Defecte Iphone 6 Plus 128GB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 14:18
Hallo mede-tweakers,

Aangezien dit vast vaker is voorgekomen en ik geen ervaring heb met dit probleem vraag ik advies.

Ik heb op 26 April 2015 een IPhone 6 Plus 128GB gekocht bij de mediamarkt.

Deze iPhone laadde na een aantal maanden steeds slechter op. Ook was de "ringer switch" defect dit is de Mute knop in Apple taal. Dit toestel is toen 1 op 1 gewisseld in de apple store in Amsterdam dit op advies van de verkoper.

Echter had dit gewisselde exemplaar last van een defect scherm dit resulteerde in een grijs vlak boven in het scherm een een niet functionerend touchscreen.
Nogmaals terug geweest naar de apple store Amsterdam, zij gaven aan een factory reset te willen uitvoeren. Prima, had ik zelf als tweaker natuurlijk ook al gedaan. Toen de Apple genius zag dat het probleem zich nog voordeed na de reset ging hij in overleg met zijn opper-genius. Zij hebben toen samen besloten om dit toestel weer te vervangen.

Echter nog geen 2 dagen later constateerde ik exact hetzelfde probleem bij inmiddels mijn 3e toestel. Dit is voor mij erg vervelend.

Ter verduidelijking hierbij de video wat er zich afspeelt op mijn scherm:

Hieronder een opsomming van gebeurtenissen:

- 26 April 2015 Aanschaf toestel bij de mediamarkt
- 03 Februari 2016 toestel gewisseld wegens defecte ringer switch en niet opladen
- 10 Februari 2016 toestel gewisseld wegens defect scherm
- 12 Februari Constatering dat het probleem zich ook voordoet op het nieuwe toestel

Ik zou hierom graag de koop willen ontbinden plus een vergoeding van de gemaakte kosten.

Parkeren Amsterdam; 6 euro + 8 euro
Reizen: 2 maal een ritje Almere > Amsterdam > Almere

Graag hoop ik in dit topic op advies, aangezien ik nu het vertrouwen kwijt ben in de IPhone 6 Plus heb ik liever een ander toestel zoals een Samsung of one-plus-one waar ik wel goede ervaring mee heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ja lijkt me mogelijk:
Wanneer mag ik een koopovereenkomst ontbinden?
Als een product niet goed is, kunt u teruggaan naar de winkel. Heeft u een product een paar keer laten repareren, maar werkt het nog steeds niet goed? Of wil de verkoper het probleem niet oplossen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden.
https://www.rijksoverheid...oopovereenkomst-ontbinden

Je moet wel een brief gaan schrijven.

Mediamarkt is ook lid van de thuiswinkel: https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl voor als je een geschil krijgt.
Artikel 17 - Geschillen
2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van
overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en
diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de
ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509
LP te Den Haag (www.sgc.nl).
http://www.mediamarkt.nl/...waarden%20Thuiswinkel.pdf

[ Voor 43% gewijzigd door Soldaatje op 14-02-2016 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Verhaal komt mij bekend voor, echt lettelijk precies hetzelfde gehad, na het 5e toestel ging het eindelijk goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Dutchdeveloper schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:59:
Verhaal komt mij bekend voor, echt lettelijk precies hetzelfde gehad, na het 5e toestel ging het eindelijk goed
Hmmmm, vervelend. Geeft mij nog minder vertrouwen. Bovendien moet ik dan weer kosten gaan maken om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat zeiden ze bij de MediaMarkt toen je ze vroeg om de koop te ontbinden?

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 14-02-2016 13:06 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
fsfikke schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:06:
Wat zeiden ze bij de MediaMarkt toen je ze vroeg om de koop te ontbinden?
Dit is de stap die ik nog moet nemen; Ik neem aan dat je het complete pakket dient " aan te melden" Dus met Doos, Oplader, Snoertje en oortjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je kan inderdaad niet de koop willen ontbinden, al je geld + extra's terug willen, maar wel de helft van de spullen houden :+
GlowMouse schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:12:
[...]

