Ik zoek een mooie PC speakerset primair voor gesproken audio en secundair voor muziek en games. Beide zijn belangrijk maar vooral gesproken audio moet helder klinken en niet bassy zijn bij lage stemmen. Reviews spreken veel over bass e.d. maar wat muziek betreft luister ik voornamelijk filmmuziek en af en toe wat rock en epic music. Reviews waarin men specifiek spreekt over gesproken audio kwaliteit zijn niet te vinden.
Mijn vraag
Waar moet ik nou op letten bij de aanschaf van een PC speakerset voor gesproken audio? Ik wil niet weer een speakerset kopen waarbij ik bass hoor tijdens gesproken audio.
Betreft mijn eisen.
Kleur: Zwart
Kanalen: 2.0
Budget: +/- €400,00
Bass: geen bass bij gesproken audio maar wel bij muziek.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Rampage IV moederbord. Weet niet of dat relevant is.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb de Bose Companion 2 Series III gehad maar de bass tijdens gesproken audio was zo erg dat ik de set ontkoppeld heb en niet meer gebruik. Het klonk goed in de Mediamarkt maar toen ik thuis kwam... Set kon niet meer worden teruggebracht worden dus flink geld op verloren.
Mijn vraag
Waar moet ik nou op letten bij de aanschaf van een PC speakerset voor gesproken audio? Ik wil niet weer een speakerset kopen waarbij ik bass hoor tijdens gesproken audio.
Betreft mijn eisen.
Kleur: Zwart
Kanalen: 2.0
Budget: +/- €400,00
Bass: geen bass bij gesproken audio maar wel bij muziek.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Rampage IV moederbord. Weet niet of dat relevant is.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb de Bose Companion 2 Series III gehad maar de bass tijdens gesproken audio was zo erg dat ik de set ontkoppeld heb en niet meer gebruik. Het klonk goed in de Mediamarkt maar toen ik thuis kwam... Set kon niet meer worden teruggebracht worden dus flink geld op verloren.