Firewall werkt niet meer bij, foutcode 0x80070437 en 0x6D9

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoppa
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-02 06:24
Ik heb nu het probleem dat mijn windows helemaal niet meer update, zelfs mijn windows knop links onder werkt niet meer, wanneer ik mijn pc probeer te updaten krijg ik een error code die ernaar leidde dat mijn firewall niet goed is.

Wanneer ik naar men firewall toe ga geeft die meteen dit aan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6LYqxWQ.png

Als ik op "Aanbevolen instellingen gebruiken" klik krijg ik de error code 0x80070437 en wanneer ik naar Geavanceerde instellingen ga krijg ik de error code 0x6D9.

Ik heb al een beetje op internet gezocht en zag wat tools die niet officieel van Microsoft waren dus dat durfde ik niet aan.

Ik gebruik Malwarebytes en Comodo.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Schakel de Windows Firewall eens uit en kijk dan eens wat er gebeurd. Meldingen die je nu krijgt komen er eigenlijk gewoon op neer dat je meerdere firewalls aan het draaien bent en dat die dingen elkaar in de weg zitten.

Wat ik overigens zelf altijd bij m'n eigen Windows (Server) machines doe: Windows firewall gewoon laten draaien en alle predifined rules er uit gooien (inbound + outbound). Daarna heb je wél een beetje werk om alle software weer netjes te laten werken doordat je alles moet definiëren in de firewall (middels GPO's), maar er staan dan nooit meer poorten open welke niet noodzakelijk zijn.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoppa
wimmel_1 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:43:
Schakel de Windows Firewall eens uit en kijk dan eens wat er gebeurd. Meldingen die je nu krijgt komen er eigenlijk gewoon op neer dat je meerdere firewalls aan het draaien bent en dat die dingen elkaar in de weg zitten.

Wat ik overigens zelf altijd bij m'n eigen Windows (Server) machines doe: Windows firewall gewoon laten draaien en alle predifined rules er uit gooien (inbound + outbound). Daarna heb je wél een beetje werk om alle software weer netjes te laten werken doordat je alles moet definiëren in de firewall (middels GPO's), maar er staan dan nooit meer poorten open welke niet noodzakelijk zijn.
Firewall staat al uit, ook in services staat er niks onder status en wanneer ik Starten probeer krijg ik de foutcode 1079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan probeer je het even andersom door die Comodo / MWB spullen uit te schakelen. Heb 't jaren geleden wel meegemaakt dat de spullen van NAI (McAfee) in de weg zaten en ook alleen maar middels deïnstallatie de weg voor de Windows Firewall weer wilde vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoppa
wimmel_1 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:50:
Dan probeer je het even andersom door die Comodo / MWB spullen uit te schakelen. Heb 't jaren geleden wel meegemaakt dat de spullen van NAI (McAfee) in de weg zaten en ook alleen maar middels deïnstallatie de weg voor de Windows Firewall weer wilde vrijgeven.
Raar bij mijn windows updates lijkt het of die de firewall nu heeft geupdate, hij was heel snel op 100% en is nu uit de lijst, er staan alleen nog steeds 2 updates die gedaan moeten worden en als ik firewall wil starten geeft die nog steeds dezelfde errors aan.

Ik heb men pc ook opnieuw opgestart.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uqeP45L.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even iets anders: Windows Firewall en Windows Update zijn twee hele verschillende dingen. Je Windows Firewall wordt niet geüpdatet via het internet (Althans; ik hoop niet dat dat zo is bij jou. de Windows firewall bestaat uit een rule set welke TCP/UDP poorten open óf juist dicht zet op je laptop/pc en je wil niet hebben dat die set zomaar aangepast kan worden door......).

Twee actieve firewalls op één machine gaat eigenlijk altijd 100% fout. De ene vuurmuur zegt dat iets open moet/mag, de andere probeert 't met geweld weer dicht te zetten :+

Beide KB artikelen kun je overigens ook gewoon handmatig downloaden bij Microsoft en vervolgens installeren.

https://catalog.update.microsoft.com

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 14-02-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoppa
wimmel_1 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:15:
Even iets anders: Windows Firewall en Windows Update zijn twee hele verschillende dingen. Je Windows Firewall wordt niet geüpdatet via het internet (Althans; ik hoop niet dat dat zo is bij jou. de Windows firewall bestaat uit een rule set welke TCP/UDP poorten open óf juist dicht zet op je laptop/pc en je wil niet hebben dat die set zomaar aangepast kan worden door......).

Twee actieve firewalls op één machine gaat eigenlijk altijd 100% fout. De ene vuurmuur zegt dat iets open moet/mag, de andere probeert 't met geweld weer dicht te zetten :+

Beide KB artikelen kun je overigens ook gewoon handmatig downloaden bij Microsoft en vervolgens installeren.

https://catalog.update.microsoft.com
Eerste update die ik vind is helaas geen windows 10
https://www.microsoft.com...aspx?q=kb3135782&form=dlc

2de update helemaal geen zoekresulataten
https://www.microsoft.com...aspx?q=kb3135173&form=dlc

Trouwens mijn windows knop doet het weer raar genoeg, deed het een paar weken niet door die updates dus iets is goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Wat gebruik je van Comodo, De AV Firewall of Internet Security suite? Als je de firewall of suite geïnstalleerd hebt dan is die blijkbaar niet geregistreerd bij Action Center. Probeer deze te resetten.
Pagina: 1