White wash van de action op een vloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Topicstarter
Hi!

Ik heb onbehandelde lariks vloerdelen gekocht. Het lijkt mij mooi om deze een white wash effect te geven. Bij de action is White Wash te koop voor "meubels en wanden". Zou dit ook voor de vloer gebruikt kunnen worden? Wie heeft ervaring met de white wash van de action?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:01
Even proberen op een vloerdeel dat je nog niet geplaatst hebt en je weet het..

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op de vloer zou ik toch een lak nemen die slijtvast is, verf voor meubels en wanden is dat zeker niet.

Koop voor 100 euro goede lak waar je jaren van kan genieten ipv goedkope lak die snel slijt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 13-02-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd op een deel, en het lijkt mooi! Visueel ok, maar vraag me af of het voldoende beschermend is.

Lak vind ik niet mooi, dat is me te "glad", maar bedankt voor je advies :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Nee dat is niet voldoende beschermend met meubellak en slijt er binnen de kortste keren van af. Lak komt trouwens in vele afwerkingen dus "te gladjes" hangt maar net van de lak af. Kies bij voorkeur een PU lak als je niet het om de twee jaar opnieuw wilt doen. Je kunt ook kiezen voor olie, was of een goede beits.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:02

BCC

Of een epoxy zoals Skylth, dat is ook mooi mat.

[ Voor 4% gewijzigd door BCC op 13-02-2016 19:51 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:53
Als je graag een white-wash vloer wil hebben moet je het gewoon white-washen en daarna een slijtvaster lak eroverheen doen. Is wat meer werk maar wel de uitkomst die je waarschijnlijk wilt hebben.
Zoals evilution al zei: Je hebt ook lakken die niet glad zijn.

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik heb nu zowel de action white wash geprobeerd als een "dure" white wash olie (27 eur de liter). Ik vind het effect van de action white wash mooier!

Nu zal, zoals gezegd, dit spul niet echt slijtvast zijn. Wat als ik na de action white wash nu een matte blanke parketlak aanbreng op waterbasis. Is dat een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Top idee. Action verf komt bij akzonobel vandaan. Laat dat net de grootste verf fabrikant van de wereld zijn. Alle dure merken kopen de verf/grondstoffen ook bij akzonobel.

Ik koop er al jaren mijn donkerentuin verfbeits a 4,95 per pot met 4 ltr. Waar je bij de bouwcentrum makkelijk 40 euro betaald voor 2 liter die ook nog eens minder dekkend is
Pagina: 1