Gelid Solutions Tranquillo Rev. 2 installatievraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:31
Mijn vraag

Ik heb een tweedehands CPU koeler overgenomen van een Tweaker (Gelid Solutions Tranquillo Rev. 2). Tijdens het installeren kwam ik erachter dat ik de rubberen rondjes misten, deze moeten op de voorkant van het moederbord geplakt worden om zo de standoffs te kunnen installeren.

Mijn vraag is: kan ik de standoffs direct op het moederbord installeren of sloop ik dan mijn moederbord? Ik zag dat er een aantal "lijntjes" rondom de gaten lopen, deze zouden eventueel kunnen beschadigen. Wat zou een goede oplossing zijn?

Voor degene die geen idee hebben waarover ik het heb, hierbij een foto van hoe het met de rubbertjes eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/g7e9Hn3totGlUjt0w9uasAlD/full.jpg

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Gelid Solutions Tranquillo Rev. 2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb nog niets geprobeerd.

V&A advertenties

Beste antwoord (via Koen179 op 14-02-2016 16:20)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:34

MsG

Forumzwerver

Ik had hetzelfde scenario, tweedehands aankoop waar ze ontbraken. Ik heb de rode moederbord-afstandsringen gebruikt, en heb daarna een setje van die ringen van deze koeler gekregen via Gelid Solutions zelf (gratis). Op die manier werkte het voor mij prima. Heb dus nog steeds de rode er omheen, maar heb nu in ieder geval de ringetjes voor als ik ooit weer een keer moet installeren.

Deze dingen dus:

Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1BEzkIFXXXXbYaXXXq6xXFXXX8/High-Quality-New-100-Pcs-Practical-Red-font-b-Motherboard-b-font-font-b-Screw-b.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door MsG op 14-02-2016 16:05 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik had hetzelfde scenario, tweedehands aankoop waar ze ontbraken. Ik heb de rode moederbord-afstandsringen gebruikt, en heb daarna een setje van die ringen van deze koeler gekregen via Gelid Solutions zelf (gratis). Op die manier werkte het voor mij prima. Heb dus nog steeds de rode er omheen, maar heb nu in ieder geval de ringetjes voor als ik ooit weer een keer moet installeren.

Deze dingen dus:

Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1BEzkIFXXXXbYaXXXq6xXFXXX8/High-Quality-New-100-Pcs-Practical-Red-font-b-Motherboard-b-font-font-b-Screw-b.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door MsG op 14-02-2016 16:05 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb die ringetjes ook nog dus dan ga ik die gebruiken. Heb jij de originele ringetjes daarna gebruikt omdat deze niet goed waren of puur voor de looks? :p

V&A advertenties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:20

D4NG3R

kiwi

:)

Hebben ze misschien een twitter of facebook pagina? Dikke kans dat als je het daar vriendelijk vraagt dat ze zo een setje gratis versturen.

Als je dat ding installeert, smeer dan trouwens niet de koelpasta uit zoals op die foto.. Gewoon een drupje ter grote van een rijstkorrel in het midden doen en druk de boel laten uitsmeren.

[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 14-02-2016 16:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nondeju, het is niet de bedoeling dat je een plamuurlaag over je cpu heatspreader smeert hé :D
Gewoon een mini drupje in het midden (ter grote van een erwt/rijstkorrel) en vervolgens zonder uitsmeren of wat dan ook de koeler monteren. Door de druk van het aandraaien verspreid de boel gelijkmatig; draai dus de schroeven één voor een een beetje aan zodat de druk van de koeler ook gelijkmatig blijft. Bovendien spreidt het nog wat extra uit wanneer de pasta opwarmt bij eerste gebruik.

De ringetjes worden gebruikt om moederbord beschadiging te voorkomen. Bij dikke krassen op je mobo kan er namelijk kortsluiting ontstaan, zeker wanneer je de boel te strak aandraait. Vaak geven je DIMM (RAM) sloten dan de geest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Koen179 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:06:
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb die ringetjes ook nog dus dan ga ik die gebruiken. Heb jij de originele ringetjes daarna gebruikt omdat deze niet goed waren of puur voor de looks? :p
Nee ik heb de originele ringetjes gewoon omdat ik het geheel compleet wilde hebben, maar heb de rode nu gewoon nog in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:33
Als je zoveel koelpasta gebruikt, dan heb je weinig aan je CPU cooler. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen179
Bedankt voor de reacties, ik dacht dat ik die rode ringetjes nog had maar waarschijnlijk weggegooid..

Over de koelpasta, de foto is niet van mij zelf en was puur om te illustreren hoe de rubbertjes gebruikt worden. Ik ben het ook met jullie eens, dat is een flinke hoeveelheid te veel ;). Ik heb inmiddels Gelid Solutions gecontacteerd of zij zo'n setje rubbertjes willen toesturen.

V&A advertenties

Pagina: 1