Toon posts:

NVidia nForce 650I SLi driver for Dell XPS 630i

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ken niet alle termen dus ik hoop dat ik het goed uitleg.

Ik heb een Dell XPS 630i. Destijds gekocht met Vista (ik hoor jullie al lachen). Nu heb ik Windows 7 geinstalleerd met SP1. Op zich gaat dit goed maar ik kreeg een foutmelding bij PCI Bus 3, device 0, function 0 dat er geen driver voor is. Van een collega hoorde ik dat het de chipset driver is (?). Via mijn Dell service tag kon ik niet vinden welk merk dit was en dus waar ik moest zoeken. Dezelfde collega rade mij aan om CPU-Z te gebruiken en ben er achter gekomen dat het NVidia nForce 650i SLI SPP, althans dat staat bij chipset.

Nu heb ik op de Dell site naar drivers gezocht, maar geen resultaat.
Ik heb bij NVidia naar drivers gezocht. In hun database krijg ik wel betreffende driver gevonden dan probeer ik hem te downloaden maar dat gaat op een of andere manier niet goed.
Nu wist mijn collega ook te vertellen dat NVidia geen goede relatie meer hebben met de chipset boys zijn...wat dat ook mag inhouden.

Voordat ik maandag Dell Support ga bellen dacht ik hier een balletje op te gooien.
Herkend iemand dit probleem en heeft iemand een oplossing?

Mvg,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:42
Wat gaat er precies niet goed aan het downloaden van de juiste driver? Hier download die driver gewoon hoor vanaf http://geforce.co.uk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Xyrr, zie je reactie nu pas. Dacht dat ik een email notificatie zou krijgen bij reacties.
Downloaden van de site gaat goed, maar verder installeren en oplossen van mijn PCI bus error lukte mij niet.
Maar goed. Ik ben er achter gekomen dat ik een Ageia PhysX PCI card er in heb zitten. (Tja wist ik veel......)
Driver voor gezocht en kom ook uit op de Nvidia site. Aantal PhysX drivers gedownload (9.13.1220, 9.14.0702 & 9.15.0428) maar geen succes.
Van een aantal bronnen gehoord dat je deze kaart tegenwoordig niet meer nodig hebt.
Kaart eruit getrokken en geen probleem meer in mijn device manager. :-)
Nu hopen dat ik hem ook echt niet nodig heb.

Groet,

Peter