overburnen lite-on wil niet

Pagina: 1
Acties:

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Ik heb een Lite-on 121032 met de nieuwste firmware. Deze zou overburnen moeten ondersteunen. In Nero 5.0.4.4 zie ik bij de drive properties ook staan dat het gesupport wordt. Ik geef netjes aan tot hoeveel minuten hij mag branden, maar als ik hem dan de opdracht geef, dan zegt hij steeds dat er te weinig ruimte is op de CD. Ik gebruik Philips Silver Premiums 74 minuten. Ik heb al een kleinere marge genomen, maar hij wil niet eens 75 minuten branden (660 MB), terwijl 656 MB standaard al kan. Zelf op 4x geprobeerd, maar dat wil hij ook niet.
Ik heb volgens mij al zo ongeveer alles geprobeerd. Met DAO (dat zou moeten), zonder DAO. Ik snap er niks meer van! Iemand die voor opheldering kan zorgen?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

volgens mij doet nero het pas echt bij 5.0.4.8. ofzo (correct me if i'm wrong)

en je moet ook DAO doen voor overburn
(disk at once that is)

Verwijderd

Kijk (bij gebruik van Nero) even in je preferences (en dan de expert features tab)
Staat er een vinkje voor "enable overburn" ?
Zo nee; even aanvinken :)

BTW: in Nero 5038 zit deze feature ook al

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
yep, die heb ik aangevinkt en zelfs de waarde gevarieerd: 75, 75:30, 76:00, 76:30, maar niets wil :(

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

en DAO aangevinkt?
want dat MOET aan bij het overburnen

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 20:04 schreef Marger het volgende:
Ik heb volgens mij al zo ongeveer alles geprobeerd. Met DAO (dat zou moeten), zonder DAO.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-04 21:06
- niet de wizard gebruiken
- bij preferences die hogere tijd instellen
- geen multi session doen en disc closen

mmmm, dan zou 'ie op z'n minst moeten beginnen.....

• hobbelisback
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
* update ff je nero naar de nieuwste versie www.ahead.de

* zet in de experts funties in prefrences menu de overburn functie aan en stel in hoe ver je wilt overburnen

* overburn kan met data alleen op disc at once (bij audiocd weet ik dit niet)

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Yessss, het is gelukt! :) Bleek dat ik alles eigenlijk wel goed had gezet, op 1 ding na. Ik had uitgerekend hoeveel minuten bijv. 671 MB was, dat iets naar boven afgerond (op de halve minuut) en dat bij de prefs ingevuld. Blijkt dat dat gewoon te laag ingeschat/verkeerd gerekend was. Toen ik de limiet op 78 minuten zette, kon ik gewoon overburnen met 671 MB op een 74 minuten CD. Volgens mijn berekeningen is het 74 * (671/656) = 75,7 minuten. Ik dacht: dan is 76 minuten wel voldoende (673 MB). Niet dus :( Maar goed, ik ben weer tevreden. Hartelijk dank voor het meedenken! :)
Pagina: 1