BSOD Errors: Memory Management / System Service Execption

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-07 22:15
Mijn vraag
Ik ben ten einde raad. Als ik mijn pc op start krijg ik elke keer gelijk deze errors:
-Memory Management
-System Service Exception

Ik weet niet wat er aan de hand is help me uit de brand.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel i7 5820K (Niet overgelocked)
Asus Rampage V Extreme
16GB 4x4GB Corsair Dominator 3000mhz
2x AMD R9 290
480GB SSD Corsair

(Helemaal Custom loop)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al een andere ssd geprobeerd (2 dagen oud) met schone windows er op. Ook heb ik dit met de huidige ssd gedaan.

Systeem uit elkaar en in elkaar gezet.

(2 week geleden werkte hij nog) maar vandaag heb ik me custom loop afgemaakt (draaide eerst met een fan cooler) En boot hij tot te met windows scherm en dan gelijk blauw scherm.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Beste antwoord (via KevinSetz op 14-02-2016 17:32)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je error-omschrijving is met 2-3 woorden per error wel erg summier. Geef eens wat meer informatie. Is alles wel goed gegaan rondom processorsocket bij het monteren? BIOS defaults al geladen?

Probeer het eens met minder geheugen geïnstalleerd in plaats van meteen met de volle 4x4GB. Ook kun je dan desgewenst Memtest loslaten op elke afzonderlijke module. Wellicht is een module aan het eind van z'n Latijn, of heeft meer voltage nodig.

Vooropgesteld dat het een hardwareprobleem is: Gewoon zo min mogelijk aansluiten, één voor één terugzetten, tussentijds booten. Niet alles loskoppelen en meteen alles weer terugzetten, dat elimineert niets. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

[ Voor 5% gewijzigd door Rone op 14-02-2016 16:56 ]

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je error-omschrijving is met 2-3 woorden per error wel erg summier. Geef eens wat meer informatie. Is alles wel goed gegaan rondom processorsocket bij het monteren? BIOS defaults al geladen?

Probeer het eens met minder geheugen geïnstalleerd in plaats van meteen met de volle 4x4GB. Ook kun je dan desgewenst Memtest loslaten op elke afzonderlijke module. Wellicht is een module aan het eind van z'n Latijn, of heeft meer voltage nodig.

Vooropgesteld dat het een hardwareprobleem is: Gewoon zo min mogelijk aansluiten, één voor één terugzetten, tussentijds booten. Niet alles loskoppelen en meteen alles weer terugzetten, dat elimineert niets. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

[ Voor 5% gewijzigd door Rone op 14-02-2016 16:56 ]

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-07 22:15
Na alles er weer op nieuw er in geklikt te hebben en goed aangedrukt boot hij weer. ik ben ondertussen alle drivers / updates installeren daarna ga ik 3D mark draaien en Prime95 als hij dan stabiel blijft zal er wel niet iets goeds hebben gezeten. Ik heb ondertussen al 10x moeten rebooten en geen enkel probleem. Lijkt dus tot zo ver op gelost te zijn. Phew!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

Met de gegeven error zou ik eerder een nachtje (12+ uur) Memtest86+ laten draaien. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 14-02-2016 17:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken