Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet verbinding valt regelmatig weg.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-11 14:39
Mijn vraag

De laatste tijd heb ik een heel irritant probleem. Op verschillende momenten, vaak voorkomend in groepen, valt mijn internet uit voor een relatief korte periode (soms een paar seconden, soms meer dan 10 minuten). De error die Chrome dan geeft is:

DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Windows 8.1 [software up-to-date]
- KPN Xperia box, een van de nieuwste maar weet niet precies welke. (glasvezel)
- Stroom netwerk adapter, voor een bekabelde internet verbinding via het stroom netwerk naar mijn PC.
- Overige software zou up-to-date moeten zijn, denk ik.

Qua soft- en hardware heb ik nog niks gebruikt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ondertussen heb ik al ontdekt dat "ipconfig /flushdns" meestal werkt als directe oplossing.
Echter lijkt het onderliggende probleem dan nog niet verholpen, na een tijdje gebeurt het gewoon weer.

Daarnaast heb ik ook als 8.8.8.8 en 8.8.4.4 als primaire en secundaire DNS servers ingesteld in de netwerk instellingen, maar ook dat lijkt het probleem niet te verhelpen. Iemand die misschien een oplossing weet?

Belangrijk detail dat ik vergeten was: alleen op mijn PC heb ik dit probleem, mobieltjes en andere laptops ervaren dit niet.

[ Voor 19% gewijzigd door JackDaniel op 14-02-2016 18:46 ]

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
JackDaniel schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:29:Relevante software en hardware die ik gebruik
Hoe ga je zonder hardware en software internetten? Waarschijnlijk heb je netwerkapparatuur, een modem, een computer, een besturingssysteem, bekabelde en/of draadloze verbindingen enz. Wat meer informatie is nodig om te kunnen helpen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:24

D4NG3R

kiwi

:)

Er mist nogal veel info, welk netwerkapparatuur gebruik je? Alle software is up-to-date?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook een tijdje gehad.
Alleen weet ik niet meer precies hoe ik heb opgelost.

De 2 grootste problemen die ik ooit heb opgelost zijn: (en daar zit mogelijk dus ook jouw oplossing tussen)

- Kijk even het punt na waar je internet je huis binnen komt, dus waar je coaxkabeltje naar je modem gaat.
Dit was bij mij helemaal gecorrodeerd, dus kreeg een nieuw binnenwerkje van de internetprovider.

- Heb ook een tijdje probleem firmware gedraaid, paar versies terug gegaan en de problemen waren ook verdwenen.

• JackDaniel
johnkeates schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:32:
[...]

Hoe ga je zonder hardware en software internetten? Waarschijnlijk heb je netwerkapparatuur, een modem, een computer, een besturingssysteem, bekabelde en/of draadloze verbindingen enz. Wat meer informatie is nodig om te kunnen helpen.
Ik had de vraag helemaal fout gelezen. Heb nu het bericht bewerkt met relevante informatie!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:32

ongekend41

Division Brabant

- Stroom netwerk adapter, voor een bekabelde internet verbinding via het stroom netwerk naar mijn PC.
Heb je de mogelijkheid te testen zonder die home-plugs? Dingen als koelkasten, magnetrons of led-lampen (soms zelfs die van de buren) kunnen behoorlijk storen. Wat voor merk/type heb je?

nope

• JackDaniel
ongekend41 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:05:
[...]

Heb je de mogelijkheid te testen zonder die home-plugs? Dingen als koelkasten, magnetrons of led-lampen (soms zelfs die van de buren) kunnen behoorlijk storen. Wat voor merk/type heb je?
Zonder de Powerline Adapter is erg moeilijk. PC staat op de tweede verdieping en er is geen internetkabel naar boven getrokken. Het is trouwens wel zo dat een "ipconfig /flushdns" het probleem bijna altijd direct oplost, wordt storing vanuit andere apparaten dan niet uitgesloten?

De adapter is een TP-Link, AV500 Nano (model TL-PA411).

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Had je deze oplossingen al geprobeerd?

Je kan evt ook testen door een laptop ipv de PC aan de kabel te hangen om de homeplugs uit te sluiten. Wel wifi uitschakelen uiteraard

nope

• JackDaniel
ongekend41 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:49:
Had je deze oplossingen al geprobeerd?

Je kan evt ook testen door een laptop ipv de PC aan de kabel te hangen om de homeplugs uit te sluiten. Wel wifi uitschakelen uiteraard
Dat heb ik nu ook gedaan, kijken of de tutorial geholpen heeft. Een laptop aansluiten is wat lastig, omdat het probleem sporadisch optreedt. Dan zou ik uren lang de laptop moeten gebruiken tot het een keer toevallig gebeurt, of juist niet gebeurt.

Soms heb ik meerdere dagen geen problemen en soms meerdere keren in een uur.

Is het nog een idee om de DNS te veranderen? Heb nu dus 8.8.8.8

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

De DNS servers van Google/Alphabet zijn bijna altijd up dus om die reden zou ik het niet veranderen.

Hopelijk heeft de tutorial gewerkt. Over een weekje een positieve update?

nope

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
9/10 kans dat dit probleem komt door die powerline adapters. Je verbinding tussen je computer en die adapters blijft wel in stand, maar er gaat geen data meer overeen. Door die flush vraag je een reset aan en wordt er er een nieuwe verbinding opgezet. Dit is geen oplossing maar symptoom bestrijding

[ Voor 67% gewijzigd door Breezers op 17-02-2016 21:32 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34

Nox

Noxiuz

There's your problem.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• JackDaniel
ongekend41 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:20:
De DNS servers van Google/Alphabet zijn bijna altijd up dus om die reden zou ik het niet veranderen.

Hopelijk heeft de tutorial gewerkt. Over een weekje een positieve update?
Had alle stappen doorgelopen maar het mocht niet baten, zelfde issues blijven sporadisch optreden.
Lijkt dus echt erop dat het aan die netwerkadapter ligt.

Nou, iemand een goed alternatief? haha |:(
Pagina: 1