Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krachtige 2 in 1 laptop

Pagina: 1
Acties:

• Alexoo89
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-08-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op mijn laptop altijd met veel verschillende programma's bezig. Ik zoek dus een laptop die dat aan kan. Minimaal i5, maar bij voorkeur een i7.

Wat is je budget?
Tussen de 1000 en 2000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dat gaat zeker vaak gebeuren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Ik ben op zoek naar een krachtige laptop om veel taken tegelijk te kunnen uitvoeren.
Schermformaat minimaal 13 inch, maar het liefst iets groter.
Daarnaast zou ik graag hebben dat het touchscreen is en een 3G module bevat. Ook een ethernet aansluiting is een pre.
Ik wil de laptop ook als tablet kunnen gebruiken, vandaar de wens van het touchscreen.
Snel opstarten en licht gewicht zijn daarnaast ook wensen.
De mogelijkheid om een dockingstation aan te sluiten is ook erg belangrijk.

Ik heb zelf al gekeken naar de Lenovo Yoga, maar mis daar de 3G module en ethernet aansluiting. Ik heb al veel gezocht, maar niet helemaal gevonden wat ik echt zoek. Hopelijk heeft iemand nog goede suggesties of creatieve oplossingen.
Alvast bedankt.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Welke andere laptops komen uit de Pricewatch naar voren?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Alexoo89
Jorgen schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:04:
Welke andere laptops komen uit de Pricewatch naar voren?
Eigenlijk alleen de Lenovo Thinkpad X1 Carbon, maar die is wel behoorlijk prijzig.

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Die heeft volgens mij geen ethernet

• tmbokhorst
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-11-2023
dell latitude e7450

• Alexoo89
Bedankt voor jullie suggesties.
Dat klopt inderdaad, dus ook niet wat ik echt zoek.
Ik heb hem even bekeken en ziet er mooi uit, maar is een i5 en ik wil eigenlijk een i7. Ik merk namelijk dat mijn huidige i5 te kort schiet. Daarnaast is het volgens mij geen touchscreen, dus geen 2 in 1.

[ Voor 5% gewijzigd door Alexoo89 op 14-02-2016 11:55 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:21

Croga

The Unreasonable Man

Alexoo89 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:47:
Ik heb hem even bekeken en ziet er mooi uit, maar is een i5 en ik wil eigenlijk een i7. Ik merk namelijk dat mijn huidige i5 te kort schiet.
Is ook gewoon met i7 verkrijgbaar. Maar belangrijker; i5 of i7 zegt helemaal niets..... Er zijn i5-en die sneller zijn dan i7-s en andersom. Welke processor heb je op dit moment exact?

Zowieso vindt ik je OP erg mager; je zegt "veel verschillende programmas" maar vertelt nergens welke dat zijn. Je zegt "tussen 1000 en 2000 euro" maar meldt vervoglens wel dat een X1 te duur is terwijl die al voor €1350 te krijgen is. Je zult een stuk specifieker moeten zijn wil je zinvolle hulp krijgen.

• Alexoo89
Croga schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:54:
[...]

Is ook gewoon met i7 verkrijgbaar. Maar belangrijker; i5 of i7 zegt helemaal niets..... Er zijn i5-en die sneller zijn dan i7-s en andersom. Welke processor heb je op dit moment exact?

Zowieso vindt ik je OP erg mager; je zegt "veel verschillende programmas" maar vertelt nergens welke dat zijn. Je zegt "tussen 1000 en 2000 euro" maar meldt vervoglens wel dat een X1 te duur is terwijl die al voor €1350 te krijgen is. Je zult een stuk specifieker moeten zijn wil je zinvolle hulp krijgen.
Als ik mijn wensen en eisen invulde in pricewatch komt de X1 van 1350 niet naar voren, maar alleen die van 1950 vandaar mijn opmerking dat dit toch wel erg aan de bovenkant van mijn budget zit.

Om een idee van de programma's te geven, natuurlijk standaard mail en office. Dropbox staat altijd open, ik draai een extern bureaublad i.v.m. mijn werk en een stuk of 5 tabbladen in de browser. Even om een idee te geven.

Als je meer vragen hebt, laat het vooral weten.

Op dit moment heb ik Intel Core i5 CPU 470 1.33GHz

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die Dell Latitude 7450 is een érg fijn apparaatje. Bij een klant hebben ze die dingen als "standaard" laptop voor de medewerkers.

