Stortbak van toilet loopt niet meer goed vol.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:49

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag mensen,

Ik erger me hier bont en blauw. Loop de hele ochtend al te stoeien met het volgende probleem.

Sinds een dag of 1-2 hapert 't vollopen van ons toilet. Vanaf gisteravond al zelfs zo dat het helemaal niet meer lukt. Ik heb de stortbak opengehaald, en geanalyseerd hoe het ongeveer werkt. Tot de conclusie gekomen dat dit onderdeel:

Afbeeldinglinkje

Dat is de watertoevoerklep ofzo. Als hij volloopt sputtert het vanuit dat ding alle kanten op. Er zit een rubberen ringetje in, als ik die eruit haal werkt het wel goed, maar stopt ie niet meer met vollopen. Dus dat is het andere uiterste, haha.

Ik heb dat ding al met schoonmaakazijn gereinigd, maar niets helpt...

Gevalletje nieuwe stortbak/syfon halen?

Professioneel Heftruck Syndroom

Beste antwoord (via NeFoRcE op 16-02-2016 17:06)

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Laten wij het toch allemaal wat positiever zien! De beste heer kan weer ongestoord naar het toilet! :+
(krijg ik nu een prijs voor het beste antwoord...)

[ Voor 27% gewijzigd door blijhoofd_bennie op 16-02-2016 16:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 18:34

Nvidiot

notepad!

Zou dit het rubberen ringetje kunnen zijn? https://www.praxis.nl/ger...braan-met-plaatje/5197275

Zo ja, dan even langs de bouwmarkt om een nieuwe te halen :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Nvidiot schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:33:
Zou dit het rubberen ringetje kunnen zijn? https://www.praxis.nl/ger...braan-met-plaatje/5197275

Zo ja, dan even langs de bouwmarkt om een nieuwe te halen :)
Dat rubbertje inderdaad. Maar hij voelt nog prima aan eigenlijk (niet broos ofzo). Maar ik moet toch nog naar de bouwmarkt vanmiddag. Ik neem die wel even mee.. En als dat het niet is, zijn er dan nog andere suggesties? haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:44
Klinkt als een vlotter probleem, zodra je dat rubber eruit haalt heeft de vlotter wss geen weerstand meer en daarom blijft het doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wat gebeurd er handmatig als je de vlotter (drijvende ding) naar boven/beneden doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Sissors schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:25:
Wat gebeurd er handmatig als je de vlotter (drijvende ding) naar boven/beneden doet?
Dan stopt ievwel met de watertoevoer. Dus dat werkt wel, alleen sputtert t water langs alle kanten van dat afdekklepje (rechts van dat draaiding waar je 'm mee vast draait, dat witte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
Als dat rubbertje stuk is, dan stopt je toillet niet met lopen.
Als hij stopt voordat het vol is dat zit de vlotter waarschijnlijk verstopt met kalk of is er wat stuk.

Die dingen kosten €10-€15. Dus ik zou gewoon een nieuwe vlotter kopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 22:35

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Universeel setje halen en monteren, ik heb ook eens gedacht dat het wel bij te stellen was. Na een dag prutsen de handdoek in de ring gegooid en een nieuwe gehaald bij Gamma, in tien minuten klaar.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gewoon vervangen, als je MacGyver fix het halverwege de werkdag begeeft kom je die avond thuis in pierenbadje :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-04 20:23
Gewoon de gehele flotterkraan vervangen. Kosten ongeveer € 15,00 bij de bouwmarkt. Maten zijn zo goed als universeel. https://www.praxis.nl/search?text=flotterkraan.

@ Brilsmurfffje. :) Het reservoir kent een overloopfunctie via het spoelmechanisme. Eventueel lekwater via de kraan loopt dus uiteindelijk in de pot. En die kan in principe niet overstromen tenzij daar een verstopping zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag allen!

Heb gewoon dat ding van SideKick gehaald. Had de oude ff meegenomen, en t is precies dezelfde. Binnen 2 minuten was het gepiept. Dank!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:06
Feli, maar je had het ook kunnen oplossen met dat rubbertje die Nvidiot laat zien. Had je nog minder geld gekost en binnen 1 minuut gemonteerd :)

Zo'n reparatie heb ik namelijk vorige maand nog uitgevoerd op mijn toilet.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Joarie schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:38:
Feli, maar je had het ook kunnen oplossen met dat rubbertje die Nvidiot laat zien. Had je nog minder geld gekost en binnen 1 minuut gemonteerd :)

Zo'n reparatie heb ik namelijk vorige maand nog uitgevoerd op mijn toilet.
Zou het? naja, dan zul je altijd zien dat de rest het een week later begeeft. Nu ist in 1x goed ;) En besides, 't oude ding ligt al in de container ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:06
NeFoRcE schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:42:
[...]

Zou het? naja, dan zul je altijd zien dat de rest het een week later begeeft. Nu ist in 1x goed ;) En besides, 't oude ding ligt al in de container ;)
Alle punten die je beschreef en had gedaan had ik ook gedaan. Mijn conclusie was in eerste instantie ook nog dat het rubbertje toch wel goed genoeg oogde om te kunnen afdichten en niet de problemen te kunnen veroorzaken.

Dat bleek dus een verkeerde aanname :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Joarie schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:44:
[...]

Alle punten die je beschreef en had gedaan had ik ook gedaan. Mijn conclusie was in eerste instantie ook nog dat het rubbertje toch wel goed genoeg oogde om te kunnen afdichten en niet de problemen te kunnen veroorzaken.

Dat bleek dus een verkeerde aanname :)
Haha okee! Naja dan heb ik dikke pech :p maar om t dan toch maar een beetje iets van goed te maken, mag je het verschil a 10 euro wel naar me overboeken hoor ;-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:44
Spuit 11: Was inderdaad het rubbertje. Laatst dezelfde symptomen gehad met mijn toilet en even vervangen, daarna opgelost. Was nog minder werk geweest dan die kraan eraf en er op schroeven ook ;)

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Laten wij het toch allemaal wat positiever zien! De beste heer kan weer ongestoord naar het toilet! :+

[ Voor 27% gewijzigd door blijhoofd_bennie op 16-02-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
blijhoofd_bennie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:23:
En zo is het. Dank!

Pagina: 1