Vraag

• simon1980
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-01 15:29
Als ik een A-merk LED TV uit 2015 koop, kan ik dan goed naar live tv kijken op een androidbox of een rasspberry PI?

Ik heb nu een HTPC gebaseerd op een Intel Celeron b-trail j1900 en kijk via een HD-homerun en DVBlink op een synology ds112j ,kabel tv van Ziggo in KODI op een Windows 10 systeem. Nu vind ik Windows 10 te traag opstarten daarom zou ik naar OpenElec willen overstappen. Nu heb ik echter gelezen dat openelec niet goed kan de-interlacen met Intel HD graphics.

Mijn celeron kan het slechts beperkt, maar voldoende onder Windows 10. Als alternatief zit ik te denken aan een Raspberry pi 2 of een androidbox. Het voordeel is dat deze sneller zijn opgestart dan een volledige versie van Windows 10, en androidboxen kunnen ook overweg met legale diensten als NLziet en Netflix. Nu heb ik gelezen dat de-interlacing op een raspberry pi 2 best goed gaat.

Heeft er iemand ervaring? Over de-interlacing en android lees ik dat het niet zo goed is.

Ook hier weer, iemand ervaring?

Tot slot, heeft er iemand ervaring met de hardwarematige de-interlacing van een recent model LED TV in combinatie met Openelec gebruikt op een eenvoudige HTPC? Is de tv krachtig genoeg deze de-interlacing voor zijn rekening te nemen? Vast bedankt!
.

Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.

Beste antwoord (via simon1980 op 16-02-2016 18:55)

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 16:42
Met een celeron j1900 baytrail kan je prima live tv kijken met openelec egl versies.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=231955

Alle reacties

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:10
Prik de antennekabel in de TV en laat deze even naar zenders zoeken (netwerk 4444), dan kun je zelf zien hoe goed je TV met een geïnterlinieerd signaal overweg kan.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wil je live (kabel) tv kijken via dat ding? Want voor internetcontent is deinterlacing eigenlijk zelden van toepassing aangezien dat je progressive toegestuurd wordt. En zo wel, waarom prik je niet gewoon je kabel direct in die tv?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• simon1980
De reden dat ik het niet rechtstreeks wil doen is dat ik geen Horizon mediabox wil en toch wil kunnen opnemen en timeshiften. Ik heb dan weliswaar enkel het basispakket, maar het scheelt me € 20 per maand. De NAS slaat alle opnames op.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Koop dan een tv met die functionaliteit? Mijn LG heeft dat.

Voor het basispakket kun je trouwens ook én én doen aangezien je geen CI-kaarten e.d. nodig hebt.

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeR op 13-02-2016 20:09 ]

• simon1980
@Cyber, werkt die opnamefunctie ook zonder CI kaart?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Aangezien het basispakket ongecodeerd is: ja.

• simon1980
Dank je!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik kan via DLNA op de TV de DVBlink server rechtstreeks aanspreken en live TV en opnames bekijken.

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 14-02-2016 03:45 ]

Testing, one, two ...

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:35
Dblink werkt trouwens aan een app voor android tv, het besturingssysteem dat o.a. op nieuwe sony tv's zit.

Acties:
  • Beste antwoord

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 16:42
Met een celeron j1900 baytrail kan je prima live tv kijken met openelec egl versies.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=231955
Pagina: 1