Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 06:31
Hallo Tweakers,

Ik zit toch met een vervelend probleem namelijk; mijn laptop gaat niet (goed) in de slaapstand.
Eerst heeft hij het wel altijd gedaan maar de laatste tijd als ik mijn deksel van de laptop dicht klap dan schakelt hij zichzelf uit. (erg vervelend want de laptop moet toch overal mee naar toe).

op de laptop staat windows 10 en het liefst wil ik het niet opnieuw installeren. Dat heb ik al een keer gedaan voordat dit probleem zich afspeelde (toen een ander probleem).

Zoals gezegd draait er dus Windows 10 erop, ik heb al overal gekeken naar de instellingen maar zie niks gek. (zie de screen hieronder).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sQ9AUJD.png

Zie ik een instelling in Windows 10 over het hoofd? Of is dit niet op te lossen? In de bios heb ik niks aangepast. Het gaat hierbij om een HP Probook 450 G2. Ik heb trouwens de standaard instellingen terug gezet in de bios.

Alvast bedankt voor het meedenken.

[ Voor 5% gewijzigd door Jordyz op 13-02-2016 16:08 ]

Beste antwoord (via Jordyz op 14-02-2016 10:48)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Wat gebeurd er als je hem via het startmenu in slaapstand zet? Dus zonder het scherm dicht te klappen? Gaat het dan wel goed?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:07
Zijn er nog usb-apparaten aangesloten op de laptop?
Mijn controller houd Win10 wakker als hij nog in de usb-poort zit

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:51
Hij gaat uit...... ;)
Mijn muis start ook de laptop weer vanuit slaapstand, maar dan moet hij eerst in slaapstand gaan.

Heb je al geprobeerd de settings te veranderen, de laptop opnieuw opstarten, de settings terugzetten en nogmaals opnieuw opstarten?
Je kan eventueel eerst even start>toets cmd>cmd.exe als administrator uitvoeren> sfc /SCANNOW (+ enter) uitvoeren.
Misschien is er "een bitje omgevallen". >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 13-02-2016 19:33 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Rupie schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 18:52:
Wat gebeurd er als je hem via het startmenu in slaapstand zet? Dus zonder het scherm dicht te klappen? Gaat het dan wel goed?
Dan gaat het vaak wel goed, maar ook niet altijd.
Soms als ik de klep dicht klap en de kabel zit er niet in dan gaat hij ook direct in slaapstand. Vanmiddag 3x achter elkaar wel.

Als de lader er weer inzit dan lijkt het weer fout te gaan.
apollo13 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:05:
Zijn er nog usb-apparaten aangesloten op de laptop?
Mijn controller houd Win10 wakker als hij nog in de usb-poort zit
Nee voor de rest niks aangesloten, gebruik de muis van mijn laptop.
Teijgetje schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:30:
Hij gaat uit...... ;)
Mijn muis start ook de laptop weer vanuit slaapstand, maar dan moet hij eerst in slaapstand gaan.

Heb je al geprobeerd de settings te veranderen, de laptop opnieuw opstarten, de settings terugzetten en nogmaals opnieuw opstarten?
Je kan eventueel eerst even start>toets cmd>cmd.exe als administrator uitvoeren> sfc /SCANNOW (+ enter) uitvoeren.
Ga heb ik al eens geprobeerd om de settings 2x op te slaan. Ik dacht ook gelijk dat de laptop ze misschien niet in een keer herkende maar dat verhelpt het probleem niet echt.

Met CMD krijg ik de melding dat ik een administrator moet zijn (maar dat is mijn account).
Hoe krijg ik CMD geopend als admin? Vroeger kon je hier gewoon rechtermuisknop op opdrachtpompt ofzo doen maar dat venster komt er nu niet meer in de startknop.

[ Voor 62% gewijzigd door Jordyz op 13-02-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loena
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09-2023
Rechtermuisknop startknop linksonder, daar Opdrachtprompt(administrator) aandrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Loena schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:17:
Rechtermuisknop startknop linksonder, daar Opdrachtprompt(administrator) aandrukken.
Oh inderdaad ik zie het..
Wat ben ik een slaapkop :P
Teijgetje schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:30:
Hij gaat uit...... ;)

Heb ik gedaan :-)
Screen hieronder heb ik gepost; moet ik nu nog iets doen? Zou het probleem nu verholpen moeten zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W98GC9E.png

[ Voor 58% gewijzigd door Jordyz op 14-02-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:51
Via start>cmd>cmd.exe + rechtermuisklik had je ook voor administrator kunnen kiezen.

Even het log posten, C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log (paste in start), daarin staat welke files hij niet kon repareren.
Je vind het anders via; deze PC > (C:) > WINDOWS > Logs > CBS > CBS(blauw)
Kopieer daar uit van wanneer tot wanneer de scan liep, het log schrijft namelijk door en het is niet nodig je hele geschiedenis te posten.
Misschien blijkt daar wat uit.

Welke W10 draai je, RTM, Insider: fast ring/ slow ring/ release preview, x86, x64?

[ Voor 42% gewijzigd door Teijgetje op 14-02-2016 09:58 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Heb ik gedaan, zal de computer eens opnieuw opstarten en dan kijken of het heeft geholpen :-)
Teijgetje schreef op zondag 14 februari 2016 @ 09:42:
Via start>cmd>cmd.exe + rechtermuisklik had je ook voor administrator kunnen kiezen.

Even het log posten, C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log (paste in start), daarin staat welke files hij niet kon repareren.
Je vind het anders via; deze PC > (C:) > WINDOWS > Logs > CBS > CBS(blauw)
Kopieer daar uit van wanneer tot wanneer de scan liep, het log schrijft namelijk door en het is niet nodig je hele geschiedenis te posten.
Misschien blijkt daar wat uit.

Welke W10 draai je, RTM, Insider: fast ring/ slow ring/ release preview, x86, x64?
Ik wacht even de tip hierboven af anders zal ik de geschiedenis even posten.

[ Voor 53% gewijzigd door Jordyz op 14-02-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Het lijkt te werken, zowel met kabel als zonder kabel.
Ik hoop dat het blijft werken :)

De oplossing was de reactie van Terrine, iedereen bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Zonder kabel gaat hij inmiddels in slaapstand maar met kabel (oplader) erin nog steeds afsluiten..

Het is ook random, soms gaat hij wel juist in de slaapstand.
Pagina: 1