Waarom zou hij de MediaMarkt daarom vragen? Hij moet zelf de koop ontbinden.
Hij kan ook z'n buurvrouw vertellen dat hij de koop wilt ontbinden, maar als hij z'n geld terug wilt moet hij toch echt naar de Mediamarkt. Verder een zinvolle post hoor d:)b

[ Voor 60% gewijzigd door fsfikke op 14-02-2016 13:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Deze iPhone lade na een aantal maanden steeds slechter op.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dd/Edge-drawer.png
Wat zei de MediaMarkt toen je ze vroeg om de koop te ontbinden?
Je moet wel een brief gaan schrijven.
waarom moet dat?
Mediamarkt is ook lid van de thuiswinkel: https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl voor als je een geschil krijgt.
De geschillencommissie thuiswinkel helpt alleen bij online aankopen. Voor een geschil over een aankoop in een fysieke winkel is de Mediamarkt volgens mij niet aangesloten bij een geschillencommissie. Dat betekent dat wanneer MM het aankoopbedrag en de schade na ontbinding niet terugbetaalt, TS naar de rechter moet. MM zal ongetwijfeld aanvoeren dat TS bijna een jaar van de iPhone gebruik heeft kunnen maken.
plus een vergoeding van de gemaakte kosten.

Parkeren Amsterdam; 6 euro + 8 euro
Reizen: 2 maal een ritje Almere > Amsterdam > Almere
Je hebt er wel recht op, maar aangezien je hier voor 'advies' komt, vraag ik me af hoe je dat recht gaat halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:27
Lijkt me inderdaad erg frustrerend telkens defecten in je toestel. Hele mikmak meenemen naar de winkel en aangeven dat je er genoeg van hebt gehad, benoem de feiten en eindig met de conclusie dat je de koop wilt ontbinden. En dooddoeners als "afhankelijk voor me werk" etc. etc. lekker op zak houden want dat snijdt geen brood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
GlowMouse schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:12:
[...]

[afbeelding]

[...]

[...]

waarom moet dat?

[...]

De geschillencommissie thuiswinkel helpt alleen bij online aankopen. Voor een geschil over een aankoop in een fysieke winkel is de Mediamarkt volgens mij niet aangesloten bij een geschillencommissie. Dat betekent dat wanneer MM het aankoopbedrag en de schade na ontbinding niet terugbetaalt, TS naar de rechter moet. MM zal ongetwijfeld aanvoeren dat TS bijna een jaar van de iPhone gebruik heeft kunnen maken.

[...]

Je hebt er wel recht op, maar aangezien je hier voor 'advies' komt, vraag ik me af hoe je dat recht gaat halen.
Lade zit dicht :p

Voorlopig zou ik al lang blij zijn als ik mijn geld retour kreeg en een ander toestel zou kunnen kopen.

Verder maakt de gebruiksduur van het toestel niet uit lijkt mij, ik heb het toestel gekocht om er in iedergeval minimaal 2 a 3 jaar mee te kunnen doen, dit heb ik destijds ook besproken met de verkoper. Als het toestel dan na een klein jaar verschillende gebreken gaat vertonen kan ik er niet vanuit gaan dat ik er wel de resterende tijd mee zou kunnen doen zonder gebreken.
Erwin schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:12:
Lijkt me inderdaad erg frustrerend telkens defecten in je toestel. Hele mikmak meenemen naar de winkel en aangeven dat je er genoeg van hebt gehad, benoem de feiten en eindig met de conclusie dat je de koop wilt ontbinden. En dooddoeners als "afhankelijk voor me werk" etc. etc. lekker op zak houden want dat snijdt geen brood.
Klopt, ben ik het mee eens ik zal die opmerkingen niet benoemen aangezien dit geen meerwaarde is voor dit geschil. Ik haal ze direct uit de tekst.