Ik stond laatst ook voor de keuze om een nieuwe laptop voor privé gebruik aan te moeten schaffen (oude laptop uit 2006, een Latitude D820, had moeite met Windows 10 in combinatie met de Nvidia NVS110 Graphics Adapter). Ik heb de Latitude 7450 toen ook in m'n short(wish)list opgenomen met o.a. de HP Envy / Spectre tegenhangers van dit model.... Ben uiteindelijk bij een MBP 13,3 Retina (i7/16GB/512SSD) uit gekomen, en daar waren eigenlijk het beeldscherm én het trackpad de grootste doorslaggevers in. Qua prijs ontlopen die dingen elkaar niet zo héél veel als je ze allemaal met gelijkwaardige specs / uitrustingsniveaus gaat vergelijken.

Voor jou is een MBP waarschijnlijk niet echt een optie: Geen "TouchScreen" én geen ethernet adapter (al is die laatste uiteraard wel beschikbaar als accessoire via de externe Thunderbolt aansluitingen).

Gezien de programma's waarvan je aangeeft ze te gebruiken zou ik persoonlijk overigens echt niet weten waarom je persé een zware i7 Core zou willen gaan aanschaffen. Je zult met MS Office écht hele complexe excelsheets in elkaar moeten gaan klussen wil je die extra kracht van een recente i7 gaan gebruiken. RDP leunt alleen op de GPU en zelfs dat is maar minimaal. Dropbox genereert alleen maar netwerkverkeer.... Net zoals een webbrowser en een mailclient dat doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 14-02-2016 12:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:21

Croga

The Unreasonable Man

Alexoo89 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:02:
Als ik mijn wensen en eisen invulde in pricewatch komt de X1 van 1350 niet naar voren, maar alleen die van 1950 vandaar mijn opmerking dat dit toch wel erg aan de bovenkant van mijn budget zit.
Dus als die te duur is, loopt je budget blijkbaar toch niet tot 2000 euro....
Om een idee van de programma's te geven, natuurlijk standaard mail en office. Dropbox staat altijd open, ik draai een extern bureaublad i.v.m. mijn werk en een stuk of 5 tabbladen in de browser. Even om een idee te geven.
Dat stelt helemaal niets voor. De goedkoopste Celeron van dit moment draait dat zonder boven de 25% load te komen.
Op dit moment heb ik Intel Core i5 CPU 470 1.33GHz
Dus omdat een 10 jaar oude i5 soms niet snel genoeg is, wil je persé een i7? Beetje rare instelling. Overigens ben ik heilig overtuigd dat dit niet je bottleneck is. Je beschreven gebruik is geen enkel probleem voor je huidige processor.

Als ik kijk naar je gebruik is er geen enkele reden om 1000 euro uit te geven. Er zijn wel hele bergen redenen om eens serieus naar je eisen pakket te kijken.

- Je wilt een touchscreen zodat je hem ook als tablet kunt gebruiken maar stelt nergens dat je een convertible wilt. Een laptop met vast toetsenbord kun je, ook met touchscreen, niet als tablet gebruiken
- Je wilt een vast ethernet poort maar je wilt hem als tablet gebruiken. Dat gaat niet samen

Ik denk dat het slim zou zijn om alle eisen te voorzien van een use case. Wat wil je bereiken met die specifieke eis? Als ik je volledige beschrijving nu lees dan is het namelijk een allegaartje; een boodschappenlijst zonder context en zonder samenhang. Kijk nu eerst eens serieus naar wat je met het apparaat wilt doen en kijk dan nog eens wat er allemaal beschikbaar is. Wellicht kom je er zelfs op uit dat het beter is twee losse apparaten aan te schaffen..... Een losse tablet met lage specs en weinig aansluitingen gecombineerd met een "office" laptop die vol aansluitingen zit maar niet eenvoudig draagbaar is. Je zult waarschijnlijk op die manier goedkoper uit zijn én beter gedekt in je use cases.

Kijk bijvoorbeeld eens hier naar:
pricewatch: TrekStor SurfTab duo W1 3G (Qwertz toetsenbord) Zwart
pricewatch: HP Envy 15-w190nb

De eerste dekt je tablet gebruik, inclusief 3G. De tweede dekt je desktop gebruik inclusief mogelijkheid tot docking station. Totale prijs: Minder dan €1000.

[ Voor 9% gewijzigd door Croga op 14-02-2016 12:52 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:09

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wat verwacht je van het touchscreen? Ik heb een Lenovo Yoga 2 13, waarbij je het scherm kan omklappen en hem zodanig als tablet kan gebruiken. Ik vind dan zelfs de 13" en 1,59 kg veel te zwaar om mee rond te lopen als tablet.

Als je hem echt veel als tablet wil gebruiken zou ik eerder kijken naar bijvoorbeeld de MS Surface Pro 4, die zit met i7, 256 Gb SSD en 16Gb RAM op € 1870. Hij is wel iets kleiner dan 13", en ik weet niet of je het toetsenbord fijn genoeg vindt om veel op te typen.

