Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
In mijn broer z'n huis komen waarschijnlijk vier van deze AP's te hangen, een vijfde diep in de tuin. Als we die per 5 aankopen komt het wat goedkoper uit maar dan zitten er ook geen PoE-injectoren meer bij :(.

Ubiquiti gebruikt blijkbaar 'passief' PoE. Da's geen standaard voor zover ik kon vinden en implementaties durven nogal es verschillen per leverancier. Zij gebruiken ook 24v/0,5A, wat evenmin standaard blijkt te zijn. Verder wijzen ze natuurlijk vrolijk naar hun eigen spul (ToughSwitch), maar we zijn al van plan om een aardige switch te installeren (24 poorten) dus ik zou het liever zonder nog een extra switch doen.

Weet iemand alternatieven?

Suggesties van AP's die actieve PoE ondersteunen zijn ook welkom, maar de Ubiquiti's zijn heel sober qua ontwerp en die dingen komen vaak in het zicht te hangen. De Unifi AP Pro ondersteunt wel actieve PoE maar is ook een stuk duurder (en groter :| ).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:14
Het scheelt 3 tientjes, of ongeveer net zoveel als 5 losse Ubiquiti PoE-injectoren :P Ik denk dat iedere andere optie meer geld kost...

Heb je die "aardige" switch al? Want een EdgeSwitch (hoeft niet per se een ToughSwitch te zijn) is ook managed, heeft SFP etc :) Dan bespaar je met dat 5-pack al bijna 10% op een 24p EdgeSwitch (niet de Lite nemen, die heeft geen PoE) :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Deze vragen kunnen beter gesteld worden in het Ubiquiti Topic: \[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur
En daar vindt je ook antwoorden op je vragen voor Switches.
Een Edgeswitch 24Port 250Watt geeft al een hele goede uitkomst voor je.
Die kan 24v Passive en 48Volt Auto PoE +

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Zijn ze hetzelfde als die passieve dingen van TP-Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Paul schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:27:
[...]
Het scheelt 3 tientjes, of ongeveer net zoveel als 5 losse Ubiquiti PoE-injectoren :P Ik denk dat iedere andere optie meer geld kost...

Heb je die "aardige" switch al? Want een EdgeSwitch (hoeft niet per se een ToughSwitch te zijn) is ook managed, heeft SFP etc :) Dan bespaar je met dat 5-pack al bijna 10% op een 24p EdgeSwitch (niet de Lite nemen, die heeft geen PoE) :)
Nee nog geen switches aangekocht. Ik zat eerst met het plan te spelen om toch deToughswitch aan te schaffen, we gaan uiteindelijk tegen de dertig aansluitingen aanhikken dus...

Zo'n Edgeswitch kost bijna 500 € en we hebben uiteindelijk maar 5 PoE-poorten nodig, dus dat lijkt me wat overkill. Maar toch bedankt voor de input :).
djkavaa schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:48:
Deze vragen kunnen beter gesteld worden in het Ubiquiti Topic: \[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur
En daar vindt je ook antwoorden op je vragen voor Switches.
Een Edgeswitch 24Port 250Watt geeft al een hele goede uitkomst voor je.
Die kan 24v Passive en 48Volt Auto PoE +
Zal ik doen :).

[ Voor 34% gewijzigd door Borromini op 14-02-2016 13:46 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
RobinF schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:57:
Zijn ze hetzelfde als die passieve dingen van TP-Link
Nooit geprobeerd, en is ook niet aan te raden gezien je daarmee makkelijk de apparatuur stuk kunt maken.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 11:39
edit: niet goed gelezen :X

[ Voor 104% gewijzigd door andy88 op 14-02-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauloo7
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-07 09:59
Hier staan ook wat oplossingen
https://find-a-poe.com/product-tag/Ubiquiti/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Bedankt, daar staan inderdaad interessante dingen tussen. Misschien kan ik het dan toch zonder Toughswitch doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:30

Nox

Noxiuz

Tweedehands andere AP's kopen? Het is niet dat ubiquiti de enige is. Volgens mij kan ke voor 75 euro per AP wel semi-pro dual band AP's kopen afhankelijk van je wensen en eisen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
De spoeling is erg dun als je filtert op OpenWrt-ondersteuning, PoE en een compact formaat, zonder zichtbare antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:30

RammY

Dát!

op zich kun je ook de PoE adapters van Ubiquiti los kopen: pricewatch: Ubiquiti POE Injector, 24V, 0.5A

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is er een specifieke reden dat je geen Ubiquity switches wilt?

Er is namelijk een 24 poorts POE Unifi switch die je AP's van stroom kan voorzien, al kan ik niet ruiken wat het budget ervoor is natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Het budget is inderdaad bescheiden. De AC AP's gaan sowieso al een flinke duit kosten, en gezien Ubiquiti's houding tegenover OpenWrt e.d. geldt ook: hoe minder geld er hun richting uitgaat, hoe beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:38
Je zou een edgerouter x SFP kunnen kopen en deze instellen als switch. De edgerouter x sfp kan de 5x passive POE leveren. In de SFP poort steek je dan een SFP naar RJ45 deze of deze. Voor de overige vaste verbindingen kan je dan een "gewone" switch gebruiken.

note* Je moet niet verwachten dat als je hem als switch insteld je dezelfde opties krijgt als een managed switch.
Pagina: 1