Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertidow
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-02 08:26
Beste tweakers,

BIj het gebruik van mijn recent geinstalleerde Plex Media Server waarbij ik stream vanaf de PC naar de Xbox One valt het wifi regelmatig weg (alle devices in het huis kunnen het netwerk niet meer vinden en het netwerk staat ook niet meer in de lijst).

Het wifi is normaal gesproken snel (35-45 Mbit/S) en stabiel door het hele huis, en wordt trager als ik stream via Plex Media Server. Het Wifi valt om de 10-20 minuten uit en het duurt ongeveer 30 - 60 seconden.

Ik heb de volgende setup:
Modem van Telfort (xperiabox v8), 63 MBit/s IN, 20 MBit/s Uit. Wifi modem staat uit.
TP-LINK 1043 v2 met DD-WRT firmware als router, enige wifi signaal in huis.
Xbox One, met ethernetkabel verbonden aan modem.
Intel 7620 wifi adapter in laptop (ASUA N550JV).
(Zekerheidshalve: Bitdefender 2016, maar die kan het wifi niet uitschakelen volgens mij).

Mijn vraag:
Is dit meest waarschijnlijk een probleem van een router die deze stream niet aan kan of is het waarschijnlijk een ander probleem?

Zo ja, dan koop ik een andere router, maar zo nee, dan ben ik beniewd wat het is.

Alvast bedankt voor de hulp.

Beste antwoord (via Geertidow op 22-02-2016 10:27)

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:02
Geertidow schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:17:
Hallo, het WiFi is 2.4 GhZ, er zijn +/- 10 kanalen on me heen en de wifi van het telfort modem heeft onvoldoende bereik. Met DD-WRT broadcast hij Wide HT40.
Met het bereik zelf is allemaal niks mis, maar het Wifi 'knalt' er soms uit tijdens het streamen.
Ik heb net hetzelfde voorgehad als jij. Nooit echt de oorzaak gevonden. Een nieuwe router gekocht en het probleem was opgelost.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06 18:29
Wifi op 2.4Ghz ? Veel netwerken om je heen ?
Heb je de wifi van de telfort al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertidow
Hallo, het WiFi is 2.4 GhZ, er zijn +/- 10 kanalen on me heen en de wifi van het telfort modem heeft onvoldoende bereik. Met DD-WRT broadcast hij Wide HT40.
Met het bereik zelf is allemaal niks mis, maar het Wifi 'knalt' er soms uit tijdens het streamen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Geertidow schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:17:
Ik heb net hetzelfde voorgehad als jij. Nooit echt de oorzaak gevonden. Een nieuwe router gekocht en het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertidow
Hey Yarisken,

Ik heb nu een AC68U van ASUS en het probleem bestaat nu niet meer.
Weet jij toevallig of je van je AC68U, waar je een netwerkserver van kan maken, ook als PLEX server kan gebruiken? Ik heb nu een harde schrijf aan de router gehangen en kan nu:

1. Over het netwerk via de xbox op de gewone xbox media player films kijken.
Maarrrr ondertiteling werkt niet.
2. Als mijn laptop aan staat via de plex media server diezelfde films kijken (de harde schrijf die aan de asus hangt is gemount op de laptop).

Het zou natuurlijk te gek zijn als plex het zou doen zonder dat de laptop aan hoeft. Kan dat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Geertidow schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:27:
Hey Yarisken,

Ik heb nu een AC68U van ASUS en het probleem bestaat nu niet meer.
Weet jij toevallig of je van je AC68U, waar je een netwerkserver van kan maken, ook als PLEX server kan gebruiken? Ik heb nu een harde schrijf aan de router gehangen en kan nu:

1. Over het netwerk via de xbox op de gewone xbox media player films kijken.
Maarrrr ondertiteling werkt niet.
2. Als mijn laptop aan staat via de plex media server diezelfde films kijken (de harde schrijf die aan de asus hangt is gemount op de laptop).

Het zou natuurlijk te gek zijn als plex het zou doen zonder dat de laptop aan hoeft. Kan dat denk je?
Hallo, nee dat gaat bij mijn weten niet werken. Synology ondersteunt wel plex.
De meeste mensen gebruiken plex via hun NAS of via een mini-pc / htpc.
Zelf heb ik een goedkope intel nuc als mediaspeler. Zit een 1TB harde schijf in voor mijn downloads. Ik kan daar ook nog een externe schijf aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertidow
Ik denk dat ik voor de goedkoopste oplossing ga: wake up on LAN in de router instellen voor de laptop, dan ben ik helemaal rond. Voor films waar tekst niet zo belangrijk is (alle films met Sylvester Stallone :P) zet ik de laptop wel aan. Maar thanks voor de tip.
Pagina: 1