Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
En dan bedoel ik uiteraard geen vette vingers of andere rare vlekken, maar vlekken in het beeld zelf.

Afgelopen vrijdag is onze nieuwe 65-inch tv geleverd, snel geïnstalleerd en genieten natuurlijk, maar na een paar dagen vallen me een aantal vlekken op die je het beste ziet bij effen vlakken. Tijdens films enzo is het nauwelijks te zien, maar zoals in de foto bij reclames of beelden waar je langere tijd één kleur ziet is het duidelijker:

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/gtgvye2cl/tv_vlekken.jpg

Ik ga er vanuit dat dit niet normaal is, maar 'even' een 65-inch tv ruilen is ook niet zo maar gepiept.. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk; Wat is dit, waardoor komt dit en wat kan ik er tegen doen? Als ik hem ga ruilen, heeft de volgende tv dit ook of kan het een fabrieksfoutje zijn?

Het is een Philips 65PUK7120/12 overigens.

Graag tips/advies :)

Beste antwoord (via zeef op 17-02-2016 07:48)

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
S1NN3D schreef op maandag 15 februari 2016 @ 07:13:
Mooi is anders maar het is een typisch lcd-tv probleem. Probeer jezelf er niet te veel aan ergeren, is denk ik de beste optie.
Of nog specifieker: Een typisch Edge-lit LED probleem.

Doordat de achtergrondverlichting in de zij-achterkant van het LCD-paneel is geplaatst, is het lastig om op zo'n formaat het toestel egaal te verlichten waardoor je dus dit soort uniformiteitsproblemen krijgt. Het toestel of paneel omruilen kan het probleem verhelpen, al kan het probleem ook erger worden omdat er simpelweg geen garantie is dat de uniformiteit beter wordt.

Er zijn mensen die dergelijke uniformiteitsproblemen hebben weten te verminderen door het paneel met een microvezeldoek zachtjes te masseren of door bepaalde schroeven achterop het paneel losser te draaien. Helemaal weg ga je het vermoedelijk niet krijgen.

Voor een goede uniformiteit is het simpelweg af te raden om voor een Edge-lit LED LCD-televisie te kiezen - zeker op dit formaat. Maar tegen dat probleem loop je wel aan als je veel televisie voor relatief weinig geld kiest. Want als we eerlijk zijn, is het maar een matige televisie waar - voor zover ik weet - ook nog eens slechts een 50Hz paneel in zit. De combinatie van 50Hz, UHD en 65" is dan ook een hele slechte combinatie. Dan ga je nauwelijks profijt hebben van de hoge resolutie, omdat het paneel een te lage frequentie heeft voor een goede bewegingsscherpte.

Als ik jou was, zou ik het toestel terugbrengen als dat nog mogelijk is en verder kijken naar een ander toestel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:10
Sleutelwoorden: clouding, dirty screen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

Je kan een melding maken en proberen aan te geven dat jij dit persoonlijk niet acceptabel vindt. de eind conclussie ligt bij de hometechnicus of dat deze het panel gaat vervangen of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mooi is anders maar het is een typisch lcd-tv probleem. Probeer jezelf er niet te veel aan ergeren, is denk ik de beste optie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
S1NN3D schreef op maandag 15 februari 2016 @ 07:13:
Of nog specifieker: Een typisch Edge-lit LED probleem.

Doordat de achtergrondverlichting in de zij-achterkant van het LCD-paneel is geplaatst, is het lastig om op zo'n formaat het toestel egaal te verlichten waardoor je dus dit soort uniformiteitsproblemen krijgt. Het toestel of paneel omruilen kan het probleem verhelpen, al kan het probleem ook erger worden omdat er simpelweg geen garantie is dat de uniformiteit beter wordt.

Er zijn mensen die dergelijke uniformiteitsproblemen hebben weten te verminderen door het paneel met een microvezeldoek zachtjes te masseren of door bepaalde schroeven achterop het paneel losser te draaien. Helemaal weg ga je het vermoedelijk niet krijgen.

Voor een goede uniformiteit is het simpelweg af te raden om voor een Edge-lit LED LCD-televisie te kiezen - zeker op dit formaat. Maar tegen dat probleem loop je wel aan als je veel televisie voor relatief weinig geld kiest. Want als we eerlijk zijn, is het maar een matige televisie waar - voor zover ik weet - ook nog eens slechts een 50Hz paneel in zit. De combinatie van 50Hz, UHD en 65" is dan ook een hele slechte combinatie. Dan ga je nauwelijks profijt hebben van de hoge resolutie, omdat het paneel een te lage frequentie heeft voor een goede bewegingsscherpte.

Als ik jou was, zou ik het toestel terugbrengen als dat nog mogelijk is en verder kijken naar een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:22
Het patroon doet me meer denken, als je niet vlak papier tussen twee glasplaten in perst,
misschien is een van de folie lagen die de backlight verdeeld niet goed geplaatst ?

Ik zou zeker een andere kiezen 8)

[ Voor 9% gewijzigd door absrnd op 15-02-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:28

FlyEragon

Alien Monkeys

DIt is wel heel erg extreem zeg. Een beetje aan de randen is nog acceptabel maar dit is echt niet om aan te zien. ALs het inherent is aan de techniek moeten ze er maar geen tv's van dit formaat mee maken.
Toen ik de titel las, had ik zo een geval van zeker een Philips. Kwalitief zijn ze niet meer wat ze geweest zijn.

Je kan je misschien nog beroepen op wet koop op afstand, anders ga je met Philips de reparatiemolen in en komt er een monteur thuis. Met een beetje pech gooit ie het op producteigenschap en dan lig je je daar 5 jaar aan te ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FlyEragon schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:20:
Je kan je misschien nog beroepen op wet koop op afstand, anders ga je met Philips de reparatiemolen in en komt er een monteur thuis. Met een beetje pech gooit ie het op producteigenschap en dan lig je je daar 5 jaar aan te ergeren.
Hangt ervan af hoeveel er al naar de TV gekeken is. Is dit meer dan een aantal uur, dan kun je er wel vanuit gaan dat het product geaccepteerd is, ook al heb je een zichttermijn van twee weken. Punt is dat je bij WKOA een zichttermijn hebt van 14 dagen om het product te testen. zoals je dat in de winkel doet. Dat geeft je dus niet het recht om een TV 14 dagen te testen en op het laatste moment pas de TV terug te sturen onder WKOA. De meeste mensen zullen vast niet 14 dagen lang een TV testen in een winkel... ;)
Pagina: 1