% CPU usage zit (als dat met twee al niet is), je kan dan dus niet Plex en gamen tegelijk.
Zit een punt in maar mocht ik het toch ooit willen doen om wat voor reden dan ook wil ik mezelf niet voor me hoofd slaan dat ik niet wat meer heb bijgelegt.

Over dat Plex daar moet ik dan inderdaad wel even rekening mee houden aangezien het hoofdzakelijk daarvoor gebruikt gaat worden, alleen de tijden dat er echt constant 3 streams draaien is zeldzaam. Maar wel heel belangrijk idd rekening mee te houden.

Over het SLI: hoor er vaker problemen mee inderdaad. Qua budget zou ik wel bij de kaart blijven die ik nu heb enige is dat als er nieuwe komen dat deze misschien afprijst. Maar ja, die nieuwe kaarten kwamen ook pas heel laat en wou hem halen rondt de zomer

• StevePC
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-12 17:10
Gaat misschien niet over het samenstellen van de pc, maar bekijk ook even de reviews van alternate: http://tweakers.net/shopr...nate-punt-nl/shopreviews/
Ik ben namelijk niet tevreden over de service.
Mijn moederbord was te strak aangedraaid en een ram stick hing er los in, het klipje was niet eens dicht.
En zodra je hem opstuur ben je weer 2 weken verder voordat je je pc terug hebt.
Wees dus heel zeker van je zaak.

• theman36
StevePC schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:08:
Gaat misschien niet over het samenstellen van de pc, maar bekijk ook even de reviews van alternate: http://tweakers.net/shopr...nate-punt-nl/shopreviews/
Ik ben namelijk niet tevreden over de service.
Mijn moederbord was te strak aangedraaid en een ram stick hing er los in, het klipje was niet eens dicht.
En zodra je hem opstuur ben je weer 2 weken verder voordat je je pc terug hebt.
Wees dus heel zeker van je zaak.
Ik zou alles bij azerty bestellen. Zelf heb ik ook al de nodige problemen ervaren met alternate die dit niet tot nauwelijks oplossen. Azerty daarin tegen herstelt de gemaakte fouten uitstekend, mochten die er toevallig zijn natuurlijk. Maar dit is zeer persoonlijk

• StevePC
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-12 17:10
theman36 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:20:
[...]

Ik zou alles bij azerty bestellen. Zelf heb ik ook al de nodige problemen ervaren met alternate die dit niet tot nauwelijks oplossen. Azerty daarin tegen herstelt de gemaakte fouten uitstekend, mochten die er toevallig zijn natuurlijk. Maar dit is zeer persoonlijk
Hier ben ik het helemaal mee eens, ik moest ook nog eens 2 weken wachten op voeding omdat die niet meer leverbaar was, terwijl op de site in groen stond: Direct leverbaar.

• dglavimans
Dat is ook inderdaad een hele goeie mogelijkheid dan. Wist alleen uit me hoofd dat Alternate dit deed maar als ik verhalen zo lees dan moet ik er misschien nog eens over nadenken.

Voor nu is het gewoon sparen en dan over niet al te lange tijd de PC te halen :) Bedankt alvast voor alle gegeven tips en snelle antwoorden!

• dglavimans
Ik heb hem een beetje aangepast met het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 362,95€ 362,95
1Asus Z170 PRO GAMING€ 147,95€ 147,95
1MSI R9 390X Gaming 8GB€ 426,07€ 426,07
2WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 111,95€ 223,90
1Cooler Master CM 690 III Window€ 95,95€ 95,95
1Asus VG248QE Zwart€ 288,90€ 288,90
1Cooler Master Hyper 212X€ 33,10€ 33,10
1Steelseries Apex (Qwerty)€ 89,-€ 89,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 83,95€ 83,95
1Cooler Master GM G750M€ 77,95€ 77,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.914,62

Een ander vraagje wat ik vergeten was is dat ik graag het systeem de hele dag zou willen laten draaien ivm Plex en de bijbehorende programma's. Is hier wat op tegen of?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Voor zo'n high-end systeem verwacht je ook wel een high-end voeding, zoals de pricewatch: Corsair RM550x een budget voeding lijkt mij nergens voor nodig.

Ik zou ook geen MSI R9 390X Gaming nemen, want deze kaart heeft een verbruik wat zo'n 100W hoger ligt als andere R9 390X kaarten en dat is vrij extreem.

De WD Red schijven lijken mij niet echt geschikt voor jouw gebruik.

CPU koeler lijkt mij niet leverbaar.

En 300 euro voor een full HD monitor met TN paneel lijkt mij nogal veel geld.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• dglavimans
-The_Mask- schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:04:
Voor zo'n high-end systeem verwacht je ook wel een high-end voeding, zoals de pricewatch: Corsair RM550x een budget voeding lijkt mij nergens voor nodig.

Ik zou ook geen MSI R9 390X Gaming nemen, want deze kaart heeft een verbruik wat zo'n 100W hoger ligt als andere R9 390X kaarten en dat is vrij extreem.

De WD Red schijven lijken mij niet echt geschikt voor jouw gebruik.

CPU koeler lijkt mij niet leverbaar.

En 300 euro voor een full HD monitor met TN paneel lijkt mij nogal veel geld.
In veel tests online enzo komt deze kaart wel steeds als beste eruit tussen het stel. Enig ander die ik echt als alternatief zie is de Saphire. Maar die MSI schijnt volgens tests stiller etc te zijn als die niet in-game is. Ideaal dus als ik niet game maar hem gewoon aan heb. Heb je hier misschien wat meer inkijk in?

De voeding zou ik inderdaad aanpassen voor dat kleine verschil :)! De CPU koeler heb ik iig gezien bij alternate geen idee of die ook bij azerty is op moment van schrijven.

Het paneel koos ik voor de 144 Hz. Deze was de goedkoopste op Alternate van alle monitors daar, maar hoor graag alternatieven?

Over de schijven heb ik me laten vertellen dat Red gebruikt wordt voor servers. Wat fijn is als die dag en nacht aanstaat, heb je hier misschien andere alternatieven voor of zit ik compleet fout met de Red lijn en is meer de Green lijn wat ik zoek?

Alvast bedankt voor de genome tijd al!

[ Voor 5% gewijzigd door dglavimans op 19-02-2016 13:31 ]

• dglavimans
*schopje omhoog*

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Iets als pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart. Je hebt dan geen 144Hz maar wel freesync wat het beeld net zo vloeiend zou moeten maken en je hebt 1440p wat ook wel lekker is.
Pagina: 1