TERW_DAN schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:27:
Als je geheugen met dezelfde specs gebruikt zal het in 9 van de 10 gevallen gewoon werken. Je kunt altijd de pech hebben dat een module niet compatible is. Je kunt kijken of HP een QVL heeft voor deze notebook waarin staat welke modules dat ze hebben getest. Hebben ze die niet dan is het verstandig gangbaar geheugen te pakken (spul dat zich aan de JEDECspec houdt, dus niet iets met hogere voltages oid).
Het zou de eerste keer zijn dat HP iets anders dan hun eigen geheugen als compatible aan zou merken, die verkopen toch echt liever hun 'eigen' merk, wat overigens niet eens echt van hen is want dat geheugen kopen zij even goed in bij Kingston o.i.d.. Overigens valt 15 euro verschil nog mee, dat heb ik veel erger gezien.
Zoals TERW_DAN al zegt: 9 van de 10 keer (ik ga zelfs zeggen 99 van de 100 keer) gaat elk chipje met vergelijkbare specificaties (zelfde voltage/snelheid) gewoon werken. Mijn ervaring met een bak andere HP laptops is dat willekeurige Hynix/Samsung/Kingston kitjes gewoon zonder morren werden geaccepteerd, zonder uitzondering. Sowieso zit je veiliger bij simpele kitjes in de prijsvergelijker dan bij luxere setjes waar de kans op afwijkende specs groter is.
Probleem is dat je het nimmer 100% zeker kan uitsluiten. Aan jou of je het (zeer beperkte) risico wilt nemen en dat je een reepje moet terugsturen binnen je zichttermijn, of dat je liever 15 euro extra betaald en geen omkijken hebt.