Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387028

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik heb recent een nieuwe geheugenstrip gekocht: Corsair SCMSO8GX3M1A1600C11’
Helaas krijg ik de strip niet aan de praat, mijn laptop: (http://nl.hardware.info/p...re-i5-2410m/specificaties) wilt niet meer booten namelijk.
Ik heb het geprobeerd met deze strip alleen, en in combinatie met een oude strip van 2gb (ook ddr3 geheugen). De nieuwe strip werkt op hetzelfde voltage (1,5v) als mijn moederbord en oude strip, dus daar kan het niet aan liggen.
In de bios blijkt dat het extra 8GB geheugen wel herkend wordt als extended ram memory.
Nu kunnen er (volgens mijn huisgenoot en fora) diverse dingen aan de hand zijn, maar ik kom er zelf niet uit:
- De laptop ondersteund alleen dualboot
- De laptop kan max 8gb ram geheugen aan.

Hebben jullie enig idee wat het probleem en/of een oplossing kan zijn? Zou een biosupdate kunnen helpen?
MVG,

Mart de Klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe kun je in de BIOS de 8GB zien als het systeem niet meer wil booten? Dan boot je systeem dus wel ;)
Wat is dus het exacte probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07 15:05
Hier is de handleiding van je laptop:
http://downloads.dell.com...5_setup%20guide_en-us.pdf
Dit staat er over het geheugen:
Memory module connector: two user-accessible SODIMM connectors
Memory module capacities: 1 GB, 2 GB, and 4 GB
Minimum memory: 2 GB
Maximum memory: 8 GB
Memory type: 1066 MHz/1333 MHz SODIMM DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:50
Volgens de link naar Hardware.info is het een Sandybridge chip met een chipset voor een platform dat een generatie ouder is.
Namelijk 2410m met HM57 chipset. Die kloppen sowieso dus al niet.

Als het inderdaad een 1e generatie Core-i is, dan heb je gelijk je antwoord. Die kunnen namelijk maar 16 GB aan in 4 geheugensloten, dus max 8 in 2 sloten, dus 4 GiB per Dimm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387028

Topicstarter
@Kaalus, ik bedoel opstarten, dat lukt niet.
Maar Tweakers, dank voor jullie hulp. Met deze 8GB chip gaat het dus helaas niet lukken.Ik ga op zoek naar iets dat wel werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:23

nelizmastr

Goed wies kapot

Zelfs als het Sandy Bridge is kan je max DDR3-1333 gebruiken. RAM klokt lang niet altijd zomaar terug.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1