Videokwaliteit mp4 in Windows Movie Maker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
Hoi,

hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een videobestand gemaakt van een raid in World of Warcraft, in totaal ruim 9 minuten, originele bestand is een .flv van ruim 2 Gb. Beeldformaat is 1920x1080 (full HD), met 30 fps. Het is me inmiddels gelukt er een mp4 zonder kwaliteitsverlies van te maken. Bekijken van de mp4 of flv in VLC media player geeft een prima beeld. Ik gebruik momenteel Windows 7.

Ik kan dit in Windows Movie Maker perfect editen met extra geluidsclips en titels (voor mijn wensen is dat prima in ieder geval), alleen gebeurt er iets raars bij het aanmaken van een nieuw project. Zodra ik het videobestand toevoeg en ik het bekijk in Movie Maker is de kwaliteit ineens veel lager. Beeld is korrelig / pixelated, en ook als ik het opsla als HiDef bestand wordt het niet beter.

Moet ik iets in de instellingen van Movie Maker veranderen om dit te voorkomen? Of kan dit programma deze kwaliteit gewoon niet aan? Overigens heb ik ook Pinnacle studio 19, maar ook daarin gebeurt hetzelfde. Wat ook vreemd is, want zeker dat programma zou toch overweg moeten kunnen met dit soort bestanden.

Ciao,
Crazz