Laptot gaat niet maar aan, wat kan het zijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb een Asus N53SV, die tot nu toe altijd prima gewerkt heeft, tot zojuist... Ik klap de laptop open en hij valt meteen uit. Krijg hem niet meer aan, wat zou het kunnen zijn?

Heb de batterij er al uitgehaald en dan alleen met de stekker geprobeerd. Het vreemde is dat wanneer ik de laptop op netstroom aansluit het lampje van de adapter direct uit gaat, terwijl die normaal altijd brandt.

Ik ben eigenlijk bang dat het het moederbord is, maar wat het zou kunnen zijn, is de DC Power Jack (de plaats waar je de stekker in de laptop steekt). Die is al 2 keer eerder stuk geweest, en heb hem telkens zelf vervangen. Als het goed is heb ik nog een nieuwe DC Jack hier liggen, dat ga ik morgen in ieder geval proberen, maar ik ben bang dat het een ander probleem is, de vorige keren dat de DC Jack kapot was had andere symptomen..

Hopelijk hebben jullie een idee..

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-02 21:00
Ik heb een paar weken geleden hetzelfde gehad.
Heb de koelpasta vervangen en het bios batterijtje losgemaakt en daarna deed de laptop het weer.
Misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 16:54
Je zou de adapter eens kunnen doormeten. Misschien dat deze bij de minste belasting meteen de voltage dropt naar 0, dat zou verklaren dat het lampje uitgaat zodra je de adapter aansluit.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.