mening gevraagd over boxen aan PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hallo,

Ik wil graag mijn mp3-muziek kunnen beluisteren.
De speakers in de monitor mijn PC hebben een slechte klank.
Tegenwoordig loop ik 's avonds met een bt-koptelefoontje op om met "DS Audio" zelf gemaakt playlists muziek te beluisteren maar dat vind ik niet echt ideaal.

Wat ik heb:
- kantoortje 4x5
- tower PC onder bureau
- mp3 muziek op NAS
- thuisnetwerk bedraad EN wifi

Wat ik wil
- in mijn kantoortje muziek kunnen luisteren vanaf box(en)
- ik wil niks op het bureau
- er moeten 2 subtiele witte boxjes aan de muur komen te hangen
- versterkertje op towerpc aansluiten en onder bureau op pc plaatsen (moet dus compact zijn)
- dit mag totaal maximaal 300 euro kosten

Wat ik inmiddels heb afgeserveerd:
- pc boxjes
- bt boxjes
- soundbar

Wat ik nu op het oog heb is de combinatie van onderstaande producten:
pricewatch unsorted: Renkforce RENKFORCE SAP-702 Mini-VerstÀrker, Ausgangsle...
https://www.conrad.nl/nl/...000-hz-1-paar-346865.html

Vraag:
Bovenstaande combinatie is uit mijn zoektocht gekomen en is een gokje hoe dit gaat bevallen. Wie weet een nog betere (beproefde) combinatie voor bovenstaande uitgangspunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Misschien zijn actieve speakers van een goed merk handiger, scheelt een extra investering voor een versterker en je hebt minder bedrading.

Hier een voorbeeld: http://www.bax-shop.nl/dj...pular&f_20912%5B%5D=85271

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:15

DjVe

Hatsaflats!

Met teacher. Dit voldoet aan je eisen en klinkt erg fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Bedankt voor de meningen tot zover. Die A5+ is ook nog eens heel goed beoordeeld.

Jammer dat jullie meningen neigen naar modellen van meer dan 10 liter. Ik plaats dan in gedachten een 10 liter bouwemmer van de Gamma tegen de muur mijn kantoortje. Ik vind dat wel erg groot.

Ik begrijp dat je voor het beste geluid een zo groot mogelijke speaker nodig bent. Maar ik zoek eigenlijk iets water tussenin zit.

Nog even een aanvullend vraagje over actieve speakers:
Stel ik luister muziek en hoor een fijn nummer die ik even harder wil zetten. Moet ik dan in mijn geval naar de box toe lopen om hem harder te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:15

DjVe

Hatsaflats!

De A2 is wat kleiner, maar klinkt minder goed in het laag. Je kan het volume op de PC toch aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik zou zeggen: Raumfeld Cubes. Zitten alleen wel iets boven je budget, maar door even de aanbiedingen in de gaten te houden en de nieuwsbriefkorting mee te nemen, kun je aardig richting je budget gaan.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

nokiaan958GB schreef op zondag 14 februari 2016 @ 14:06:
Bedankt voor de meningen tot zover. Die A5+ is ook nog eens heel goed beoordeeld.

Jammer dat jullie meningen neigen naar modellen van meer dan 10 liter. Ik plaats dan in gedachten een 10 liter bouwemmer van de Gamma tegen de muur mijn kantoortje. Ik vind dat wel erg groot.

Ik begrijp dat je voor het beste geluid een zo groot mogelijke speaker nodig bent. Maar ik zoek eigenlijk iets water tussenin zit.

Nog even een aanvullend vraagje over actieve speakers:
Stel ik luister muziek en hoor een fijn nummer die ik even harder wil zetten. Moet ik dan in mijn geval naar de box toe lopen om hem harder te zetten?
Kleine modellen zijn "computerspeakertjes" en dat wilde je juist niet. Dat compromis zal je moeten maken.
Harder zetten kan op de speaker, op de pc, of op je telefoon als je streamt.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:35
Ik heb ze zelf nooit gehoord, maar heb idd veel positieve dingen gelezen over de AE a5+. Enige probleem voor de TS kan zijn dat je deze niet aan de muur kunt bevestigen. Als de TS bereid is een plateau te maken waar ze op komen te staan, dan kan het natuurlijk wel weer.

Die Teufel Raumfeld Cubes zien er ook interessant uit zeg! Schijnbaar kun je ze ook nog met een app bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb de A5+ en heb ook de gewone A5 gehad, prima luidsprekers voor op het bureau, omdat je er redelijk dicht opzit zijn niet alle luidsprekers geschikt. Wel hebben ze enige afstand van de muur nodig omdat de reflex poort aan de achterkant zit. Zet je ze teveel in een hoek dan kan het gaan bonken, al heeft de A5+ hier minder last van.

