Welk model Ipod Classic heb ik?

Pagina: 1
Acties:
  • 644 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Mijn trouwe Ipod Classic 120GB hapert links, Zeer waarschijnlijk is de hoofdtelefoon connector defect. Voor 10 euro koop je een nieuwe. Voor ik er één bestel wil ik weten welke Ipod ik Precies heb. Een 6th of 7th generation.

op de achterkant staat heel klein naast het serienummer Model No: A1238

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:11
Heb je wel gezocht op internet? Heb het idee van niet namelijk: https://www.ifixit.com/An...22/Model+A1238+Generation

Daarbij wil ik je nog even deze tip geven voor wat betreft de hooftelefoonaansluiting: Doe er even een (kleiner bijgeknipt) wattenstaafje in en draai deze even een paar keer rond.
Of kijk (als het eerste niet lukt) even met een fel lampje in de aansluiting of je veel vuil ziet zitten. Als je hem veel in je broek- of jas-zak draagt dan zal hij op een gegeven moment vol stof gaan zitten. Dit kun je voorzichtig met een naald eruit pulken.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Ja, Maar geen van de antwoorden die ik vond gaf de de duidelijkheid die jouw link wel geeft, Gen6 dus, dat dacht ik al, bedankt. ook bedankt voor de tip. Het openbreken van een Ipod Clasic heb ik niet zo'n zin in. Wel wilde ik als dit moet gebeuren de voorkant vervangen omdat die na 5 jaar een beetje gehavend is.. (ondanks dat hij al die jaren een een rubberre bescherming zit

Gr. Pandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:11
pandit schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:43:
[...]
Het openbreken van een Ipod Clasic heb ik niet zo'n zin in.
[...]
Dan zou ik eerst die twee tips die ik je gaf even proberen... Dikke kans dat er gewoon stof/vuiligheid in de connector zit.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-07 18:08
Saeverix schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:48:
Heb je wel gezocht op internet? Heb het idee van niet namelijk: https://www.ifixit.com/An...22/Model+A1238+Generation

Daarbij wil ik je nog even deze tip geven voor wat betreft de hooftelefoonaansluiting: Doe er even een (kleiner bijgeknipt) wattenstaafje in en draai deze even een paar keer rond.
Dit idd eerst proberen, eventueel of misschien zelfs nog beter even wat contactspray op het staafje spuiten dan laat eventueel vastgekoekt vuil ook makkelijker los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Ik heb een reepje van een alcoholdoekje genomen en hiermee in de connector gegaan en een paar keer gedraaid. Wonder boven wonder was dat inderdaad het euvel. Ik ben erg blij dat mijn Classic niet geopereerd hoeft te worden, Allemaal bedankt voor het meedenken.

• Badboy2161
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-07 12:04
*Sorry, las er over heen!

[ Voor 81% gewijzigd door Badboy2161 op 18-02-2016 17:33 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
pandit schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:40:
Mijn trouwe Ipod Classic 120GB hapert links, Zeer waarschijnlijk is de hoofdtelefoon connector defect. Voor 10 euro koop je een nieuwe. Voor ik er één bestel wil ik weten welke Ipod ik Precies heb. Een 6th of 7th generation.

op de achterkant staat heel klein naast het serienummer Model No: A1238
Je hebt deze

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En voor 'future reference', dit kun je ook vinden bij Apple zelf: Identify your iPod model. Dit topic gaat in ieder geval op slot, aangezien het eenvoudig zelf uit te zoeken is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.