Zonder lag kan het sowieso, het ligt aan de instellingen die je gebruikt.
Mijn ervaring is tot nu toe dat ik met OBS de beste kwaliteit krijg (want andere mensen kunnen andere software aanraden).
Over het algemeen kun je het zo zien als je OBS gaat instellen:
• Hogere bitrate > hogere beeldkwaliteit
• x264 CPU Preset langzamer > hogere beeldkwaliteit
Bitrate
De bitrate kun je aanpassen in het menu
encoding en
advanced.
De makkelijke manier is om bij encoding een bitrate in te stellen, en de kwaliteit op 10 te zetten.
Via het advanced menu zijn er meer stappen nodig. Dat gaat als volgt:
1) menu encoding: 'Use CBR' uit.
2) menu encoding: 'Custom Buffer Size' aan en stel deze op 0 in.
3) menu advanced: 'Use CFR' aan
4) menu advanced: 'Custom x264 Encoding Settings' aan en zet in de regel eronder: 'cfr=22'
Op dat moment komt de instelling overeen met kwaliteit 10, uit het encoding menu. Als je cfr=0 instelt, is de kwaliteit nog veel hoger, maar dat kost ook veel opslagruimte. Je kunt een hoger getal gebruiken, voor mindere kwaliteit / lagere bitrate.
x264 CPU Preset
Deze kun je waarschijnlijk op 'veryfast' laten staan, maar zo niet, zet deze dan sneller. Je kunt dus een balans maken tussen bitrate en de CPU preset, om tot je gewenste resultaat te komen.
Mocht je na het instellen nog steeds geen goede resultaten bereiken, kun je de resolutie downscalen in het menu
video.
Verder ben ik geen expert op dit gebied (je kunt nog veel meer commando's invoeren bij Custom x264 settings..), maar dit is mijn ervaring in ieder geval.
...