Ik weet niet wat voor genres je voornamelijk luistert maar de bas in de A5+ is wel erg lekker voor pop en rock (los van klassiek beluister ik niet meer genres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:41
Brilsmurfffje schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:35:
Ik heb de A5+ en heb ook de gewone A5 gehad, prima luidsprekers voor op het bureau, omdat je er redelijk dicht opzit zijn niet alle luidsprekers geschikt. Wel hebben ze enige afstand van de muur nodig omdat de reflex poort aan de achterkant zit. Zet je ze teveel in een hoek dan kan het gaan bonken, al heeft de A5+ hier minder last van.

Ik weet niet wat voor genres je voornamelijk luistert maar de bas in de A5+ is wel erg lekker voor pop en rock (los van klassiek beluister ik niet meer genres)
Voor metal zijn zo ook prima geschikt :) Hier de 5 variant, al enkele Jaren blij mee :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
De Cubes kun je inderdaad met een prima app bedienen en kun je (mocht je dat willen) ook uitbreiden tot een multiroom systeem. Ik heb ze op een studeerkamer van zo'n 15 m2 staan en dat kunnen ze makkelijk doen, woonkamer zou ook wel willen. Ik kan het Raumfeld systeem iedereen aanraden en omdat je het 8 weken kunt proberen, doe je niet gauw een miskoop.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier een (behoorlijk) ouder setje van Philips in m'n hobbyhok hangen. Philips A3-600. Geluid wat er uitkomt is voor zo'n setje gewoon érg goed + het spul is lekker compact (en voorzien van diverse bronaansluitingen + een IR afstandbediening).

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1033478441.jpg

Betreffende set is uiteraard niet meer nieuw verkrijgbaar maar bijv. een Logitech levert nog wel van dat soort setjes. De satelietspeakertjes van deze set hebben keurig een voetje/beugeltje meegeleverd gekregen waarmee ze aan de muur te bevestigen zijn en met dat zelfde beugeltje/voetje kun je ze ook gewoon op je bureau plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 14-02-2016 16:59 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
LA-384 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:17:
Ik heb ze zelf nooit gehoord, maar heb idd veel positieve dingen gelezen over de AE a5+. Enige probleem voor de TS kan zijn dat je deze niet aan de muur kunt bevestigen. Als de TS bereid is een plateau te maken waar ze op komen te staan, dan kan het natuurlijk wel weer.

Die Teufel Raumfeld Cubes zien er ook interessant uit zeg! Schijnbaar kun je ze ook nog met een app bedienen.
Hele goede opmerking dit.

Het wordt met die actieve speakers stukken lastiger om deze "op te hangen" realiseer ik mij nu 8)7
Hopelijk is het netsnoer van het plafond naar de vloer wit :P
Nee dit wordt heel lastig. Ik kan ze eventueel op de archiefkasten zetten maar dat heb ik 1 speaker voor mij en 1 speaker achter mij :X

Die Raumfeld Cube is ook mooi spul. Deze moeten ook ergens op staan. Zijn de eersten die ik zie met pootjes eronder :+
Goed om te lezen dat er uit kleine boxen goede muziek kan komen want deze zijn slechts 7 liter _/-\o_
In de pricewatch lijkt het trouwens alsof deze niet meer wordt verkocht.

edit:
vergeten te antwoorden: ik luister bijna alles van dance/trance, nederlandstalig tot akoestisch maar geen klassiek, rock en jazz.

[ Voor 10% gewijzigd door nokiaan958GB op 14-02-2016 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

Dit valt mijn inziens toch meer onder een aankoopadvies.

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
nokiaan958GB schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:35:
In de pricewatch lijkt het trouwens alsof deze niet meer wordt verkocht.
De pricewatch wordt automatisch gegenereerd op EAN-code dacht ik. Niet alle online winkels verstrekken deze code. Dat, of de betreffende winkels moeten aangemeld zijn bij tweakers. Met andere woorden; er zullen altijd meer winkels zijn die een bepaald product verkopen dan wat de pricewatch aan zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wimmel_1 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:56:
Ik heb hier een (behoorlijk) ouder setje van Philips in m'n hobbyhok hangen. Philips A3-600. Geluid wat er uitkomt is voor zo'n setje gewoon érg goed + het spul is lekker compact (en voorzien van diverse bronaansluitingen + een IR afstandbediening).