Als je focus meer ligt op gebruik als laptop zou ik eerder de al genoemde Lenovo X1 Carbon of Dell E7450 nemen.

Ethernet is simpel te fixen met een USB to ethernet adapter zoals bijvoorbeeld deze.
Asus levert een soortgelijke adapter mee met hun UX305. Een hele dunne laptop heeft immers vaak niet genoeg plek voor een full size ethernet aansluiting.

Hetzelfde geldt een beetje voor de 3G verbinding. Ik weet niet hoe vaak je het nodig hebt, maar dat kan met een 3/4G dongle of een MiFi. Uiteraard is alles ingebouwd handiger, maar dit zijn opties voor als je verder je ideale laptop hebt die deze functies net niet hebben....

[ Voor 39% gewijzigd door gwystyl op 14-02-2016 13:04 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De pricewatch: HP Spectre x360 13-4159nd Special Edition kan voor de TS misschien ook nog wel interessant zijn.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Alexoo89
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb wel weer een aantal interessante opties voorbij zien komen.

Om even op de vragen in te gaan.
De reden dat ik eigenlijk wel echt zoek naar een 2 in 1 (excuses als dat niet helder was) is dat ik er tegenop zie om naast mijn telefoon en werk pc ook nog een privé computer én een tablet mee te gaan slepen. Alleen een tablet biedt te weinig functionaliteiten wat mij betreft (ook met een los toetsenbord bij bijv. werken in de trein). Alleen een laptop vind ik onhandig om mee te kunnen rondlopen. De opmerking dat 1,5 kg daar eigenlijk ook al te zwaar voor is, zet me daarom wel aan het denken.
De reden dat ik zo op i7 zit, is dat toen ik 4 jaar geleden deze laptop kocht (geen 10 jaar) mij ook werd verzekerd dat i5 genoeg zou zijn, maar dit is dus in de praktijk helaas tegen gevallen.
Een externe 3g module wil ik echt niet, ik vind het erg vervelend om die module weer mee te moeten nemen elke keer en dat is gewoon niet handig als ik hem als tablet gebruik.
De usb->ethernet connector kende ik nog niet, daarmee vervalt in principe mijn ethernet aansluiting eis, dus dat scheelt weer, bedankt voor de tip.

[ Voor 5% gewijzigd door Alexoo89 op 14-02-2016 19:42 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:39

D4NG3R

kiwi

:)

Alexoo89 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:39:
De reden dat ik zo op i7 zit, is dat toen ik 4 jaar geleden deze laptop kocht (geen 10 jaar) mij ook werd verzekerd dat i5 genoeg zou zijn, maar dit is dus in de praktijk helaas tegen gevallen.
Alles leuk en aardig maar de eerder genoemde i5 is een dualcore met HT, er zijn ook gewoon fysieke quadcore i5's beschikbaar.

Het enige echte voordeel wat een i7 op dat moment nog bied boven een quadcore i5 is Hyperthreading, ik lees in de TS niks waar HT uberhaupt gebruik van zou kunnen maken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Eigenlijk zijn er niet zo veel opties met je eisen. Als je puur touchscreen + 3G doet krijg je dit: http://tweakers.net/categ...NPlrcmoLuyf7rkxG7P1AvtrUP

Tenzij je voor HSPA wil gaan zal het dus een van die 23 laptops worden, of een CTO/BTO van Dell o.i.d.

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 17:03

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

johnkeates schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:46:
Eigenlijk zijn er niet zo veel opties met je eisen. Als je puur touchscreen + 3G doet krijg je dit: http://tweakers.net/categ...NPlrcmoLuyf7rkxG7P1AvtrUP

Tenzij je voor HSPA wil gaan zal het dus een van die 23 laptops worden, of een CTO/BTO van Dell o.i.d.
Hij wil een 2-in-1 convertible volgens mij. Dus dat je het scherm af kan koppelen of om kan klappen.

De HP EliteBook Revolve is de enige met 3G module en i7: http://tweakers.net/categ...96x7jDR92RL4YQ74ANTf7b2Aw

Is echter maar 11,6" en voldoet dus niet aan je eisen. Ik denk dat je die i7 moet laten zitten.

En ook als je dat doet zit je aan max 12,5": http://tweakers.net/categ...JGK1moGlNS1WQ_9Iuxisoz5wc

Dus eigenlijk is het die 3G module die je de nek om doet.. Kan je niet gewoon je telefoon als hotspot gebruiken?

[ Voor 65% gewijzigd door ocn op 14-02-2016 18:10 ]

• johnkeates
ocn schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:54:
[...]

Hij wil een 2-in-1 convertible volgens mij. Dus dat je het scherm af kan koppelen of om kan klappen.

