Sanity check voor Gamesystem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TCY16
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-10-2023
Beste Tweakers,

In de afgelopen maanden heb ik een systeem bij elkaar "gespaard". Alles is van V&A, nieuw of nagenoeg nieuw. Er zijn echter nog een paar onderdelen waarvan ik niet zeker ben. Hier wil ik graag advies over. Het plan is om deze wel nieuw te kopen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, gebruik voor de universiteit en een af en toe wat Blender.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget, maar als het niet duurder hoeft, ga ik dat zeker niet doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ja:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus Z170-K€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO M.2 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik moet nog een voeding, geheugen en een cooler hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet voor deze onderdelen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een redelijk stil systeem, daarom deze voeding en cooler. Voor de cooler twijfel ik over de niet- PCGH editie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 41,-€ 41,-
1Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA€ 36,-€ 36,-
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 169,95

Ga je overklokken?
Hier twijfel ik over, omdat ik dit niet per se van plan was, maar wel toevallig spullen heb gekocht waarmee het kan.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of de gekozen voeding van goede kwaliteit is, of het geheugen onder de koeler past en ik wil graag advies over het overclocken.

Alle reacties

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Niet veel op aan te merken. Ik ben zelf fan van de kwaliteit van corsair geheugen: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C14

Voeding en koeler zijn prima. Mocht je echt gaan overklokken is een betere (duurdere) koeling aan te raden.

Overklokken is altijd lastig. Het geeft geen voordeel in games maar wel in bijvoorbeeld het renderen in blender. Als je je er niet vertrouw bij voelt zou ik het gewoon later.

Meer over overklokken van ''skylake'' CPU's vind je hier : YouTube: Intel "Skylake" Core i7 6700K Overclocking Guide

Verder mis ook nog HDD opslag. Neem aan dat niet alles gaat passen op de SSD.
pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

[ Voor 12% gewijzigd door MichaelvD op 15-02-2016 11:43 ]

• TCY16
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-10-2023
Dankje voor je reactie en je link, dat wordt vast een keer handig!
Wat is het verschil tussen de twee? Naar mijn idee is het alleen de looks en de prijs.
Ook mis ik inderdaad nog een HDD, deze ben ik van plan binnenkort erbij te kopen.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
TCY16 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:13:
Dankje voor je reactie en je link, dat wordt vast een keer handig!
Wat is het verschil tussen de twee? Naar mijn idee is het alleen de looks en de prijs.
Ook mis ik inderdaad nog een HDD, deze ben ik van plan binnenkort erbij te kopen.
Ram doet niks voor elkaar onder. Zie nu pas dat je een dichte kast hebt dus looks maken dan natuurlijk niks uit 8)7.

HDD is wel aan te raden na een paar grootte games, windows en wat overige bestanden/programma's zit die van mij al vol.