Kan ik een Turkse nationaliteit/paspoort aanvragen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik ben half-Nederlands en half-Turks, maar mijn vader heeft me nooit Turks geleerd en eigenlijk voel ik me ook gewoon volledig Nederlander.

Mijn vader heeft echter nog een huis in Turkije die hij op mijn naam wilt zetten en daarvoor is een Turks paspoort handig.

Weet iemand of de Nederlandse overheid hiermee problemen zou hebben, omdat ik dan een dubbele nationaliteit heb?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:34

Barrycade

Through the...

Ben je al Turks of heb je alleen de Nederlandse nationaliteit?

Papiertje (paspoort) maakt niets uit.

Je kan ook Turks vanuit geboorte zijn (zonder dat je het weet)

Maar hou ook even rekening dat ze in Turkije nog de dienstplicht hebben en dat als je daar komt aankloppen dat daar gevolgen aan kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:52
Nationaliteit is iets wat je krijgt bij geboorte (of naturalisatie). Je kunt ook alleen een Turks paspoort aanvragen als je de Turkse nationaliteit hebt.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:54

CeesKees

I rest my Kees

En je mag je dienstplicht afkopen. Of het leger in natuurlijk.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:18

lasharor

7 december 2004

Je kan onderzoeken of je wellicht in aanmerking komt voor een Turkse Blauwe kaart. Dan krijg je geen Turkse nationaliteit maar behoud je wel enkele rechten. Normalerwijze alleen voor mensen die afzien van hun Turkse nationaliteit maar wellicht ook van toepassing in deze situatie.

Op de dienstplicht zou ik me geen zorgen maken. Naast het feit dat je dit kan uitstellen kan je ook gewoon die dienstplicht afkopen voor 1.000 euro.

Daarnaast wel moeilijk om die bureaucratie in Turkije door te moeten gaan als je geen Turks kan spreken.