W10 Steeds uit subfolder 'gegooid'.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Na wat google werk leek het een paar dagen geleden opgelost te zijn, maar helaas vandaag weer....

Ik heb een share op een Win 2012 R2 server, en een Win 10 client, de client kan in de juiste shares enz. maar sommige subfolders geven nogal wat problemen...
Vanaf de root van de share kan ik in een subfolder komen zonder gedoe, maar eenmaal daar zijn er een aantal andere subfolders daarin waarvan de meeste werken maar er een paar zijn die zodra ik ze open ik na enkele seconden terug wordt gegooit naar de parent folder.
Bijv. van \\server\share1 (fictieve naam...) naar \\server\share1\subfolder gaat prima maar \\server\share1\docs\ wordt ik na een seconde of twee-drie uit gegooit en weer terug naar \\server\share1 gestuurd zonder melding oid...
Dit gebeurt bij meerdere verschillende folders, eerste folder had een slordige 250.000 bestanden erin (archief wat niet erg goed opgeruimd is...) maar een ander had alleen maar drie mapjes erin dus aantal bestanden lijkt niet de oorzaak.
Op de server zelf trouwens het zelfde probleem met het lijkt willekeurige mappen...

Trouwens terwijl ik het schrijf bedenk ik me dat de server net bezig was met een backup, nu kan ik met mijn W10 client er weer in maar niet tegelijk met de server in de map met 250.000 bestanden...
Behalve advies dat 1 map met 250.000 files misschien geen best practise is (werk aan een script om dat op te ruimen...), weet iemand of er een limiet oid is aan het aantal file handles wat een Windows 2012 R2 share kan verwerken en dat daarom clients eruit worden gegooit oid?

De op Google oplossingen waren vooral willekeurige 'fixes' zoals de achtergrondkleur van W10 clients op 1 vaste kleur zetten en een waslijst aan registeredits welke in de forumposts al afgeraden werden door driekwart van de reacties...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Niemand hier bekend met dit probleem?...
Edit: Windows 7 VM getest, hier dit probleem niet...
Lijkt dus een W10 bug?

[ Voor 49% gewijzigd door RGAT op 26-02-2016 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Probleem doet zich nu ook voor bij lokale storage... Zodra ik een stuk of tweehonderd (of meer) bestanden kopieer/verplaats/verwijder wordt ik naar de parent folder gegooit...
Dit gebeurt bij alle explorer vensters die op die hardeschrijf geopend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Toen ik iets dergelijks had, was het omdat de NAS aan het sterven was. Lokale storage: bedoel je dat je het nu niet alleen hebt bij openen van \\server\share1\foo, maar ook c:\bar op de Win10 client?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
F_J_K schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:28:
Toen ik iets dergelijks had, was het omdat de NAS aan het sterven was. Lokale storage: bedoel je dat je het nu niet alleen hebt bij openen van \\server\share1\foo, maar ook c:\bar op de Win10 client?
Was eerst op een DL320s storage server (RAID5) (shared folder) die geen problemen met de disks oid aangaf, daarna DL380G5 (ook shared folder) en sinds kort nu ook op de lokale HDD (D:\), die volgens verschillende tooltjes nog prima werkt... Probleem doet zich btw ook nog gewoon bij de shares voor, maar nu ook nog eens lokaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Lijkt meer op een explorer probleem of file path probleem. Dit zal dan niet hardware-gerelateerd zijn.

Heb je het probleem ook op andere Win 10 machines, en ook met verschillende accounts? Staat er iets in de event logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Heb het in ieder geval op 3 verschillende laptops gehad (allemaal W10), net op mijn desktop getest en precies hetzelfde.
Ook niks te vinden in de logboeken van de computers, niet wanneer het gebeurt met lokale bestanden en ook niets wanneer het met een share gebeurt :/

Ik zal het nog eens proberen met een verse VM zonder enige toegevoegde software om de laatste gezamelijke factor die ik kan bedenken uit te sluiten, ik kan relatief betrouwbaar het reproduceren door een slordige 30.000+ bestanden te verplaatsen wat uiteraard een minder dagelijkse bezigheid is maar aangezien het soms ook gebeurt met mappen die leeg zijn of <10 bestanden hebben lijkt het niet het aantal te zijn wat direct de oorzaak is...
Tot nu toe heb ik alleen maar topics hierover gevonden met shared folders, nog niks over mappen op een lokale hardeschrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

RGAT schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 04:20:
....Ik zal het nog eens proberen met een verse VM zonder enige toegevoegde software om de laatste gezamelijke factor die ik kan bedenken uit te sluiten, ik kan relatief betrouwbaar het reproduceren door een slordige 30.000+ bestanden te verplaatsen wat uiteraard een minder dagelijkse bezigheid is maar aangezien het soms ook gebeurt met mappen die leeg zijn of <10 bestanden hebben lijkt het niet het aantal te zijn wat direct de oorzaak is...
Windows heeft een limiet van 4 miljard bestanden per directory; lijkt met niet dat je daar tegenaan loopt.

Wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn is dat die 250.000 bestanden van jou, allemaal gedeeltelijk dezelfde naam hebben. Als de eerste 8 karakters van de bestanden steeds hetzelfde zijn, loopt de 8.3 naming (voor oude DOS toepassingen) vast. Kun je met een registry key uitzetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:31:
[...]

Windows heeft een limiet van 4 miljard bestanden per directory; lijkt met niet dat je daar tegenaan loopt.

Wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn is dat die 250.000 bestanden van jou, allemaal gedeeltelijk dezelfde naam hebben. Als de eerste 8 karakters van de bestanden steeds hetzelfde zijn, loopt de 8.3 naming (voor oude DOS toepassingen) vast. Kun je met een registry key uitzetten
Lijkt erop dat dit het heeft opgelost
fsutil.exe behavior set disable8dot3 1

In een commandprompt met admin rechten.
Heb iig nu een paar uur hier geen last meer van gehad, hopelijk blijft dat zo.
Heel erg bedankt voor jullie hulp _/-\o_

Pagina: 1