Office PC 600 incl monitor - opinies en verbeteringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-07 17:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

ik heb de vraag gekregen om voor iemand een pc inelkaar te zetten voor standaard office gebruik en licht fotobewerken ( geen toestanden met honderden layers) en de hele reutemeteut.
ook heb ik de vraag gekregen of het syteem stil kon zijn. vandaar heb ik gekozen voor de silencio 362.
Wat mag het systeem gaan kosten?

het budget van het systeem is ongeveer 600 euro , inclusief randapparatuur en monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

noppes

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

dit is het lijstje dat ik nu heb samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 122,50€ 122,50
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 54,95€ 54,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master Silencio 352€ 56,95€ 56,95
1Logitech MK270 QWERTY€ 25,-€ 25,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 37,95€ 37,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,95€ 33,95
1Crucial BX100 250GB€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 453,25

de monitor zal later aangeschaft worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

intel cpu , voor de rest niks.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

het belangrijkste van het systeem is dat die vlot in gebruik is bij dagelijks office gebruik en licht foto bewerken en dit allemaal doet zonder te klinken als een stofzuiger.

Ga je overklokken?

Nee

Wat verwacht je van ons?[i]

een blik over de build en meningen over de keuzes.
heb ik ergens de verkeerde keuze gemaakt?
kan het goedkoper zonder kwaliteitsverlies ?
dat soort dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-07 10:19
Op zich een mooie built. Voor het stille zou ik er nog een aftermarket koeler inzetten (tranquillo rev.2 die past in de kast). Als het echt om heel simpele fotobewerking gaat kun je nog een Pentium i.p.v. de i3 overwegen, er blijft dan meer budget over voor een goede monitor.

De silencio 352 is een prachtig en stil kastje, uit eigen ervaring kan ik je wel vertellen dat kabelmamagement wat problematisch is. Omdat er geen videokaart in zit en het een dichte kast is, zal dit verder geen echt probleem zijn.

De kast komt standaard met een sd kaart lezertje, erg praktisch.

[ Voor 6% gewijzigd door Philpend op 14-02-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
Philpend schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:09:
Op zich een mooie built. Voor het stille zou ik er nog een aftermarket koeler inzetten (tranquillo rev.2 die past in de kast). Als het echt om heel simpele fotobewerking gaat kun je nog een Pentium i.p.v. de i3 overwegen, er blijft dan meer budget over voor een goede monitor.

De silencio 352 is een prachtig en stil kastje, uit eigen ervaring kan ik je wel vertellen dat kabelmamagement wat problematisch is. Omdat er geen videokaart in zit en het een dichte kast is, zal dit verder geen echt probleem zijn.

De kast komt standaard met een sd kaart lezertje, erg praktisch.
Dankjewel voor je reactie, ik heb ook over de pentium zitten te twijfelen maar om de een of andere reden twijfel ik toch aan de capaciteiten ervan. Denk je trouwens dat de stockkoeler veel lawaai maakt dan? Dit lijkt me wel mee te vallen toch met een i3tje. De monitoren worden tweedehands gehaald. Mocht ik beslissen om voor de pentium te gaan moet ik dit ook kunnen verantwoorden naar de persoon die me gevraagt heeft om de pc te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
De vraag is inderdaad in hoeverre die processor het zwaar gaat krijgen. In idle hoor je de Intel niet, pas onder last begint hij meer geluid te maken dan de tranquillo.

Wellicht kun je de vraag i3 of Pentium ook voorleggen aan degene waarvoor je het systeem bouwt. Hangt erg af van hoe ingewikkeld de bewerkingen zijn. Als het gaat om een enkele foto bewerken, croppen, correcties etc zou de Pentium prima voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitsThatByte.nl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06 18:42

BitsThatByte.nl

Bedrijfsaccount bitsthatbyte.nl
Ik heb voor diverse klanten een vergelijkbaar systeem met Pentium G4400 in elkaar gezet. Dat is een verrassend snelle processor!

In plaats van de BX100 zou ik voor de BX200 gaan. Sneller, jonger en goedkoper.

Voor zakelijk gebruik zou ik zeker geen MK270 gebruiken. Ga liever voor een Microsoft Wireless Desktop 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Nog een toevoeging over de vraag i3 of Pentium. Ik heb zelf jarenlang gefotoshopped met een e8400, een dual core op 3Ghz. Dit ging meer dan prima. Dit heb ik gedaan tot anderhalf jaar geleden. Toen overgestapt naar een haswell i3, eigenlijk merkte ik geen verschil. Nu met een i5, maar daar merk ik eigenlijk ook geen verschil met de e8400 als het gaat om fotoshoppen.

Ik denk dus dat het met een veel krachtiger Pentium (t.o.v. de e8400) prima zou moeten gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Philpend op 14-02-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:29
BitsThatByte.nl schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:40:
Ik heb voor diverse klanten een vergelijkbaar systeem met Pentium G4400 in elkaar gezet. Dat is een verrassend snelle processor!

Voor zakelijk gebruik zou ik zeker geen MK270 gebruiken. Ga liever voor een Microsoft Wireless Desktop 3000.
De bx200 is absoluut niet sneller en een best teleurstellende SSD. Voor die paar euro extra zou ik altijd de bx100 of met iets ruimer budget een Samsung 850 evo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
Philpend schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:36:
De vraag is inderdaad in hoeverre die processor het zwaar gaat krijgen. In idle hoor je de Intel niet, pas onder last begint hij meer geluid te maken dan de tranquillo.

Wellicht kun je de vraag i3 of Pentium ook voorleggen aan degene waarvoor je het systeem bouwt. Hangt erg af van hoe ingewikkeld de bewerkingen zijn. Als het gaat om een enkele foto bewerken, croppen, correcties etc zou de Pentium prima voldoen.
De bewerkingen zijn redelijk simpel, denk maximaal een paar layers, niets speciaal eigenlijk. Het zijn eigenlijk wat foto's voor een bedrijfssite dus dat valt wel mee.

Ik zal de pentium eens voorleggen, het scheelt toch wel een flinke duit en dat is mooi meegenomen. Vooral als die processor gewoon voldoet.
BitsThatByte.nl schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:40:

Dankjewel voor je advies, ook lijkt de Microsoft wireless desktop mij ook een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
De pc is binnen en inelkaar gedraaid, alleen wilde de persoon waar ik het voor bouwde toch wel graag wifi. iemand een aanrader?

ik had zelf [url="[url]http://tweakers.net/pricewatch/340462/intel-dual-band-wireless-ac-7260-plus-bluetooth.html[/url]"]deze[/url] in gedachte, deze moet gewoon passen toch? dit vraag ik me af omdat ik ook een variant waar for desktop bij staat, maar het is geen optie om 50 euro uit te geven aan een goede wifi kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiet Stiemer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
De link die aan het woord 'deze' zit verwijst (bij mij) naar 'About:blank'
...

Een goede lijkt me gewoon deze: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Pagina: 1