Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 09:53

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Topicstarter
Ik gebruik een Samsung S3 mini GT-i8190, met Cyanogenmod 12.1-20160209-Unofficial-golden. Het probleem is dat sinds ik CM12.1 gebruik geen apps meer kan verplaatsen naar de SDcard. Ik heb verschillende de opeenvolgende versies van CM12 geprobeerd van Novafusion. Met vorige versies van CM was het verplaatsen van apps geen probleem.
Wanneer ik probeer een app te verplaatsen, krijg ik de volgende melding: "Kan app niet verplaatsen. Niet voldoende opslagruimte."

Uiteraard heb ik het één en ander al geprobeerd:
- SDcard heeft voldoende ruimte (circa 25 GB vrij)
- SDcard wordt wel gezien door CM, want de camera schrijft de foto's er gewoon heen, en via de filemanager kan ik de SDcard gewoon benaderen (/storage/sdcard1)
- SDcard is op verschillende manieren geformateerd (ext2, ext3, ext4, fat, etc)
- De foutmelding geldt voor alle apps, ik heb dus niet alleen apps proberen te verplaatsen die dat zelf niet toestaan
- Ik zie op XDA forum ook andere gebruikers me dezelfde problemen, en hier wordt geopperd dat het een probleem is dat ontstaan is bij kitkat. Ik kan echter wel apps verplaatsen wanneer ik CM11 installeer (gebasseerd op kitkat), dus dat lijkt me geen valide verhaal (zie ook XDA)
- Waarom dan niet CM11 gebruiken? Dat kan, maar ik zou dit probleem graag opgelost zien, zodat ik ook Lollipop kan gebruiken :+
- Verschillende apps zoals Link2SD, en App2SD bieden geen oplossing.

Herkent iemand deze problemen, en (mooier nog) weet iemand een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Nogges op 13-02-2016 13:14 ]

You iz one special kid!