Domotica koppelen met Aritech CD150 centrale

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Hallo, ik heb wat outputs van mijn Aritech centrale geprogrammeerd als leddriver.
Hierdoor heb ik nu uitgangen die hoog worden als er een deur open gaat.

Die uitgangen wil ik koppelen aan mijn Zipabox waar een security module aan zit.
Om daar een ingang te triggeren moet ik de ingang aan massa leggen.

Nu kan ik de Aritech een relais laten schakelen die met zijn contacten de zones op de Zipabox kortsluit naar massa, maar kan het niet zonder relais?

B.v. dat ik de minnen van beide systemen aan elkaar knoop en dan een plus van de Aritech op de zone in van de Zipabox?
Geen idee of de boel dan gaat roken.
De Aritech kan ook schakelen op de min, dus dat is ook nog mee te nemen in dit verhaal.

Help :-)

Beste antwoord (via ruudvee op 15-02-2016 14:46)

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:06
Je wil die twee systemen niet direct elektrisch aan elkaar hangen. Echt niet! Als er iets mis gaat en je alarmcentrale mist daardoor een melding zegt je verzekering: dikke doei! Geen geld.

De simpelste manier zal inderdaad met relais zijn, maar je kan ook optocouplers gebruiken als je niet bang bent voor een soldeerbout. Deze zijn een stuk kleiner en op een stukje gaatjesprint prima weg te werken in je Aritech kast.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:06
Je wil die twee systemen niet direct elektrisch aan elkaar hangen. Echt niet! Als er iets mis gaat en je alarmcentrale mist daardoor een melding zegt je verzekering: dikke doei! Geen geld.

De simpelste manier zal inderdaad met relais zijn, maar je kan ook optocouplers gebruiken als je niet bang bent voor een soldeerbout. Deze zijn een stuk kleiner en op een stukje gaatjesprint prima weg te werken in je Aritech kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Ok, bedankt, dan ga ik een relais boardje maken.