[ Voor 17% gewijzigd door mr.DJ95 op 14-02-2016 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Okee dat is echt superweird. Heb dit probleem nog nooit gezien. Ik zou ten eerste contact opnemen telefonisch met de klantenservice van MM

Je mag best die van mij overnemen hoor. Die doet het al een jaar zonder problemen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
supersnathan94 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:42:
Okee dat is echt superweird. Heb dit probleem nog nooit gezien. Ik zou ten eerste contact opnemen telefonisch met de klantenservice van MM

Je mag best die van mij overnemen hoor. Die doet het al een jaar zonder problemen ;-)
Ik voorheen ook niet, gaan regelmatig iPhones en andere toestellen door mijn handen voor werk maar dit zelf nog nooit meegemaakt behalve bij de toestellen die ik heb.

Haha, ben bang dat ik een beetje van het Apple virus ga genezen en voor een android toestel ga hierna. Mijn Macbook zou ik voor geen goud willen ruilen daar in tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Na de 4de omwisseling, krijg je standaard altijd een nieuwe in doos plus de nieuwe Apple garantie. Dus als je je 4de omwisseling gehad hebt, en op het nieuwe toestel ook problemen ervaart, krijg je een gloednieuwe.

Als deze niet op voorraad is, krijg je automatisch een model dat aan de specificaties voldoet, dus een upgrade naar de 6S.

Ik herken je problemen en heb dit vaker meegemaakt. Vandaar weet ik dus ook dat je mogelijk een upgrade kan krijgen als de problemen zich in een korte tijd weer voorkomt.

Denk nog helaas niet dat MediaMarkt de koop zal ontbinden, aangezien je altijd bij Apple hebt aangeklopt en aanspraak gemaakt heb op de fabrieksgarantie. Misschien dat MediaMarkt nog altijd het toestel zelf wilt gaan repareren totdat ze overgaan tot ontbinden. Heb het zelf ook meegemaakt met mijn iMac.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat RWK hierboven zegt zou idd wel eens aan de hand kunnen zijn, een koop ontbinden kan niet zomaar, daarvoor moet de verkopende partij wel de kans gekregen hebben het op te lossen. Iets wat hier niet gebeurd is, je moet als consument altijd naar de winkelier voor garantie afhandeling als je kiest om deze afhandeling direct bij de fabrikant te regelen (indien mogelijk) is dit je eigen keuze.

Je hebt dus best wel kans dat je MediaMarkt ook nog de kans moet geven tot reparatie.

Die parkeerkosten lijkt mij persoonlijk wat ver gezocht trouwens ik zie een MediaMarkt niet snel twee tientjes parkeerkosten vergoeden in contanten.
Omdat bij dit soort dingen altijd aangetekende brieven geadviseerd worden, dit i.v.m. latere bewijslast.

[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 14-02-2016 14:09 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hij is niet op eigen initiatief naar de Apple Store gegaan:
Dit toestel is toen 1 op 1 gewisseld in de apple store in Amsterdam dit op advies van de verkoper.
Omdat bij dit soort dingen altijd aangetekende brieven geadviseerd worden, dit i.v.m. latere bewijslast.
Hij kan eerst eens gewoon naar de Mediamarkt gaan en kijken wat er gebeurt. Misschien krijgt hij gewoon het aankoopbedrag terug.
Die parkeerkosten lijkt mij persoonlijk wat ver gezocht trouwens ik zie een MediaMarkt niet snel twee tientjes parkeerkosten vergoeden in contanten.
Moet TS er dan maar voor opdraaien dat de kwaliteitscontroles van Apple zo slecht zijn? De winkelier verkoopt dat spul en pakt de winst, die mag ook voor dit soort schade opdraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
GlowMouse schreef op zondag 14 februari 2016 @ 14:22:

Hij kan eerst eens gewoon naar de Mediamarkt gaan en kijken wat er gebeurt. Misschien krijgt hij gewoon het aankoopbedrag terug.
De Rijksoverheid site hierboven aangehaald zegt hetvolgende.
Koopovereenkomst schriftelijk ontbinden
Wilt u een koopovereenkomst ontbinden? Schrijf de verkoper dan een brief. Zeg dat de verkoper het product niet heeft kunnen repareren. Of dat hij geen nieuw product wil geven. En dat u daarom de koopovereenkomst wilt ontbinden.
Hij is niet op eigen initiatief naar de Apple Store gegaan:
Dat is erg vreemd want een verkoper mag je niet alleen adviseren naar de fabrikant te gaan.

