2 opticals of andere aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 18:18
Mijn vraag
Ik heb op dit moment een pricewatch: MSI X99A GODLIKE Gaming , hierop zit 1 optical maar ik heb er eigenlijk 2 nodig.

Ik gebruik een : pricewatch: ASTRO Gaming Astro A40 TR Audio System Zwart , deze heb ik via zijn mixamp aangesloten via optical op de optical poort.
Nu heb ik ook een pricewatch: Audioengine A5+ Zwart samen met een pricewatch: Audioengine D1 maar die wil ik eigenlijk ook op optical zetten.

Is er een mogelijk om van de optical output op mijn pc, 2 te maken en deze dan ook tegelijk te gebruiken? Bijvoorbeeld muziek van Spotify via boxen, en gaming sound/teamspeak via headset. Is zoiets mogelijk?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Spotify, voor de rest geen relevante software

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zat te kijken naar : http://www.kabelstore.nl/...armitek-connect-ts21.html of http://www.allekabels.nl/...17/optische-splitter.html

Dit is splitter of switch maar is zoiets iets wat ik nodig heb? En gaat dat voldoen aan de eisen?

Het hoeft niet perse uit Nederland te komen, kopen op dx.com of ebay oid heb ik geen problemen mee.

Beste antwoord (via rolandos582 op 15-02-2016 18:02)

Anoniem: 14038

Mijn suggestie zou zijn om de ASTRO Gaming Astro via USB 2.0 aan te sluiten en je Audioengine D1 via de optische ingang. Dat is de goedkoopste oplossing en kan je onafhankelijk van elkaar de audio aansturen. Bij het splitten van het optische signaal kan dat nl. niet (zoals al eerder gezegd).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49
Die laatste is de enige die ik even bekeek, maar dst is wat je zoekt, je hebt 1 bron en 2 apparaten die jet willen ontvangen, dus splitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 15 februari 2016 @ 07:52:
Die laatste is de enige die ik even bekeek, maar dst is wat je zoekt, je hebt 1 bron en 2 apparaten die jet willen ontvangen, dus splitten
Maar kan ik ze dan tegelijkertijd gebruiken universeel van elkaar of word naar beide apparaten hetzelfde verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 20:38

pistole

Frutter

Aangezien het een splitter is wordt er naar beide apparaten hetzelfde verzonden.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:56

DjVe

Hatsaflats!

Dat tweede splittertje bij allekabels zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
pistole schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:01:
Aangezien het een splitter is wordt er naar beide apparaten hetzelfde verzonden.
Ja dat dacht ik dus al. Is het ook mogelijk om iets te verzinnen wat verschillende audio naar beide apparaten stuurt?

En in welk geval gebruik je apparaat 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dan moet je zorgen dat je pc een 2e optische uitgang heeft. Waarom 2 verschillende signalen?

Apparaat 1 gebruik je om 2 apparaten met een optische uitgang op een versterker oid aan te sluiten met maar 1 ingang. Precies het tegenovergestelde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 22:05
De simpelste oplossing is een extra geluidskaart. Voor het gemak zou je kunnen kijken naar een Behringer UCA202, welke vast ook op Amazon Duitsland (= geen importkosten) of ergens in Nederland te vinden is. Een andere optie is eender welke geluidskaart uit de Pricewatch gebruiken. USB geluidskaarten gaan 99 van de 100 keer gewoon meteen goed, een PCI/PCIe kaart moet je even checken of er ondersteuning is voor je besturingssysteem.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Mijn suggestie zou zijn om de ASTRO Gaming Astro via USB 2.0 aan te sluiten en je Audioengine D1 via de optische ingang. Dat is de goedkoopste oplossing en kan je onafhankelijk van elkaar de audio aansturen. Bij het splitten van het optische signaal kan dat nl. niet (zoals al eerder gezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Lol, nieteens gezien dat die ASTRO ook een usb aansluiting had... idd lekker die gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Anoniem: 14038 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:28:
Hmm en audio over usb maakt niet uit? Anders zal dit de beste optie zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Nop, sterker nog, je kan het gewoon proberen nu, beide varianten, zonder al wat te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:56:
Nop, sterker nog, je kan het gewoon proberen nu, beide varianten, zonder al wat te kopen.
Ja heb het al getest. Mijn Astro a40 werkt atm wel prima maar mijn D1 word nog altijd niet recognized. Schijnt een vrij grote bug te zijn bij een heleboel mensen. Maar is kijken of dat opgelost kan worden.

Thanks voor het advies iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Die D1 zal ook niet herkent gaan worden, je optische uitgang stuurt gewoon een signaal uit, er is geen sprake van 2-weg verkeer.

Hoe je precies binnen een programma een keuze kan maken voor de uitgang durf ik helaas niet te zeggen. Waarschijnlijk zul je voor de Audioengine iets van S/PDIF moeten selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:07:
Die D1 zal ook niet herkent gaan worden, je optische uitgang stuurt gewoon een signaal uit, er is geen sprake van 2-weg verkeer.

Hoe je precies binnen een programma een keuze kan maken voor de uitgang durf ik helaas niet te zeggen. Waarschijnlijk zul je voor de Audioengine iets van S/PDIF moeten selecteren.
Zal dit met een pricewatch: Audioengine D2 anders zijn? Zat er over te denken om te switchen zodat ik ook draadloos kan streamen.

Maakt namelijk niet uit of ik hem via USB/S/PDIF aansluit. In beide gevallen geen herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 22:05
Enkel als je 'em als USB device aan sluit verwacht ik. Waar zoek jij de herkenning?
Het device zou gewoon zichtbaar moeten worden in de lijst met audio devices in Windows. Sommige mediaspelers (bijv. foobar2000, WinAmp) kun je aangeven welk output device ze moeten nemen, maar ik denk dat de meerderheid je standaard geluidsdevice zal pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Xudonax schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:49:
Enkel als je 'em als USB device aan sluit verwacht ik. Waar zoek jij de herkenning?
Het device zou gewoon zichtbaar moeten worden in de lijst met audio devices in Windows. Sommige mediaspelers (bijv. foobar2000, WinAmp) kun je aangeven welk output device ze moeten nemen, maar ik denk dat de meerderheid je standaard geluidsdevice zal pakken.
Nvm zat weer verkeerd te kijken. Blijkbaar was het me Realtek Digital output. Had verwacht dat het andere naam zou krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
btw, als ik mijn astro a40 ga veranderen voor een pricewatch: Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm (Grijs, Zwart) . Kan ik deze dan het beste aansluiten op de D1?

En dan een losse microfoon, clip on of een pricewatch: Blue Microphones Yeti USB condensermicrofoon ofzo
Pagina: 1