Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:15
Beste,

Ik heb een windows phone, nu als ik lekker muziek op heb en nu.nl ofzo aan het browsen ben krijg ik een irritant 'das' reclame die automatisch afspeelt en zodoende ook mn muziek uitziet. Dit is zeer hatelijk. Enig idee om dit te vermijden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Niet meer naar nu.nl browsen.

Dat is serieuzer dan het lijkt. Die site zit zo tjokvol reclame dat het niet grappig meer is. Gebruik in plaats daarvan andere sites (nos.nl bijvoorbeeld) of de app.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Artopaper schreef op maandag 15 februari 2016 @ 07:45:
Beste,

Ik heb een windows phone, nu als ik lekker muziek op heb en nu.nl ofzo aan het browsen ben krijg ik een irritant 'das' reclame die automatisch afspeelt en zodoende ook mn muziek uitziet. Dit is zeer hatelijk. Enig idee om dit te vermijden?
Herkenbaar, had hetzelfde probleem, ze zijn gewoon een bezoeker kwijt, meer kan ik er niet aan doen.
Ik heb niet actief gezocht naar een adblocker of dergelijke, omdat ik daar nog geen zin in heb gehad. Tot ik daar iets op gevonden heb geen nu.nl voor mij (iig niet op de telefoon).

Mochten ze @ websites zich nou afvragen waarom mensen adblockers gebruiken, dit is wel een hele goede reden (reclame die zich automatisch MET audio afspeelt). Daarnaast verpest bij veel sites het de leesbaarheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:43

Speedmaster

Make my day...

Of je gaat even naar : http://www.youronlinechoi...uw-advertentie-voorkeuren en pas daar je voorkeuren aan, dit scheelt al aardig in irritante reclames

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Speedmaster schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:29:
Of je gaat even naar : http://www.youronlinechoi...uw-advertentie-voorkeuren en pas daar je voorkeuren aan, dit scheelt al aardig in irritante reclames
ff wachten: moeten we nu online gaan registreren van welke sites we wel en welke sites we geen reclames willen ontvangen? Volslagen belachelijk! 8)7

Your Online Choices is een Europees initiatief van IAB Europe
IAB Europe: De brancheorganisatie voor de online media- en marketingsector in Europa. Die dus fijn een database aanleggen met de gegevens van argeloze internetters. Want de lijst is nu 111 bedrijven groot, je had toch niet het idee dat die lijst uitputtend is? Gevolg: je registreert (fijn voor de database), krijgt toch reclames en op het moment dat je daarover klaagt krijg je te horen dat dat bedrijf nog niet in de database zit...
Nee, dank je wel: ik wil niet bij de wolf registreren hoeveel schaapjes ik heb 8)

Ik heb een Ja/Nee sticker op de deur, het figuur dat toch ongevraagde reclame in mijn brievenbus gooit zal het weten! Hetzelfde geldt voor het internet: ik heb een adblocker en bij goede reden zal ik die uitzetten op een website (zoals Tweakers). Sites die overigens meteen muziek of iets dergelijks afspelen bij openen vermijd ik helemaal, meestal na bericht aan de webmaster zodat die weet wat de gevolgen zijn van zijn (of door hem/haar toegestane) reclames... :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 10:26
Die reclame van DAS is inderdaad erg irritant. Helaas komt hij op diverse websites voor. Ook op bijv. de site van de VerkeersInformatieDienst, waar ik nogal eens op kijk.
Ik heb helaas nog geen mogelijkheid gevonden om te voorkómen dat een advertentie automatisch geluid gaat produceren óf om in elk geval specifiek deze advertentie te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:43

Speedmaster

Make my day...

Pietervs schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:22:
[...]

ff wachten: moeten we nu online gaan registreren van welke sites we wel en welke sites we geen reclames willen ontvangen? Volslagen belachelijk! 8)7
Deze Online Choices helpt mee aan het verminderen van interested base advertenties. Dus als jij even bij Alternate zit te kijken naar Laptops, dan krijg je normaal gesproken op allerlei sites reclame banners van Alternate om je te herinneren aan het kopen van een laptop. Online Choices zorgt ervoor dat middels een cookie deze interested base advertenties worden geblokkeerd en je gewoon algemene advertenties ziet. Dus niet meer die hinderlijke herinner reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Speedmaster schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:08:
[...]

Deze Online Choices helpt mee aan het verminderen van interested base advertenties. Dus als jij even bij Alternate zit te kijken naar Laptops, dan krijg je normaal gesproken op allerlei sites reclame banners van Alternate om je te herinneren aan het kopen van een laptop. Online Choices zorgt ervoor dat middels een cookie deze interested base advertenties worden geblokkeerd en je gewoon algemene advertenties ziet. Dus niet meer die hinderlijke herinner reclames.
Helaas niet. Zoals ze zelf op hun website zeggen:
En wat zijn de nadelen van interest based advertising?

Nadelen van interest based advertising zijn er ook. Het kan zijn dat je een paar weken terug op internet op zoek was naar een vakantiebestemming op Kreta. Inmiddels heb je besloten om naar Italië op vakantie te gaan, maar krijg je nog steeds op websites advertenties met aanbiedingen van hotels op Kreta te zien.
.
Misschien dat je dan geen advertenties van Alternate krijgt, maar nog wel degelijk over laptops.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

ATS schreef op maandag 15 februari 2016 @ 07:51:
Niet meer naar nu.nl browsen.

Dat is serieuzer dan het lijkt. Die site zit zo tjokvol reclame dat het niet grappig meer is. Gebruik in plaats daarvan andere sites (nos.nl bijvoorbeeld) of de app.
Jup enige alternatief.

Ik kreeg zelfs in de Edge browser een banner bovenaan nu.nl dat ik hun reclame blokkeerde. Wist ik maar hoe, dan had ik geen last van de DAS reclame die zelfs 's avonds laat in bed af gaat, terwijl je niet eens bij de reclame aangekomen bent.

Je hebt fatsoenlijke reclame en je hebt totale crap. DAS valt onder het laatste en laat bezoekers niet meer terug komen.

Jammer dan.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-10 04:53
Niet alleen de dasreclame is irritant.
Het lijkt alsof juist alle techsites volgepompt zijn met overdreven reclames.
Nu.Tech, windowscentral, androidcentral, xda enz enz
Zelfs bepaalde apps van prominente ontwikkelaars ( bijvoorbeeld rudy heijn) zitten irireclames in, juist van degene waarvan je enige subtiliteit van verwacht.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:15
Ik ga dan inderdaad maar nu.nl boycotten, tot op heden is dat de enigste site waar ik deze hatelijk reclame ben tegengekomen...
Pagina: 1