Ik zit al tijden te spelen met het idee voor een nieuw systeem. Aan de andere kant voldoet mijn systeem tot nu toe prima.
Mijn huidige systeem.
Het systeem waar ik de afgelopen week naar gezocht heb.
Als ik ga upgraden dan moet er een nieuwe behuizing komen want er komt een nieuwe videokaart in die sneller is dan mijn huidige HD7750 Low Profile. En dit is de snelste low profile die er is voor zover ik weet. Een nieuwe SSD schijf want ik kom ruimte te kort, en de andere twee kunnen als extra data schijven gebruikt worden. En om alles van prik te voorzien is er ook een nieuwe voeding nodig. Al deze onderdelen staan in het lijstje hierboven.
Ik wil een gebalanceerd systeem wat voldoende presteert en grafisch goed een spel kan spelen. Maar wat ik niet wil is een energie vretend systeem. Wat ik doe met mijn computer is van alles een beetje wat. Ik gebruik voor mijn fotografie hobby Photoshop en Lightroom. Ik kijk graag YouTube filmpjes, speel een game als Fallout 4, Dishonered en dat soort spellen. Ik verlang geen ultra settings. Ik speel nu Fallout 4 op high met de HD7750, met sommige settings op medium. Maar ik verneem wel dat de HD7750 op bijna zijn max zit. Ook download ik het een en ander en zet het over naar mijn HTPC. Ik werk met Windows 10 en de bijbehorende office pakketten.
En dat is eigenlijk wat ik er mee doe. Huis, tuin en keuken gebruik. En dat kan met mijn huidige pc prima, maar het kan altijd beter. Is upgraden een wijs idee, of is een nieuw systeem een wijs idee? Mijn moederbord heeft bijvoorbeeld maar een enkele SATA3 poort voor een SSD. De rest is de oudere SATA2 standaard. Maar sinds de upgrade naar Windows 10 (schone installatie) merk ik wel dat mijn muis af en toe dienst weigert en W10 aangeeft het usb apparaat niet te herkennen. Ook heb ik sinds die upgrade continu een geel driehoekje in mijn netwerkpictogram zitten, en toch heb ik internetverbinding maar kan ik niet over lan mijn zaken delen. En dat is op beide ethernetpoorten van het moederbord. En ja, ik heb alles al geprobeerd om dat te repareren.
Ik maak gebruik van een externe HDD aangesloten op de pc.
Waar ik helemaal van hou is een klein schattig systeem. Ik ben helemaal weg van ITX systemen. Ik vind de behuizing die ik nu gekozen heb erg mooi en ben mij er van bewust dat de warmte een rol kan gaan spelen. Maar zover ik heb kunnen lezen zal dat met de samenstelling zoals in het lijstje mee vallen. Dat risico neem ik. Met andere woorden: die kast wil ik
Mijn huidige systeem.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3 3225 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GA-B75N | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire 7750 1GB GDDR5 Low Profile | € 0,- | € 0,- |
1 | In Win Wavy | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 34,95 | € 34,95 |
1 | Team Elite 2 x 4 GB DDR3 1333 Mhz | € 0,- | € 0,- |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 840 series 120GB | € 149,95 | € 149,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 184,90 |
Het systeem waar ik de afgelopen week naar gezocht heb.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 122,50 | € 122,50 |
1 | Gigabyte GA-Z170N-WIFI | € 136,95 | € 136,95 |
1 | Asus GTX950-M-2GD5 | € 164,15 | € 164,15 |
1 | Raijintek Metis Zwart Window | € 52,50 | € 52,50 |
1 | NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Wit | € 18,- | € 18,- |
1 | Cooler Master Seidon 120V Ver.2 | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8 | € 41,95 | € 41,95 |
1 | Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W | € 77,95 | € 77,95 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 165,95 | € 165,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 829,90 |
Als ik ga upgraden dan moet er een nieuwe behuizing komen want er komt een nieuwe videokaart in die sneller is dan mijn huidige HD7750 Low Profile. En dit is de snelste low profile die er is voor zover ik weet. Een nieuwe SSD schijf want ik kom ruimte te kort, en de andere twee kunnen als extra data schijven gebruikt worden. En om alles van prik te voorzien is er ook een nieuwe voeding nodig. Al deze onderdelen staan in het lijstje hierboven.
Ik wil een gebalanceerd systeem wat voldoende presteert en grafisch goed een spel kan spelen. Maar wat ik niet wil is een energie vretend systeem. Wat ik doe met mijn computer is van alles een beetje wat. Ik gebruik voor mijn fotografie hobby Photoshop en Lightroom. Ik kijk graag YouTube filmpjes, speel een game als Fallout 4, Dishonered en dat soort spellen. Ik verlang geen ultra settings. Ik speel nu Fallout 4 op high met de HD7750, met sommige settings op medium. Maar ik verneem wel dat de HD7750 op bijna zijn max zit. Ook download ik het een en ander en zet het over naar mijn HTPC. Ik werk met Windows 10 en de bijbehorende office pakketten.
En dat is eigenlijk wat ik er mee doe. Huis, tuin en keuken gebruik. En dat kan met mijn huidige pc prima, maar het kan altijd beter. Is upgraden een wijs idee, of is een nieuw systeem een wijs idee? Mijn moederbord heeft bijvoorbeeld maar een enkele SATA3 poort voor een SSD. De rest is de oudere SATA2 standaard. Maar sinds de upgrade naar Windows 10 (schone installatie) merk ik wel dat mijn muis af en toe dienst weigert en W10 aangeeft het usb apparaat niet te herkennen. Ook heb ik sinds die upgrade continu een geel driehoekje in mijn netwerkpictogram zitten, en toch heb ik internetverbinding maar kan ik niet over lan mijn zaken delen. En dat is op beide ethernetpoorten van het moederbord. En ja, ik heb alles al geprobeerd om dat te repareren.
Internetten, YouTube kijken, Lightroom en Photoshop, downloaden en een spelletje spelen op fatsoenlijke grafische instellingen.Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zo rond de €850,00 zou mooi zijn. Assemblage kan ik zelf en de verzendkosten zit ik niet zo mee.Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Dat ligt eraan of een upgrade zinvol is of dat een nieuw systeem zinvol is. Ik heb een muis en toestenbord, een scanner en een scherm. Ik heb ook nog de beroemde Logitech Z4 speaker setZijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Dat ligt aan de weg die ik ga bewandelen: upgrade of nieuw systeem.Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nee. Ik ben niet merk gebonden, maar prefereer wel Gigabyte omdat deze een reparatiecentrum heeft in Eindhoven. En Gigabyte heeft vaak mooie complete moederborden.Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het zou mooi zijn als het een beetje één kleur zou blijven. Ik hoef geen kleurencircus in de behuizing. Het wegwerken van kabels red ik mij wel mee, dat vind ik erg leuk om te doen dus kabelmanagement is niet noodzakelijk. Overklokken doe ik niet aan maar ik hou wel van een beetje energiezuinig.Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ga je overklokken?
Waar ik helemaal van hou is een klein schattig systeem. Ik ben helemaal weg van ITX systemen. Ik vind de behuizing die ik nu gekozen heb erg mooi en ben mij er van bewust dat de warmte een rol kan gaan spelen. Maar zover ik heb kunnen lezen zal dat met de samenstelling zoals in het lijstje mee vallen. Dat risico neem ik. Met andere woorden: die kast wil ik
Brand maar los: upgraden of nieuw. Op- of aanmerkingen zijn welkom. Heb je een beter voorstel, buiten de behuizing om, dan hoor ik dat graag.Wat verwacht je van ons?