remote desktop certificaat error?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.061 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327465

Topicstarter
Voor het werk gebruiken wij remote desktop om in te loggen op de server, op mijn laptop (win 10 home) werkt dit perfect maar op de nieuwe laptop met windows 10 Pro kreeg ik de melding:

' De externe bureaublad-gatewayserver remote.xxxxxxxxx.be:xxxx kan niet worden geverifieerd. Het is niet veilig om verbinding te maken met servers die niet kunnen worden geidentificeerd. Neem contact op met de netwerkbeheerder voor ondersteuning.

Dit is een nieuwe laptop. Ik heb bijna alles al geprobeerd van google maar zonder resultaat. uiteraard zijn alle instellingen identiek aan mijn oud toestel en daar lukt het perfect om aan te loggen met verschillende gebruikers.

Kan iemand mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-05 20:09
Dit is een standaardmelding. Waarschijnlijk heb je op je vorige machine het vinkje aangezet dat de client er niet meer over moet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Het is inderdaad een standaard melding. Of het vinkje stond aan, of je had de root CA van de server geinstalleerd waardoor z'n certs trusted waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Zo lang je geen rdp bestand aanmaakt en deze signed met rdpsign blijf je deze melding houden. Als je namelijk mstsc opstart is deze nooit gesigned. Je zou dus een mstsc op moeten starten, dan het bestand saven naar whatever.rdp en die signen. Je zou self-signed certificates kunnen gebruiken of zoals hierboven wordt genoemd, het vinkje aanzetten. Dit is ook bij je vorige laptop gebeurt of wanneer je wel een apart rdp bestand gebruikt dan mis je een certificate. Ik gok toch dat je ooit het vinkje hebt aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Squ1zZy schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:00:
Zo lang je geen rdp bestand aanmaakt en deze signed met rdpsign blijf je deze melding houden. Als je namelijk mstsc opstart is deze nooit gesigned. Je zou dus een mstsc op moeten starten, dan het bestand saven naar whatever.rdp en die signen. Je zou self-signed certificates kunnen gebruiken of zoals hierboven wordt genoemd, het vinkje aanzetten. Dit is ook bij je vorige laptop gebeurt of wanneer je wel een apart rdp bestand gebruikt dan mis je een certificate. Ik gok toch dat je ooit het vinkje hebt aangezet.
In RDPsign krijg ik de melding: Some files were not signed successfully

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Je moet ook niet RDPSign doen, maar gewoon het certificaat vertrouwen :p het is niet het .rdp bestand wat het probleem is, maar de server die een self-signed certificaat gebruikt. Deze melding dus: http://www.vkernel.ro/blo...ce.RD_.Certificate-11.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
johnkeates schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:29:
Je moet ook niet RDPSign doen, maar gewoon het certificaat vertrouwen :p het is niet het .rdp bestand wat het probleem is, maar de server die een self-signed certificaat gebruikt. Deze melding dus: http://www.vkernel.ro/blo...ce.RD_.Certificate-11.gif
Ging ik net zeggen, ik krijg dit scherm nooit te zien op het nieuwe toestel. Op mijn oude laptop wel, dat ik deze melding kan uitschakelen weet ik.

Maar ik krijg de standaard foutmelding uit mijn eerste post en dan niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook dit al geprobeerd:
Vanop mijn oud toestel in dit scherm het certificaat weergeven en dan exporteren, vervolgens installeren op de nieuwe laptop, ook geen succes.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1342034/Knipsel2.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 327465 op 13-02-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Maak eens een screenshot van de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is van je werk, je hebt een nieuwe werklaptop en nu ga je hier vragen voor hulp, ipv naar de supportdesk van je werk te gaan? Vreemde keus. Waarom zouden wij iets moeten doen wat ze op je werk gewoon moeten regelen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h0us3cat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 22:18
Hero of Time schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:21:
Het is van je werk, je hebt een nieuwe werklaptop en nu ga je hier vragen voor hulp, ipv naar de supportdesk van je werk te gaan? Vreemde keus. Waarom zouden wij iets moeten doen wat ze op je werk gewoon moeten regelen?
Omdat het zaterdag avond is en waarschijnlijk niemand van zijn werk tot directe beschikking is?
Waarom weer zo een nutteloos antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
johnkeates schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:16:
Maak eens een screenshot van de melding.
Dit is de enige melding die ik krijg:
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehost.nl/images/Knipsel.png
Hero of Time schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:21:
1. Dit is een privé laptop
2. Er is geen 'supportdesk'
3. Persoon die wat verantwoordelijk is, is er niet.

