Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-07 17:18
Allen,

Al jaren dient deze oude Dlink 524 router als extensie voor mijn wifi netwerk boven. Graag zou ik deze veranderen met een nieuwe en snellere wifi router. Deze heeft nog 100mbit poorten...

Een extra feature die zeer handig zou zijn is het automatisch uitschakelen van de Wi-Fi van 2 tot 7 u snachts. Bestaat dit ?

Bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:15

TommieW

Numa numa.

Genoeg keuze, toch?

Je zoekt waarschijnlijk een accesspoint, of een router geconfigureerd als een accesspoint.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
TommieW schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:59:
Genoeg keuze, toch?

Je zoekt waarschijnlijk een accesspoint, of een router geconfigureerd als een accesspoint.
Inderdaad ik heb de router als access point geconfigureerd. De vraag is meer of er mensen routers kennen die de feature hebben die ik zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:11

lier

MikroTik nerd

Ubiquiti kan het in ieder geval...maar er zijn tal van alternatieven/mogelijkheden.
Denk dat uitzetten een prima idee is, je wil echter niet dat daardoor 4G gebruikt wordt...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Het is deze geworden: TP-LINK TL-WR1043ND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:17
SmokingSig schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:18:
Het is deze geworden: TP-LINK TL-WR1043ND
Wat is er, behalve dat ie 1Gbit poorten heeft, beter aan dan de oude dlink?

Je vervangt nu een oud apparaat met een ander oud apparaat. De 1043 is een ding wat 5 jaar geleden ofzo een leuk ding was. Anno 2016 is ie dat absoluut niet meer (sterker nog, dat ding is nieuw nieteems meer te koop).

Koop een fatsoenlijk dualband ding. DFS en 5Ghz is iets wat anno 2016 het minste is als je dat ding wat langer wilt gaan gebruiken.

Een WR1043ND van marktplaats is imho geen upgrade.

Ik zou je keuze voor een 'nieuw' 2ehands ding zeker heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
DJSmiley schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:25:
[...]

Wat is er, behalve dat ie 1Gbit poorten heeft, beter aan dan de oude dlink?

Je vervangt nu een oud apparaat met een ander oud apparaat. De 1043 is een ding wat 5 jaar geleden ofzo een leuk ding was. Anno 2016 is ie dat absoluut niet meer (sterker nog, dat ding is nieuw nieteems meer te koop).

Koop een fatsoenlijk dualband ding. DFS en 5Ghz is iets wat anno 2016 het minste is als je dat ding wat langer wilt gaan gebruiken.

Een WR1043ND van marktplaats is imho geen upgrade.

Ik zou je keuze voor een 'nieuw' 2ehands ding zeker heroverwegen.
Bedankt voor de feedback. Ik wou eigenlijk versie 2 van dit model kopen.
Na wat verder onderzoek ben ik nu op deze gekomen: TP-Link TL-WDR3600.
Deze heeft ook 5.0 Ghz. betere keuze ?

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingSig op 16-02-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:17
Wat is je budget? Je kan beter iets meer uitgeven en een actueel ding. Wat is de reden dat je telkens naar oude (2ehands) exemplaren kijkt?

Met een goed AP kun je weer rustig een aantal jaren vooruit. Dat is zinniger dan een oud ding vervangen door een ander oud ding.

Ja, je hebt 5Ghz met die WDR3600 maar daar houd het ook al snel mee op.

Als budget echt een ding is, dan kun je prima een KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99 overwegen. Dan heb je iig de belangrijkste dingen die anno 2015 toch wel gewenst zijn: AC, dual band, DFS en gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
of (als je ziggo klant bent) https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/

gigabitlan, 2.4 en 5ghz vooraf al ingesteld als accespoint en komt ook nog eens met 15 meter netwerk kabel (mocht je dan nog nodig zijn) voor 59 euro. (+30 dagen niet goed, geld terug)

Dat is gewoon een TP link router met ziggo logo en firmware die hem als accespoint configureerd, maar prima voor jou doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Deze dan: pricewatch: Netgear WNDR3700

Waarom een router ? Omdat ik later een modem only setup zal hebben bij Telenet. Momenteel dient deze enkel als switch/ap voor netwerk thuis tot boven te krijgen.
Pagina: 1