Ze mogen echter weer wel zeggen "bij ons duurt het twee weken, bij Apple gaat dat sneller".

Daarom is de vraag of MediaMarkt echt gezegd heeft "ga maar naar Apple, wij helpen je niet".
Moet TS er dan maar voor opdraaien dat de kwaliteitscontroles van Apple zo slecht zijn? De winkelier verkoopt dat spul en pakt de winst, die mag ook voor dit soort schade opdraaien.
Als de MediaMarkt (ik neem aan Almere aangezien de Tweaker daar vandaan komt) ook heeft aangeboden de telefoon te laten repareren dan zijn de extra gemaakte kosten voor parkeren en transport gewoon voor de consument. Die heeft er zelf voor gekozen extra kosten te maken.

[ Voor 52% gewijzigd door Donstil op 14-02-2016 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Als je bij de MediaMarkt aanspraak wilt doen op de garantie, zullen zij 9 van de 10 keer aangeven dat de reparatie bij hun langer gaat duren, dan bij Apple. Ze zullen dan doorverwijzen naar Apple, spreek ik zelf uit eigen ervaring. TS is dan wel niet op eigen initiatief naar de Apple Store geweest, maar hij is daar geweest omdat de reparatie gewoon daar ter plekke wordt afgehandeld. De verkoper heeft dus geen kans gekregen om het zelf op te lossen. De verkoper heeft alleen doorverwezen. De garantie van de Apple Store is fabrieksgarantie, dat staat naar mijn wete los van de wettelijke garantie die je nog bij de verkoper hebt lopen.

Ik weet zeker dat MediaMarkt eerst het toestel zelf gaat repareren. Meestal sturen zij hem zelf ook op naar Apple. Mocht dat geen verschil uitmaken, dan zullen ze de reparatie nogmaals opzetten. Pas na de tweede keer is er de mogelijkheid om te ontbinden. Meestal krijg je dan het gehele aankoopbedrag terug, zonder aftrek van overige kosten.

Misschien dat ze uit coulance alsnog overgaan tot ontbinding van het overeenkomst, maar (haha) dat lijkt me zo sterk, dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt, dat ze iets puur uit coulance overwegen. :+

[ Voor 21% gewijzigd door MysticX op 14-02-2016 15:59 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Hiervoor even een update:

Met het complete packet net een Klein uur bezig geweest met de garantie afhandeling van de mediamarkt.

Hier nogmaals bevestiging gekregen over dat zij vaak Klanten direct doorsturen naar Amsterdam.

Na overleg toch maar besloten om hem op te Sturen via de mediamarkt wel met notitie van de Apple reparatie Bonnen. Ik hoop dat ze deze menemen in Hun beslissing.

Ook gaven zij aan nooit de Koop te kunnen ontbinden in de Winkel maar dit Altijd via de reparatie Dienst dient te gebeuren, klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:35:

Ook gaven zij aan nooit de Koop te kunnen ontbinden in de Winkel maar dit Altijd via de reparatie Dienst dient te gebeuren, klopt dit?
Dit klopt wel. Als de reparateur het toestel niet meer kan repareren dan pas is het mogelijk om de koop te ontbinden. Dit kunnen ze niet ter plekke in de winkel beslissen, tenzij het gaat om een product dat niet zoveel waarde heeft.

Als de reparateur het wel kan repareren, dan krijg jij natuurlijk je toestel terug. Mocht het probleem weer voorkomen (precies hetzelfde probleem), wordt hij weer opgestuurd en pas als daar geconcludeerd wordt dat het toestel niet meer te repareren valt, wordt de koop ontbonden. Ze sturen hem maximaal 2x - 3x naar de reparateur. Jij krijgt (meestal) het volledige aankoopbedrag terug.

Dit alles op basis van mijn persoonlijke ervaring, het kan altijd anders bij jou lopen. :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ik heb de Iphone zondag bij de mediamarkt afgegeven, hierbij ook aangegeven dat ik het belachelijk vind dat de melden dat de iphone 4 tot 5 weken weg is bij de reparatie dienst.