Ik zeg ook niet dat jij moet helpen, misschien is er iemand anders die me wel op weg kan helpen dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

h0us3cat schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:31:
[...]

Omdat het zaterdag avond is en waarschijnlijk niemand van zijn werk tot directe beschikking is?
Waarom weer zo een nutteloos antwoord?
Alsof dit antwoord van jou zo nuttig is. :|
Anoniem: 327465 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:31:
[...]

Dit is de enige melding die ik krijg:
[afbeelding]

[...]

1. Dit is een privé laptop
2. Er is geen 'supportdesk'
3. Persoon die wat verantwoordelijk is, is er niet.

Ik zeg ook niet dat jij moet helpen, misschien is er iemand anders die me wel op weg kan helpen dit weekend.
Een privé laptop gebruiken voor werk, dat kan een probleem wezen. Maar je werkgever zal toch wel een IT afdeling hebben waar je met je vragen terecht kan? Het probleem wat je nu hebt, is dat je door de beveiliging die MS heeft ingebouwd geen verbinding kan maken. Het certificaat is zeer waarschijnlijk gekoppeld aan AD en wordt op die manier verstrekt. Met mijn beperkte kennis van RDP gateways kan ik niets anders zeggen dan 'wachten tot het maandag is en op kantoor vragen voor hoe en wat'.

Met het oog op security is het ook heel goed mogelijk dat niet-vertrouwde apparaten worden geweigerd om verbinding te maken met de server. Als je er over nadenkt ook wel logisch, het kan tenslotte voor problemen zorgen voor je werkgever. We weten echter niet wat er precies is ingesteld, dus verder dan gokken en hopen dat het gaat werken komen we niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h0us3cat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 22:18
Hero of Time schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:31:
[...]

Alsof dit antwoord van jou zo nuttig is. :|

[...]

Een privé laptop gebruiken voor werk, dat kan een probleem wezen. Maar je werkgever zal toch wel een IT afdeling hebben waar je met je vragen terecht kan? Het probleem wat je nu hebt, is dat je door de beveiliging die MS heeft ingebouwd geen verbinding kan maken. Het certificaat is zeer waarschijnlijk gekoppeld aan AD en wordt op die manier verstrekt. Met mijn beperkte kennis van RDP gateways kan ik niets anders zeggen dan 'wachten tot het maandag is en op kantoor vragen voor hoe en wat'.

Met het oog op security is het ook heel goed mogelijk dat niet-vertrouwde apparaten worden geweigerd om verbinding te maken met de server. Als je er over nadenkt ook wel logisch, het kan tenslotte voor problemen zorgen voor je werkgever. We weten echter niet wat er precies is ingesteld, dus verder dan gokken en hopen dat het gaat werken komen we niet.
toon volledige bericht
Mijn antwoord was dan ook geen antwoord aan op.
Blijkbaar toch wel geholpen nu dat je een iets meer deftig antwoord hebt kunnen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Klik op "Certificaat Weergeven" en kijk of wat er in staat klopt. Zo ja: als er een manier is om het certificaat te 'vertrouwen' dan zou je dat kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope, geen manier om hier iets aan te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga1024
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 10:25
Vrij laat, maar dit wil k toch even meegeven: Ik hoop dat je niet in de val gelokt wordt om te werken met privémiddelen in privé-uren of daartoe onrechtstreeks gepusht door wedijverende concullega's die in ploeg werken. Indien je werkgever daar niet expliciet iets tegenover zet, is het een voorgebonden wortel voor de ezel. Des te meer in deze dalende conjunctuur. Als er geen werk is, word je bezig gehouden met prullen opdat je anders je éigen droom zou kunnen gaan vervullen. Schouderklopjes brengen geen brood op de plank. Wellicht off topic waarvoor excuses, maar goed bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 12:16

TheVMaster

Moderator WOS
Niet echt nodig om nog op dit 7 jaar oude topic te reageren, hoe goed ook bedoeld. Daarnaast is de TS niet meer actief op Tweakers.

Ik sluit het topic dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.