Ik heb een AirPort expres model A1264 die ik gebruik voor muziek in de keuken op twee actieve speakers. Sinds een paar dagen werkt Airplay niet meer met mijn IPad3. De IPad ziet onder Airplay wel de AirPort. Als ik hem selecteer lijkt hij verbinding te leggen (tekst met de naam van de speakers wordt groen). Alleen er komt geen geluid en ook de speakers reageren niet. Vervolgens schakelt de IPad terug naar de vorige instelling (de interne speaker van de IPad) en gaat daar rustig de muziek verder afspelen. Kijk ik in de AirPort app op de iPad3, dan ziet hij de AirPort expres ook niet.
Nu het idiote: pak ik een IPad2 of een geleende IPad Air, dan werkt het wel, werkt Airplay, muziek gaat gewoon netjes spelen, en zie ik de AirPort ook netje in de app. Ook vanaf mijn synology NAS werkt het streamen naar de AirPort expres uitstekend.
Mijn conclusie, het ligt aan de iPad3
Afijn, iemand enig idee, ik heb me suf gegoogled (ik vind een paar mede lotgenoten, maar geen enkele oplossing. Ik heb alles gereset, alles ge-update. Het enige wat ik niet gedaan heb ik mijn iPad3 opnieuw inspoelen...
Technische details:
AirPort Express A1264 melaatse firmware
IPad 3 64GB WiFi met laatste IOS9.2.1
IPad 2 16GB WiFi met laatste IOS9.2.1
IPadAir 32GB WiFi met laatste IOS9.2.1
Netwerk verzorgd door een Ziggo (UPC) Horizon Box
Synology NAS ook met laatste software
Mijn IPad3 heb ik:
De processor/het geheugen door eenbenchmark gehaald (geen problemen)
De WiFi getest met een algemene speed test en met een specifieke upload test
De iPad3 getest met een Apple TV3 .. Tada, dan werkt het wel weer
Edit: meer info
Nu het idiote: pak ik een IPad2 of een geleende IPad Air, dan werkt het wel, werkt Airplay, muziek gaat gewoon netjes spelen, en zie ik de AirPort ook netje in de app. Ook vanaf mijn synology NAS werkt het streamen naar de AirPort expres uitstekend.
Mijn conclusie, het ligt aan de iPad3
Afijn, iemand enig idee, ik heb me suf gegoogled (ik vind een paar mede lotgenoten, maar geen enkele oplossing. Ik heb alles gereset, alles ge-update. Het enige wat ik niet gedaan heb ik mijn iPad3 opnieuw inspoelen...
Technische details:
AirPort Express A1264 melaatse firmware
IPad 3 64GB WiFi met laatste IOS9.2.1
IPad 2 16GB WiFi met laatste IOS9.2.1
IPadAir 32GB WiFi met laatste IOS9.2.1
Netwerk verzorgd door een Ziggo (UPC) Horizon Box
Synology NAS ook met laatste software
Mijn IPad3 heb ik:
De processor/het geheugen door eenbenchmark gehaald (geen problemen)
De WiFi getest met een algemene speed test en met een specifieke upload test
De iPad3 getest met een Apple TV3 .. Tada, dan werkt het wel weer
Edit: meer info
[ Voor 8% gewijzigd door OldSchoolPhoto op 15-02-2016 15:49 ]