Hackintosh wil niet starten.

Pagina: 1
Acties:
  • 945 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736821

Topicstarter
Bedankt dat u even de tijd neem om naar dit topic te kijken.

Mijn Hackintosh wil niet starten na het succesvol installeren van OS X 10.8.5, het blijft namelijk op een wit scherm met grijs Apple logo hangen na dat hij de eerste keer herstart heb.

Ik heb al geprobeerd met verschillende boot flags, maar het lukt niet. Ik ben nu al 3 dagen bezig en heb op verschillende wijzen het OS systeem opnieuw geïnstalleerd.

Specificaties:
Intel Pentium G3258
MSI Nvidia GTX 750 ti
Asus H81 Gaming
Cruciall ballistix 8gb ram
WD bleu 1TB

Hopelijk kunt u mij helpen. :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttl1982
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-07 22:48
Hoi Jan,

Als je zeker bent dat het met jouw hardware mogelijk is (Google kan je hierbij helpen) blijft het proberen, proberen, proberen.

Ik ben zelf 2 weken bezig geweest om het fatsoenlijk te laten starten en vervolgens stabiel te krijgen. Er is niet 1 duidelijke handleiding die voor iedereen werkt. Ik heb het ook talloze keren moeten herinstalleren met andere instellingen.

Tip: Google eens op hackintosh gevolgd door je cpu en moederbord type, dat kan wonderen doen.

Veel succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ga het niet allemaal voorkauwen maar wel een paar tips om je hopelijk verder te helpen ;) :

- Begin eens met verbose mode, dan zie je wat er gebeurt.
- Vermoedelijk mis je je fakesmc.kext in de nieuw geïnstalleerde osx die je bij het booten naar de installer wel had?
- 10.8.5 is 'antiek'. Het is handiger om een 10.11 te pakken, stuk recenter en betere ondersteuning voor moderne hardware.

[ Voor 4% gewijzigd door spone op 14-02-2016 18:55 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie, ik heb gekeken wat het is maar kan het nog niet vinden, overigens laad hij het scherm met het Apple logo voor ong 5 seconden en daarna herstart hij direct, ik heb gekeken naar fackmsc.kext maar als het goed is is hij er gewoon, ik ga nu proberen met fakecpuid, misschien dat dat werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 09:44

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Ik weet niet hoe je hebt geïnstalleerd, maar als je een unibeast setup hebt gedaan, kun je je HDD booten vanaf je USB-stickje?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alles via Windows gedaan met behulp van Transmac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:14
Anoniem: 736821 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:47:
Ik heb alles via Windows gedaan met behulp van Transmac.
Ik kan mij van build nog herinneren dat ik problemen had met Transmac. Probeer eens een VMWare image van OSX 10.11 te vinden, en dan daar de USB in te maken. ( mag hier helaas niet linken )

Ook zou ik als ik jou was, gelijk een OSX 10.11 hackintosh maken. ( zoals hierboven ook aangegeven )

Mocht dit alles nog niet werken, start dan eens op met -v en maak een foto van je scherm als de installatie hangt!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohius
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09-2024
Een manier om uit te vinden waarom je machine niet start is om als opstart parameters -v (verbose mode) en UseKernelCache=No (geen - voor UseKernelCache) te gebruiken. Start je machine dan wel door dan is het een probleem met een kext. Althans als ik mij het geheel goed herinner. Tegenwoordig hoef ik geen gebruik meer te maken van die opstart parameters.

Je kunt ook kijken op de website http://www.tonymacx86.com/ kijken of daar iemand een vergelijkbaar probleem heeft of heeft gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Mohius op 15-02-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Anoniem: 736821 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:27:
Bedankt dat u even de tijd neem om naar dit topic te kijken.

Mijn Hackintosh wil niet starten na het succesvol installeren van OS X 10.8.5, het blijft namelijk op een wit scherm met grijs Apple logo hangen na dat hij de eerste keer herstart heb.

Ik heb al geprobeerd met verschillende boot flags, maar het lukt niet. Ik ben nu al 3 dagen bezig en heb op verschillende wijzen het OS systeem opnieuw geïnstalleerd.

Specificaties:
Intel Pentium G3258
MSI Nvidia GTX 750 ti
Asus H81 Gaming
Cruciall ballistix 8gb ram
WD bleu 1TB

Hopelijk kunt u mij helpen. :)
Heb je tijdens installatie de disk utilty gebruikt? Standaard maakt deze een GUID partitie aan, je kan bij options onder Volume Scheme ook MBR kiezen.. daarna disk util sluiten en bij Mac OS X Installer Customize kiezen en wat vinkjes selecteren..

[ Voor 3% gewijzigd door GerardVanAfoort op 15-02-2016 23:29 ]

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk1981
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-06-2020
Beste Tweakers...

Ik hoop dat ik deze post hier mag plaatsen. Ik heb een hackintosh gebouwd die al een hele tijd prima loopt. Nu wil hij plots van de een op andere dag niet opstarten. I know dit klinkt heel raar. Mijn vriendin appte me opeens dat hij niet wilde opstarten toen ik er niet was. Ook gevraagd aan haar of ze per ongeluk een update heeft gedaan ofzo, maar ze zegt van niet.
Kortom.. Hij gaat niet verder dan het apple logo en de progress bar beweegt totaal niet.
Ik heb ook in verbose mode opgestart en daar word ik niet wijzer van. Er staat niks geks en heb al het een en ander gegoogled natuurlijk.
Ook de USB stick wil hij niet van opstarten. Precies hetzelfde. Ik ben een beetje ten einde raad aangezien ik voor mijn werk bezig ben met wat projecten en dat moet binnenkort af zijn. (misschien toch maar een echte mac als je je werk erop doet.. ik weet het).

Hopelijk kunnen jullie helpen? Ik wil graag die foto erbij zetten van verbose mode, maar ik zie niet hoe dat kan hier. Als ik op foto toevoegen klik dan moet ik een URL invoeren. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is niet echt gewenst dat je andermans topic kaapt met je eigen probleem. Dit topic gaat derhalve op slot.

Je mag een nieuw topic openen. Lees daarvoor eerst de Het algemeen beleid #quickstart goed door. Vermeld ook duidelijk de specificaties van je systeem. Foto's kun je uploaden via bijvoorbeeld je fotoalbum, of als je niet genoeg karma hebt zijn er andere websites zoals imgur.

[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 14-07-2016 18:33 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.