Triple screen setup met laptop Asus X301A

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Ik heb momenteel mijn laptopje Asus X301A met Windows 10 aangesloten op twee externe schermen alleen lukt het niet om op alle drie de schermen beeld te krijgen (2x extern plus scherm laptop). Ik krijg op maximaal twee schermen beeld.
1 scherm heb ik via hdmi aangesloten en 1 via vga.
Ik heb de laptop laatst geupgrade van i3-2350M naar i7-3612QM; de GPU is nu dus een Intel® HD Graphics 4000 welke drie schermen zou moeten ondersteunen.

Ik heb de nieuwste gpu drivers geïnstalleerd via de Intel site. Ook de chipset en bios zijn recent.
Wat zo het probleem kunnen zijn? Misschien toch de bios of de chipset? Of gewoon fysieke beperkingen van het moederbord van de laptop?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als je even kijkt naar de link die je zelf geeft, staat het er letterlijk vermeld ;)

Er staat achter het aantal ondersteunde displays een tekentje, wat overeenkomt met een legenda onderaan de pagina, waar het volgende bij staat:
‡ Deze functie is mogelijk niet beschikbaar op alle computersystemen. Neem contact op met de leverancier van het systeem om te bepalen of uw systeem deze functie biedt, of raadpleeg de systeemspecificaties (moederbord, processor, chipset, voeding, HDD, grafische controller, geheugen, BIOS, drivers, virtual machine monitor-VMM, platformsoftware, en/of besturingssysteem) voor functie compatibiliteit. De functionaliteit, prestaties en andere voordelen van deze functie kunnen afwijken en zijn afhankelijk van de systeemconfiguratie.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Tnx. Had de kleine lettertjes inderdaad niet gelezen. Denk dat in mijn geval het moederbord gewoon te kort schiet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Daar lijkt t wel op. Er is weinig anders wat je kan doen dan drivers en bios updaten.
Misschien is er nog een trucje, maar dat zou dan gewoon in de handleiding moeten staan. Maja, ik verwacht niet dat dat soelaas bied.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?