GTX680 Reference koeler vervangen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aliteDC
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-01 16:18
Mijn vraag

Ik zou graag willen weten of een aftermarket koeler van asus, msi etc op een gtx680 reference passen.
Of zou ik beter af zijn met een universele koeler zoals van GELID

Ben al een paar dagen bezig om een antwoord te krijgen, helaas niet kunnen vinden :-( (wss kijk ik verkeerd)

Dank.

[ Voor 5% gewijzigd door aliteDC op 14-02-2016 15:00 ]

Beste antwoord (via aliteDC op 14-02-2016 19:59)

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:59

OMD

afternmarket coolers passen nagenoeg nooit. Farbikanten kiezen voor een nieuw ontworpen PCB en dat zal dus niet gaan passen. Er zijn inderdaad universele koelers te krijgen zoals de Accelero etc.

Vraag is echter of je die euro's nog wel wil investeren of niet beter de 680 verkopen plus het geld wat je in je zakt houdt van de koeler + nog een euro of 100 en dan een 2e hands GTX780 met aftermarket koeler of een vergelijkbare AMD kaart kopen.

Dat zal meer opleveren dan een een nieuwe cooler monteren en een beetje overclocken.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Alle reacties

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-01 10:26
Voldoet de standaard koeler niet? Na schoonmaken draait mijn reference GTX680 aardig stil.

Zo'n aftermarket van Asus of MSI kan best wel eens passen, vooral als het niet een 'omkasting' of backplate heeft denk ik.

You will understand energy and you will be happy.

• aliteDC
Het is meer voor geluid en overclocken. Heb al koelpasta vervangen en schoon geblazen, heeft een beetje geholpen, maar niet voldoende (75 graden op 60% fan speed)

Acties:
  • Beste antwoord

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:59

OMD

afternmarket coolers passen nagenoeg nooit. Farbikanten kiezen voor een nieuw ontworpen PCB en dat zal dus niet gaan passen. Er zijn inderdaad universele koelers te krijgen zoals de Accelero etc.

Vraag is echter of je die euro's nog wel wil investeren of niet beter de 680 verkopen plus het geld wat je in je zakt houdt van de koeler + nog een euro of 100 en dan een 2e hands GTX780 met aftermarket koeler of een vergelijkbare AMD kaart kopen.

Dat zal meer opleveren dan een een nieuwe cooler monteren en een beetje overclocken.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• aliteDC
Jammer te horen dat aftermarket niet pas.Ik heb momenteel niet al te veel budget voor een upgrade.

Ik zal denk ik binnenkort de gelid aanschaffen, valt nog mee in aankoopprijs.

Dank voor jullie reacties