Geluidsset maximaal 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:06
Ik zoek een?
Geluidsinstallatie. Neig naar het een en andere te hebben doorgelezen naar een receiver met 2 boekenplankspeakers. Een kant en klare 5.1 home cinema set zou ook kunnen, maar daar lees ik dus, vaak minder verhalen over.

Wat is je budget?
Maximale budget is echt 500 euro, liefst lager. Meer zit er als net werkende op dit moment echt niet in, mogelijk over 1/2 jaar wel. Idee was om mogelijk een redelijke receiver te kopen, met voorlopig twee goedkope speakers. Zo heb ik in ieder geval voorlopig beter geluid voor mijn tv en muziek (mijn eisen zijn echt niet zo hoog), en kan ik indien nodig nog altijd upgraden als het budget dat toelaat.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor mijn tv (sony 43w755c), playstation 4, en om normaal muziek mee te luisteren. Mooiste zou natuurljk zijn als alles op elkaar reageert en met één afstandsbediening te bedienen is, maar zo niet, dan is dat ook niet zo gigantisch probleem.

Wat heb je zelf al gevonden?

Receivers:
Denon AVR-X1200W
pricewatch: Denon AVR-X1200W
Pioneer VSX-830-K
pricewatch: Pioneer VSX-830-K
Yamaha RX-V477
pricewatch: Yamaha RX-V477 Zwart

Andere mogelijkheid zou een home cinema setje zijn bijvoorbeeld:
Onkyo HT-S3705
pricewatch: Onkyo HT-S3705

Boxen
Edifier R1280T
pricewatch: Edifier R1280T (Bruin)
Dali Zensor 1
pricewatch: Dali Zensor 1 (Bruin)
Q Acoustics 3020
pricewatch: Q Acoustics 3020 (Matzwart)

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is jullie advies in deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Mijn advies zou zijn om te wachten tot je meer geld beschikbaar hebt en dan gelijk iets goeds te kopen.
Is zonde om nu geld te investeren om vervolgens weer wat nieuws duurde te kopen.
Maak je alleen maar onnodige verlies.

Als je perse wat wilt hebben zou ik gewoon iets goedkoops van marktplaats vandaan halen en daar verlopig naar luisteren.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:49
Kijk ook eens naar de Denon DF-109. Valt binnen je budget, heeft analoge en optische aansluitingen en klinkt als een klok.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:35
De edifier is een actieve speaker, daar heb je dus geen versterker/receiver voor nodig.

De Dali en Q acouctics hebben een stukprijs. Daarmee zou je je budget dus overschrijden.
Mocht dat geen probleem zijn, dan zou je in elk geval met de Dali geen miskoop begaan. Verwacht er geen concert-prestaties van, maar verbeteren van tv-speakers zullen ze zeker doen. De Q acoustics heb ik geen ervaringen mee.

Als het je echt hoofdzakelijk om de audio-weergave gaat (dus het beeldgedeelte vooralsnog niet gaat gebruiken, playstation kan rechtstreeks op tv voor beeld), dan is de Ruark Audio R2 ook nog te overwegen. Wanneer je het geld hebt voor een compleet systeem, zou je deze van origine Internet radio nog elders kunnen plaatsen. Ik ben zelf zeer groot fan geworden van de capaciteiten en geluidsweergave van de producten van Ruark Audio, dus ik moet erbij zeggen dat ik al snel een functie kan ontdekken voor diens producten, ook al is het niet altijd even logisch.
Het vorige model is nog te koop voor €400,- bij Hifi-corner. Hetzij alleen in het wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43
Of je koop voor 100 euro een logitech z5500 en ga je nog even door sparen. Heb je in elk geval beter geluid dan je tv en volledig 5.1

Als je dan een leuk.budget hebt a 1500 kijk je bijvoorbeeld naar een 5.1 set van jamo of teufel met daarbij een mooie receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Dat de Dali en Q acouctics een stuk prijs hebben, had ik inderdaad niet in de gaten. Duur spul dat geluid. 1500 euro zal ik sowieso nooit gaan betalen. Ik wil gewoon redelijk geluid, verwacht echt geen concert prestaties. En zo'n producten koop ik ook liever niet op marktplaats. Lastig dus om wat passend te kopen. Is een setje van een paar honderd euro echt zo bagger dat je dat niet wil hebben, en is het upgraden later van boxen bijvoorbeeld naar die dali's echt zo'n gek idee. In ieder geval al bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43
Het is als-volgt ook nog wel te doen:

speaker set(s):

http://www.teufelaudio.nl...onsono-25-mk3-p13773.html
http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html

receiver
pricewatch: Pioneer VSX-423-K

zo kom je toch een aardig eindje in de richting.

Als je voor een compleet setje gaat van Onkyo, ga dan wel voor een setje met een actieve subwoofer. De versterker kun je dan in de toekomst gemakkelijk blijven gebruiken als je de speakers gaat upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Correct heeft momenteel Klipsch F1 in de aanbieding. Heb ze mogen beluisteren en moet zeggen dat er zeer degelijk geluid uit komt, zuiver maar wel een lichte nadruk op de lage tonen:

https://www.correct.nl/ar...F-1+Synergy_art298525.php

99 euro per stuk en weet niet of je betere speakers gaat vinden voor deze prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door magnifor op 15-02-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:35
Matedeor schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:08:
Dat de Dali en Q acouctics een stuk prijs hebben, had ik inderdaad niet in de gaten. Duur spul dat geluid. 1500 euro zal ik sowieso nooit gaan betalen. Ik wil gewoon redelijk geluid, verwacht echt geen concert prestaties. En zo'n producten koop ik ook liever niet op marktplaats. Lastig dus om wat passend te kopen. Is een setje van een paar honderd euro echt zo bagger dat je dat niet wil hebben, en is het upgraden later van boxen bijvoorbeeld naar die dali's echt zo'n gek idee. In ieder geval al bedankt voor het meedenken.
Schrijf marktplaats niet direct af. Speakers slijten niet zo snel waardoor ze probleemloos 10-15-20? jaar meegaan. In die tijd gaat de kwaliteit dus niet achteruit, maar de prijs wel. Met andere woorden, je kunt tweedehands meer speaker voor een bepaald budget halen. Belangrijkste is dan wel dat je ze kunt beluisteren, maar dat geld voor nieuwe speakers ook. Klank is een persoonlijke keuze en daarin verschillen merken en zelfs typen speakers enorm.

Het is ook niet zo dat je voor een paar honderd euro, alleen maar rommel in huis kunt halen. Het is maar net wat je wilt. Wil je geluid dat beter klinkt dan tv-geluid, dan ben je al heel snel klaar. Wil je af en toe ook eens lekker luid naar muziek luisteren zonder dat het geluid gaat vervelen, dan betaal je wat meer. Let wel, elk oor is verschillend en de een is minder gevoelig voor de kwaliteitsverschillen tussen speakers.

Daar zit mijns inziens het grote verschil. Ik neem als voorbeeld pc-speakers. Op mijn werk heeft een collega speakertjes van zo'n €20,- Deze klinken alsof het geluid via een pvc-buis komt. Ik heb zelf eens de Creative Gigaworks T3 gehad (á €180,-). Klonken fantastisch, maar na een half uur tot een uur was je er wel klaar mee (ear fatigue). Nu heb ik de Ruark Audio MR1 (toen €399,- nu €495,-) en ik betrap mezelf er soms op dat ik aan de pc blijf zitten omdat de muziek zo fantastisch klinkt. Ik zou nooit meer terug willen naar kwalitatief mindere speakers.

Hetzelfde geldt in de huiskamer. Voor tv en misschien film is het al snel goed genoeg. Voor muziek zijn er zeer grote verschillen. Zo lang je een beter presterende speaker niet gaat beluisteren, weet je niet wat je mist en zul je gewoon genoegen blijven nemen met de goedkopere speakers. Maar oh wee als je die duurdere hebt beluisterd :+

Ik heb het destijds alsvolgt gedaan:
Stap 1: Denon AVR 2113 receiver met Dali Zensor 1 speakers (2.0)
Stap 2: Uitbreiding met Dali Zensor 5 (4.0) <- 1 maand na stap 1
Stap 3: Uitbreiding met BK XXLS400 (4.1) <- verwacht het morgen *O* (2,5 jaar na stap 2)
Stap 4: Uitbreiding met center (5.1) <- moet nog plaatsvinden

Totale set zal dus zo'n €2200,- bedragen, maar voor €1360,- had ik al een fantastisch klinkend systeem (4.0). Voor muziek miste ik daar helemaal niets in en klonk ook over alle speakers fantastisch (de zensor 5 en 1 sluiten mooi op elkaar aan en gaan laag genoeg om die subwoofer niet nodig te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:56
http://www.foka.nl/onkyo-ht-s6505-zwart-foka-outlet

Deze set is normaal rond de 650 euro. Nu 399 is volgens mij van een faillissement Partij. Heb de dozen zien staan in de winkel dus is denk onuitgepakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Bintzak op 21-02-2016 05:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Doordat die al een jaartje of 4 oud is, mist die wel veel netwerk mogelijkheden. En lees veel hitte problemen over de Onkyo ht s6505. Wel een mooie prijs natuurlijk. Zijn de boxen alleen niet erg klein van dit setje.

Twijfel nu tussen zoiets, een kant en klare set, in de aanbieding. Of een goedkopere receiver, en dan bijvoorbeeld in combinatie met de Dali Zensor 1 speakers. Die je later dan nog kan uitbreiden. Nu nog net iets te duur, maar even als snel voorbeeld:

pricewatch: Yamaha RX-V477 Zwart
pricewatch: Dali Zensor 1 (Bruin)

Nog een andere optie is om inderdaad gewoon even te wachten, en voorlopig een soundbar aan te schaffen voor de televisie en wat muziek te streamen. Zat aan de: Sony HT-CT380 te denken. Radio kan dan via de digitale TV.

pricewatch: Sony HT-CT380

[ Voor 19% gewijzigd door Matedeor op 21-02-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:56
De Onkyo levert meer vermogen dan de Yamaha dus dat verklaard wel het hitte probleem van de Onkyo.

Heb zelf de Onkyo ht-s5805 die wordt naar mijn mening nog niet zo warm in een dichte kast(misschien als ik dolby atmos geluid ga gebruiken) . Deze set kan stereo geluid over alle kanalen verdelen waardoor kleine 5.1 boxjes toch een vol geluid geven neem aan dat de 6505 dat ook kan.

Verder denk ik niet dat je teveel moet verwachten van netwerkmogelijkheden op een goedkope receiver. Ik heb gewoon de Chromecast op mijn receiver aangesloten.

Als je losse boxen en receiver ga kopen zou ik wel een beetje kijken naar wat de boxen en receiver maximaal aan vermogen kunnen leveren, ik heb er niet veel verstand van dus daarom heb ik gewoon een alles in 1 pakket genomen.
Pagina: 1