[afbeelding]

Betreffende set is uiteraard niet meer nieuw verkrijgbaar maar bijv. een Logitech levert nog wel van dat soort setjes. De satelietspeakertjes van deze set hebben keurig een voetje/beugeltje meegeleverd gekregen waarmee ze aan de muur te bevestigen zijn en met dat zelfde beugeltje/voetje kun je ze ook gewoon op je bureau plaatsen.
Sorry maar dit is imho totaal niet te vergelijken met een setje boekenplank speakers. Ik zou met een grote boog om 2.1 setjes lopen op enkele redelijke uitgesloten want het gros is al heel snel erg bonkerig omdat de subwoofer geen echte subwoofer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Brilsmurfffje schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:47:
[...]

Sorry maar dit is imho totaal niet te vergelijken met een setje boekenplank speakers. Ik zou met een grote boog om 2.1 setjes lopen op enkele redelijke uitgesloten want het gros is al heel snel erg bonkerig omdat de subwoofer geen echte subwoofer is.
Volgens de openingspost ging het ook niet om HiFi / PA spullen welke er geplaatst moesten worden? Voor een beetje geluid op de werkvloer wat ook nog redelijk klinkt als 't wat harder gezet wordt zijn die setjes vaak goed genoeg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
De Cube wordt zeker nog wel verkocht. Kijk maar op raumfeld.com of teufelaudio.nl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik heb bewust vermeld dat ik twee boxen wilde. Uit ervaring weet ik dat daar een prima geluidje meer te produceren.

Het is niet voor geluid bij gamen of film kijken.

6 speakers is gewoon too much voor muziek op de werkvloer waar ook klanten ontvangen worden. Eventueel als de lage tonen niet uit de verf komen een lage tonen speaker onder het bureau plakken/hangen :)

Al lezende en zoekende over boxjes vandaag, vermoed ik dat ik - ivm het bedradingsaspect - bij passieve speakers uit zal komen. Mijn budget zal waarschijnlijk nog wel ietsje naar boven bijgesteld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
dubbelpost weg

[ Voor 97% gewijzigd door nokiaan958GB op 14-02-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Brilsmurfffje schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:35:

Same heb zelf ook de A5+ met http://www.hifi123.nl/nl/audioengine-ds2-desktop-stand.html maar mogelijk zijn wat hogere stands beter voor je?

Pop/Rock/Top40/Dance klinkt allemaal prima :Y Dus zeker een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nokiaan958GB schreef op zondag 14 februari 2016 @ 22:18:
Ik heb bewust vermeld dat ik twee boxen wilde. Uit ervaring weet ik dat daar een prima geluidje meer te produceren.

Het is niet voor geluid bij gamen of film kijken.

6 speakers is gewoon too much voor muziek op de werkvloer waar ook klanten ontvangen worden. Eventueel als de lage tonen niet uit de verf komen een lage tonen speaker onder het bureau plakken/hangen :)

Al lezende en zoekende over boxjes vandaag, vermoed ik dat ik - ivm het bedradingsaspect - bij passieve speakers uit zal komen. Mijn budget zal waarschijnlijk nog wel ietsje naar boven bijgesteld moeten worden.
Je wil dus eigenlijk gewoon een paar simpele speakertjes welke je zónder extra versterking aan kunt sluiten op je PC?

Dat gaat niet werken doordat je PC eigenlijk amper in staat is om fatsoenlijk geluid te produceren middels de aansluitingen welke op de (on-board) geluidskaart zitten. Die uitgangen hebben vaak nét genoeg vermogen om een hoofdtelefoon aan te kunnen sturen... Een paar full-size speakers vragen gewoon méér qua vermogen en dus zul je ergens wat aan versterking moeten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
Laats deze set aangeschaft voo in het kantoor, bij de PC. Krijgt naast de goede reviews een aanbeveling van mij.

https://m.bol.com/nl/p/ed...NLTWE002021-XDPUQ2D4PABTY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
wimmel_1 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 22:33:
[...]

Je wil dus eigenlijk gewoon een paar simpele speakertjes welke je zónder extra versterking aan kunt sluiten op je PC?

Dat gaat niet werken doordat je PC eigenlijk amper in staat is om fatsoenlijk geluid te produceren middels de aansluitingen welke op de (on-board) geluidskaart zitten. Die uitgangen hebben vaak nét genoeg vermogen om een hoofdtelefoon aan te kunnen sturen... Een paar full-size speakers vragen gewoon méér qua vermogen en dus zul je ergens wat aan versterking moeten toevoegen.
Ik weet niet wat je hier wilt zeggen, maar passieve speakers kun je niet rechtstreeks aan de pc hangen en actieve speakers hebben hun eigen ingebouwde versterker. Voor die laatste is het signaal echt wel sterk genoeg, althans ik kan de buren er mee kwaad maken.
Pagina: 1