Toon posts:

BBG 'High End Gamesysteem' advies (Januari 2016)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Mijn oog is gevallen op het 'High-end systeem' uit de BBG van Januari (http://tweakers.net/revie...high-end-gamesysteem.html), maar ik vroeg me af of jullie hier nog wat opmerkingen, tips of aanvullingen over hebben.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gaan gamen met m'n nieuwe systeem, en dan minimaal op 1440p

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1,5k en de 1,7k. De desbetreffende 'Best Buy Guide' komt daar goed bij uit.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het belangrijkste onderdeel uit een game PC is natuurlijk de GPU. De R9 Fury strix uit de BBG lijkt me hiervoor een geschikt model, mits jullie een andere (vergelijkbare) kaart aanraden?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken maken me over het algemeen niet zo heel veel uit, als de prijs/prestatieverhouding maar goed is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt iets specefieks. Ik zag dat ze in de BBG ook aandacht hadden besteed aan het uitelijk en de kleuren samenstelling. Dit is voor mij persoonlijk niet echt een eis, dus als jullie andere onderdelen met andere kleuren en/of uiterlijk aanraden maakt me dat niet veel uit.

Ga je overklokken?
Hier wil ik me wel in verdiepen, maar is ook niet persé een must.

Wat verwacht je van ons?
Wat ik hoop te bereiken met dit topic, is wat tips of aanvullingen m.b.t. de BBG voor het 'High End Gamesysteem'. Dit lijkt me een goed systeem, maar ik ben bang dat ik met het aanschaffen misschien wat dingen over het hoofd zie, ergens geen rekening mee houd, of dat er inmiddels misschien betere componenten beschikbaar zijn dan in die guide beschreven staan.

Ook zou een goede tip voor een monitor niet verkeerd zijn.
Ik zoek een goede monitor van minimaal 27", met minimaal 1440p.

Ik wil iedereen die de moeite heeft genomen om dit te lezen, en eventueel wat toevoegingen of tips e.d. heeft alvast hartelijk bedanken!

-Timmaaahh

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-11 14:45
Als je niet gaat overklokken zou ik voor een 6600 non-K variant gaan. Als je liever Nvidia wilt dan de AMD, kan je ook voor de 980(Ti) gaan!

Verwijderd

Topicstarter
karimmm schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:10:
Als je niet gaat overklokken zou ik voor een 6600 non-K variant gaan. Als je liever Nvidia wilt dan de AMD, kan je ook voor de 980(Ti) gaan!
Hey Karim,

Bedankt voor je reactie.

De non-K variant van de 6600 scheelt maar €20 in de kosten, dus dat maakt me niet zo veel uit. Als ik daarmee later toch nog de keus kan maken om eventueel wél te overclocken dan vind ik het die €20 wel waard.

Wat betreft de GPU, als ik voor de 980 TI zou gaan, ben ik al gauw €100 euro meer kwijt. Is die 980 TI echt zo veel beter dan de R9 Fury, of is het meer het merk wat het prijsverschil maakt?

-Timmaaahh

• WahyuSchmidt
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 15:10
Ik zou nu geen 980TI meer halen over een paar maanden zullen de nieuwe GPU's van Nvidia / AMD uitkomen. Je kan dan nu bijvoorbeeld ook gaan voor een 970/r9 390 en die later verkopen.

PSN: Wahyu2304_

Verwijderd

Topicstarter
WahyuSchmidt schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:21:
Ik zou nu geen 980TI meer halen over een paar maanden zullen de nieuwe GPU's van Nvidia / AMD uitkomen. Je kan dan nu bijvoorbeeld ook gaan voor een 970/r9 390 en die later verkopen.
Hey Wahyu,

De R9 390 heeft dan weliswaar 8GB, maar is een GDDR5 kaart. De R9 Fury heeft 4GB maar dan HBM.
Ik had gelezen dat HBM minder geheugen nodig heeft omdat het vele malen sneller is dan GDDR5, waarom zou ik dan voor de 390 gaan in plaats van de Fury volgens jou, ik zit er niet echt op te wachten om nu een systeem te kopen en dan later weer allerlei onderdelen te gaan verkopen etc. om up te graden.

Bedankt voor je reactie!

- Timmaaahh

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:25:
[...]

Hey Wahyu,

De R9 390 heeft dan weliswaar 8GB, maar is een GDDR5 kaart. De R9 Fury heeft 4GB maar dan HBM.
Ik had gelezen dat HBM minder geheugen nodig heeft omdat het vele malen sneller is dan GDDR5, waarom zou ik dan voor de 390 gaan in plaats van de Fury volgens jou, ik zit er niet echt op te wachten om nu een systeem te kopen en dan later weer allerlei onderdelen te gaan verkopen etc. om up te graden.

Bedankt voor je reactie!

- Timmaaahh
Nouja het gaat er denk ik meer over om dat het nu een beetje zonde is om voor 600 GPU uit te geven als binnenkort de nieuwe GPU's van zowel amd als nvidia uitkomen.

Verwijderd

Topicstarter
MichaelvD2203 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:29:
[...]

Nouja het gaat er denk ik meer over om dat het nu een beetje zonde is om voor 600 GPU uit te geven als binnenkort de nieuwe GPU's van zowel amd als nvidia uitkomen.
Daar hebben jullie wel een punt, alleen vind ik het ook weer niet een heel fijn idee om nu een kaart te kopen die minder presteert met het idee dat ik later weer nieuwe hardware moet aanschaffen en de 'oude' kaart weer moet gaan verkopen. Ik snap jullie punt wel.

-Timmaaahh
Pagina: 1