Volgens mij is dit wat aan je wensen voldoet: http://tweakers.net/categ...1rey_0gTtbr6_tN6BDcNi27QE
Ja, maar die hebben allemaal geen 3G/4G.

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

johnkeates schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:06:
[...]

Ja, maar die hebben allemaal geen 3G/4G.
Klopt, verkeerde filter ingesteld. Heb mn post net aangepast.

• johnkeates
Misschien dat hij beter een mifi ding kan gebruiken. Maar iets extra's meenemen is juist wat niet mocht :p Ik zit me af te vragen of er niet een model voor hem is waar een aftermarket mPCIe modem in kan.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Moeilijk te krijgen maar denk dat een Vaio Z Canvas wel een leuke oplossing is, wel een dure oplossing. Maar dan krijg je ook een volwaardige i5/i7 en geen ultra low voltage troep. Is maar een suggestie maar ik denk dat dit wel de perfecte oplossing is.

• Alexoo89
Op basis van jullie reacties zal ik die i7 dan inderdaad maar laten varen. Hopelijk levert een quadcore voldoende extra op. De 3G/4G met touchscreen en omklapbaar scherm is echter wel minimaal eis.
Ik snap dat het een lastige combinatie is, want ik kwam er zelf niet echt uit.

• Alexoo89
iPodKiller schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:29:
Moeilijk te krijgen maar denk dat een Vaio Z Canvas wel een leuke oplossing is, wel een dure oplossing. Maar dan krijg je ook een volwaardige i5/i7 en geen ultra low voltage troep. Is maar een suggestie maar ik denk dat dit wel de perfecte oplossing is.
Ik heb hem eens bekeken. Mooi apparaatje, maar ik werk vaak op mijn laptop in de trein en ik maak me wat zorgen over of dat gaat met zo'n los scherm. Lijkt me erg instabiel.

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Alexoo89 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:36:
Op basis van jullie reacties zal ik die i7 dan inderdaad maar laten varen. Hopelijk levert een quadcore voldoende extra op. De 3G/4G met touchscreen en omklapbaar scherm is echter wel minimaal eis.
Ik snap dat het een lastige combinatie is, want ik kwam er zelf niet echt uit.
http://tweakers.net/categ...JGK1moGlNS1WQ_9Iuxisoz5wc

Of wachten tot de Lenovo X1 Yoga met 3G modem beschikbaar is
http://www.laptopmag.com/articles/thinkpad-x1-yoga-handson

"Other options include an LTE-A modem for getting online anywhere and WiGig wireless docking."

Ik zie de optie alleen nog niet op lenovo.com.

[ Voor 18% gewijzigd door ocn op 14-02-2016 23:45 ]

• Alexoo89
ocn schreef op zondag 14 februari 2016 @ 23:39:
[...]

Of wachten tot de Lenovo X1 Yoga met 3G modem beschikbaar is
http://www.laptopmag.com/articles/thinkpad-x1-yoga-handson

"Other options include an LTE-A modem for getting online anywhere and WiGig wireless docking."

Ik zie de optie alleen nog niet op lenovo.com.
Deze ziet er wel uit als een serieuze optie. Lijkt alles te hebben wat ik wil. In het filmpje komt de LTE functie ook naar voren. Weet iemand of hij al in NL te verkrijgen is?

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Alexoo89 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:18:
[...]

Deze ziet er wel uit als een serieuze optie. Lijkt alles te hebben wat ik wil. In het filmpje komt de LTE functie ook naar voren. Weet iemand of hij al in NL te verkrijgen is?
Is inmiddels te bestellen: http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/x-series/x1-yoga/
Kies bij WWAN Selection de WWAN optie, +100 euro
Vervolgens kan je kiezen uit Geïntegreerd mobiel breedbandinternet: :
*Integrated Mobile Broadband 4G LTE (Huawei ME906S)
*Sierra EM7455 [optellen €50,00]

Verschil tussen beide versies: http://psref.lenovo.com/s...hinkPad_X1_Yoga_specs.pdf lijkt voora ldat de Sierra versie de moderne LTE-Advanced techniek ondersteunt.

Ik vind trouwens dat je zelf ook wel wat meer onderzoek mag doen, dit is simpel Tweakers pricewatch en google werk..

[ Voor 30% gewijzigd door ocn op 15-02-2016 22:32 ]

• Alexoo89
ocn schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:25:
[...]

Ik vind trouwens dat je zelf ook wel wat meer onderzoek mag doen, dit is simpel Tweakers pricewatch en google werk..
Bedankt voor je hulp.
Dat had ik ook wel gedaan naar mijn mening, maar deze optie was ik echt nergens tegengekomen.
Pagina: 1