Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Soepele of stugge CAT6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek binnenkort verbouwingen te doen in de woning en dan is het ideaal om wat LAN kabels te trekken, sowieso CAT6.
Echter zit ik met een dilemma, soepele of stugge kabel. Stugge kabel om af te monteren op wandcontactdozen en patchpanels, soepel voor RJ45 connectors.
Bovendien komen er ook enkele IP camera's, POE gevoed. Als ik stugge kabel gebruik in gans de woning, hoe monteer ik dan een RJ45 kabel op een camera die buitenhangt? Moet ik eerst met stugge kabel tot aan de wandcontactdoos binnen in huis en dan met soepele naar de camera buiten? DIt gaat esthetisch niet zo mooi zijn. (beter één lange kabel achter de muur die je niet ziet).Tenzij ik voor camera's alleen soepele kabel gebruik met aan beide uiteinden een RJ45 maar dan moet ik 2 verschillende rollen CAT6 kopen?!
Ik dacht eerst alles met soepele kabel te doen binnen maar dan kunt ge geen wandcontactdozen gebruiken, dus dat is ook geen oplossing. Is het mogelijk om een stugge kabel aan een soepele te solderen ?

Bedankt!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

rj45 koppelstuk, van vast naar soepel en leef je uit ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Volgens mij heb je je vraag zelf al beantwoord.

Stugge kabel is bedoeld voor door de muren, kabel die niet 'vrij' ligt dus. Dit is omdat stugge kabel niet zo goed kan tegen herhaaldelijk buigen. Op het uiteindelijk van stugge kabels hoor je eigenlijk LSA-keystones te plaatsen (of een patchpanel, natuurlijk), maar er bestaan ook 8P8C-connectoren die op stugge kabels kunnen.

Meestal ga je dan van je WCD of patchpanel met (voorgeknepen) soepele kabel naar het apparaat dat je wil aansluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Compizfox op 14-02-2016 15:19 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 19:37
Ik zou alles met stugge kabels doen (heb ik ook gedaan). In je meterkast hang je een patch paneel (niet zo gek duur), zodat je daar geen probleem hebt met connectoren. In de dozen heb je dan ook automatisch de juiste kabel. Overigens heb je ook connectoren voor stugge kabels (linkje). Die gebruik je dan voor je buitencamera's. Ik zou de kabels altijd zoveel mogelijk in PVC buizen leggen. Dat maakt vervanging op den duur een stuk eenvoudiger.

[ Voor 12% gewijzigd door BugBoy op 14-02-2016 14:58 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ! Dat is precies wat ik nodig heb zo'n stekker plug voor stugge kabel. Kan je die ook knijpen met een gewone RJ45 tang?

• Killing Time
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:44
Kan gewoon met zo'n tang ja. Ik vind het zelfs makkelijker gaan dan met soepele kabel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hier in huis overal Cat6e SFTP kabel getrokken, behoorlijk stuk, in de woonkamer een wandcontactdoosje gemaakt, verder zit er overal een RJ45 connector op. Knijpen gaat iets lastiger, maar als je de plastic kern uit de kabel trekt (de laatste paar centimeter) dan gaat dat prima.
Pagina: 1