Gezoem over de speakers bij het gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 19:23
Goedemorgen,

Ik heb vorige week een desktop computer samengesteld en mijn studio monitoren er op aangesloten (kabel 2.5mm > 2x XLR), maar nu zit er tijdens het gamen een irritante gezoem door m'n geluid heen, het lijkt er op alsof dit alleen het geval is wanneer de videokaart zwaar belast wordt. Erg irritant!!

Op Google kwam ik Coil Whine tegen, maar het geluid wordt bij mij over de boxen meegestuurd, dus ik denk dat het aan de speakers ligt. Ook nog een eventuele oplossing zou een "ground loop isolator" zijn vond ik op Google.

Heb hier verder geen ervaring mee, dus ik hoop dat er hier mensen zijn die dit 'fenomeen' heet en wat ik hier aan kan doen. Antwoorden zijn meer dan welkom.

Samenstelling pc:
- MSI Z170A GAMING M5 moederbord
- Intel Core i7-6700K Boxed processor
- MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G videokaart
- Corsair CX600M voeding
- Scythe Mugen 4 koeler
- Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14 werkgeheugen

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Er is een hele hoop te vinden over dit onderwerp en de term Coil Whine is zeker niet verkeerd in deze. De whine kan zowel hoorbaar aan de kaart zelf als over andere onderdelen zijn van je PC. Wat leesvoer:

https://www.google.com/we...nterference+high+load+GPU

Meest relevante in jouw situatie: https://www.reddit.com/r/...g_noise_through_speakers/

Vaak heeft dit te maken met een verkeerde aarding van een onderdeel. Als je bijv. de 3.5mm plug tegen de kast van je PC houd, zal je hetzelfde geluid horen waarschijnlijk.

Heb je de PC zelf in elkaar gezet? If zo; rekening gehouden met afstandsbusjes tussen de kast en het moederbord?

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 15-02-2016 08:50 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_86
Als ik niet aan het gamen ben heb ik er last van, maar als tijdens het gamen de kabel contact maakt met het 3.5mm gat maakt, dan hoor ik het geluid!

Heb gelezen dat ik het kon proberen om de computer aan te sluiten op een niet-geaard stopcontact maar helaas heb ik die niet meer, sinds onze verbouwing is alles namelijk geaard.

Hier een foto hoe de binnenkant er uit ziet (hier nog niet compleet aangesloten):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dmxaEEM.jpg

EDIT: Afstandsbusjes van het moederbord zaten al gemonteerd in mijn moederbord, kan hier dan nog iets fout mee gaan?

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis_86 op 15-02-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:33
Sluit je de 3.5 jack aan op front of achterkant van je PC?

Is die kast een define r4? Ik heb namelijk die kast, en ik had af en toe ook last van gebrom door m'n speakers, maar alleen als ik ze aansloot op het frontpanel. Nadat ik m'n panel er af haalde zag ik dat de connector er niet helemaal goed in zat (bekabeling is erg krap).

Wellicht kan je dat even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_86
Dit is de Corsaird 450D

Zowel de voor- en achterkant geven hetzelfde resultaat.

EDIT: Maar let op, als ik mijn headphones aansluit dan hoor ik het niet, als ik de monitor speakers aansluit wel, misschien zijn deze gevoeliger voor deze storing?

De speakers zijn Pioneer DJ60X (actief)

EDIT 2: Toen ik las dat V-SYNC uitzetten goed was, was bijna helamaal weg, maar dan lever ik in op de grafische kwaliteit van de kaart en daar heb ik geen zin in

[ Voor 73% gewijzigd door Dennis_86 op 15-02-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_86
Heb net een ongeaarde verlengdoos gepakt en de speakers hier op aangesloten, nu is de ruis weg!

Ik heb het eigenlijk niet zo op ongeaarde stopcontacten, dus eigenlijk de vraag of ik hier nog iets aan kan doen....

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dennis_86 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:24:
Heb net een ongeaarde verlengdoos gepakt en de speakers hier op aangesloten, nu is de ruis weg!

Ik heb het eigenlijk niet zo op ongeaarde stopcontacten, dus eigenlijk de vraag of ik hier nog iets aan kan doen....

Iemand een idee?
Heb je ook al geprobeerd je geaarde contactdoos ondersteboven in de muurplug te steken? Het blijft een lastig probleem, maar je weet iig waar het probleem zit. Dat scheelt een hoop.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_86
Nog niet geprobeerd, maar ik ben niet zo'n fan van ongeaarde dingen, dus ik denk dat ik even ga nadenken over een ground loop isolator :)

Toch bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1