Consuwijzer zegt dit: "In de wet staat niet precies hoe lang een reparatie mag duren. Laat u een product repareren omdat het een ondeugdelijk product is? Dan mag u verwachten dat u het product binnen een redelijke tijd weer terugkrijgt. Wat een redelijke tijd is, kan per product verschillend zijn. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.

Hebt u met de verkoper niets afgesproken over hoe lang de reparatie duurt? Dan zult u de verkoper nog een kans moeten geven om het product voor een bepaalde datum te repareren. Heeft de verkoper uw product voor die datum niet gerepareerd? Dan kunt u in veel gevallen de koopovereenkomst ontbinden. Dit betekent dat u het product terug kunt geven aan de verkoper en dat u recht hebt op uw geld terug."

Ik vind een acceptable reparatie tijd 1 tot 2 weken, hierbij heb ik meegenomen hoelang het duurt als de reparatie direct door de fabrikant wordt uitgevoerd.

iemand hier iets over te zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mijn schoonzusje heeft haar toestel laatst weg gebracht bij t-mobile omdat ze in het tweede jaar zit en daarvoor naar de winkel van aanschaf moest.

Dat duurde 12 werkdagen ofz geduurd. Dat lijkt mij een redelijke termijn, dus zou zelf 2-3 weken aanhouden voor zoiets.

Maarja als je na 3 weken begint met "klagen" dan rekken ze dat zo naar 5 weken met laat terug bellen enz. Daar gaat geen Conzuwijzer iets aan veranderen ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
mr.DJ95 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:43:
Ik heb de Iphone zondag bij de mediamarkt afgegeven, hierbij ook aangegeven dat ik het belachelijk vind dat de melden dat de iphone 4 tot 5 weken weg is bij de reparatie dienst.

Consuwijzer zegt dit: "In de wet staat niet precies hoe lang een reparatie mag duren. Laat u een product repareren omdat het een ondeugdelijk product is? Dan mag u verwachten dat u het product binnen een redelijke tijd weer terugkrijgt. Wat een redelijke tijd is, kan per product verschillend zijn. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.

Hebt u met de verkoper niets afgesproken over hoe lang de reparatie duurt? Dan zult u de verkoper nog een kans moeten geven om het product voor een bepaalde datum te repareren. Heeft de verkoper uw product voor die datum niet gerepareerd? Dan kunt u in veel gevallen de koopovereenkomst ontbinden. Dit betekent dat u het product terug kunt geven aan de verkoper en dat u recht hebt op uw geld terug."

Ik vind een acceptable reparatie tijd 1 tot 2 weken, hierbij heb ik meegenomen hoelang het duurt als de reparatie direct door de fabrikant wordt uitgevoerd.

iemand hier iets over te zeggen?
1 week vind ik al veel. Heb ik de onderdelen op voorraad dan doe ik het in een half uur. Het probleem is de hoeveelheid papierwerk die erbij komt kijken. Ik ben met een 6 met een los scherm bij de belcompany geweest toestel twee maal terug moeten brengen en dat duurde ongeveer een weekje (helaas via dynafix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Gister avond het bericht gekregen dat mijn Iphone 6 "klaar" zou liggen bij de servicebalie, ik vandaag direct door uit mijn werk door naar de Mediamarkt in Almere. Met een grote smile op m'n porem omdat hij zo snel klaar was.

Nou nee, of ik nog even mijn apple ID wilde loskoppelen van het toestel. Dit was niet gemeld bij het inleveren voor reparatie en had me effe gebeld dan had ik het via ICloud kunnen doen.

Pfff weer opgestuurd dus, ditmaal wel direct alles ingeleverd (doos, boekjes, Lightningkabel en oortjes) en laten noteren dat ik toch wel erg graag de koop wil laten ontbinden. Gelukkig had ik een erg relaxte en meedenkende service medewerker (Hiervoor hulde! ik ben je naam vergeten) die dit verhaal ook heeft genoteerd en al mijn spullen heeft ingenomen.

We wachten rustig af! Ondertussen weer terug in kamp android met een geleende Note 3, wat een verademing als alles werkt zeg....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE?
Pagina: 1