Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe surround-set. Niet omdat de oude stuk is, maar omdat ik wegens een verbouwing mijn surrounds weg heb moeten laten (geen mogelijkheid meer om draad te trekken/netjes weg te werken. Dus was mijn eerste eis: draadloze surrounds.

Genoeg setjes te vinden, maar deze hebben bijna allemaal surrounds met een stekker voor stroom. Stopcontacten heb ik op de betreffende plekken niet zitten, dus dat is ook geen optie.

Toen kwam ik de Philips Fidelio E5 tegen. Deze gebruikt surrounds met -als ik het goed begrijp- accu's die opgeladen worden vanuit de frontspeakers (je klikt ze er bovenop) waarmee het in de basis een 2.1 set is. Als je films wilt kijken of gamen, pak je de surrounds eraf, zet ze op de hoek van de bank en presto, een 4.1 set.
Klinkt ideaal, maar is vrij fors aan de prijs.

Googelen of filteren in de pricewatch levert mij genoeg setjes met draadloze surrounds, maar ik kan daarbij niet makkelijk achterhalen of deze écht helemaal snoerloos zijn. Mijn vraag aan jullie: welke sets kennen jullie nog meer met snoerloze surrounds en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Beste antwoord (via Icephase op 17-02-2016 11:50)

Anoniem: 394709

Naast de setjes die Philips heeft (fidelio B5 bijvoorbeeld, soundbar met losse surrounds) blijft de keuze daarna voornamelijk beperkt tot andere soundbar systemen. bij de samsung hwj*** soundbars kun je de multiroom speakers van samsung gebruiken als surround, maar naar mijn weten hebben ook deze geen accu. zelfde probleem met het sonos systeem, wat nog veel meer aan de prijs is.

ik denk dus dat op het moment de philips eigenlijk de enigste mogenlijkheid is, alle andere speakers hebben tenminste stroom nodig, of zijn enkel bluetooth speakers.

qua geluid zijn de fidelio's ook zeker niet slecht.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

Naast de setjes die Philips heeft (fidelio B5 bijvoorbeeld, soundbar met losse surrounds) blijft de keuze daarna voornamelijk beperkt tot andere soundbar systemen. bij de samsung hwj*** soundbars kun je de multiroom speakers van samsung gebruiken als surround, maar naar mijn weten hebben ook deze geen accu. zelfde probleem met het sonos systeem, wat nog veel meer aan de prijs is.

ik denk dus dat op het moment de philips eigenlijk de enigste mogenlijkheid is, alle andere speakers hebben tenminste stroom nodig, of zijn enkel bluetooth speakers.

qua geluid zijn de fidelio's ook zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 09:51
(misschien een heeeeel dom voorstel)

Wellicht kun je speaker kabel op een soort van oprol systeem kopen zoals een kabel haspel?
Als je dan 5.1 wilt dan rol je even de speaker kabel uit en monteer je er vlug je speakers. De kabels liggen dan wel over de vloer etc.
Wil je vervolgens weer normaal tv kijkend dan koppel je de boel af en rol je de kabels weer op....

moet te doen zijn als je creatief bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Topicstarter
NL_Scratch schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:34:
(misschien een heeeeel dom voorstel)

Wellicht kun je speaker kabel op een soort van oprol systeem kopen zoals een kabel haspel?
Als je dan 5.1 wilt dan rol je even de speaker kabel uit en monteer je er vlug je speakers. De kabels liggen dan wel over de vloer etc.
Wil je vervolgens weer normaal tv kijkend dan koppel je de boel af en rol je de kabels weer op....

moet te doen zijn als je creatief bent
Dat is me toch te houtje touwtje hoor, haha! Maar kudos voor de creativiteit!
Nee ik wil een mooie oplossing, mag ook best wel wat kosten maar vroeg me af of die Philips de enige optie is (en zo ja; waarom maken niet méér fabrikanten zoiets??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 09:51
haha tsja, waar een wil is, is een .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 19:27
Ook ik vraag me dit al maanden af. Dit lijkt in deze prijsklasse echt de enige, al jaren nota bene!
Het lukte me helaas niet deze set de bemachtigen via de afgelopen Media Markt/BCC btw actie, wat inclusief cashback uitkwam op net iets minder dan 400 euro totaalprijs. 170 euro meer is toch wel andere koek. Mar mocht je het geduld ervoor hebben, wachten kan lonen. :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:34
Het principe is uitstekend! ik zou even marktplaats in de gaten houden vanaf april. dan komt namelijk de E6 uit. mogelijk willen winkels en sommige particulieren dan van de E5 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 20:37
Je kan ook een systeem nemen waar het geluid draadloos gaat en dan de stekker door een accu vervangen
Pagina: 1