ff wachten: moeten we nu online gaan registreren van welke sites we wel en welke sites we geen reclames willen ontvangen? Volslagen belachelijk!
Your Online Choices is een Europees initiatief van IAB Europe
IAB Europe: De brancheorganisatie voor de online media- en marketingsector in Europa. Die dus fijn een database aanleggen met de gegevens van argeloze internetters. Want de lijst is nu 111 bedrijven groot, je had toch niet het idee dat die lijst uitputtend is? Gevolg: je registreert (fijn voor de database), krijgt toch reclames en op het moment dat je daarover klaagt krijg je te horen dat dat bedrijf nog niet in de database zit...
Nee, dank je wel: ik wil niet bij de wolf registreren hoeveel schaapjes ik heb
Ik heb een Ja/Nee sticker op de deur, het figuur dat toch ongevraagde reclame in mijn brievenbus gooit zal het weten! Hetzelfde geldt voor het internet: ik heb een adblocker en bij goede reden zal ik die uitzetten op een website (zoals Tweakers). Sites die overigens meteen muziek of iets dergelijks afspelen bij openen vermijd ik helemaal, meestal na bericht aan de webmaster zodat die weet wat de gevolgen zijn van zijn (of door hem/haar toegestane) reclames...