Pc en movies bedienen en van af mn android telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djuki
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07-2024
Mijn vraag
...Ik wil mijn telefoon gebruiken als afstandsbediening voor mn PC. Ik heb deze aangesloten op mn TV en kijk graag van af de bank films die op mn PC staan. Ik echt echter geen zin om de hele tijd weer naar mn PC te lopen wanneer ik deze op pause wil zetten of de film wil terugspoelen etc.

Ik denk dt het handigste is om de boel via in WiFi te bedienen wat voor Bluetooth staan de bank en PC wat ver uit elkaar denk ik.

Naast films wil ik ook musci op afstand kunnen bedienen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb gekeken naar Google remote desktop maar volgens mij moet je daar de hele tijd je wachtwoord in voeren en dat vind ik wat omslachtig. Is dr een andere manier?

bvd!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Zoek eens op dlna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 16:33

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

KODI als mediaplayer gebruiken, en dan bijvoorbeeld Yatse als app op je telefoon. Werkt perfect.

VLC heeft ook een eigen afstandsbedieningsapp, die zou je ook kunnen gebruiken.

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djuki
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07-2024
Dank voor de vlotte reacties!

Na de opmerking van verintentje ben ik ook eens gaan kijken naar een app voor GOM player. Die prefereer ik nl boven VLC. Die is er dus en daar ga ik ook even mee spelen. KODI zal ik ook eens gaan bekijken / onderzoeken. Ik zal ook eens kijken naar DNLA! THX!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik zou gewoon een draadloos toetsenbordje met touchpad kopen dan kan je alles bedienen Vanaf de bank aangezien je toch een scherm voor je hebt.

Mocht je ook nog muziek willen bedienen met je Mobiel dan zou ik Foobar 2000 op de pc nemen samen met de remote control app alleen voor android, ios heeft geen originele remote app voor Foobar.
Werkt alleen als de PC bedraad met bv spdif/HDMI is aangesloten op de versterker.
Met utp kabel lukt dat niet voor zo ver ik weet?

[ Voor 16% gewijzigd door michael3 op 14-02-2016 11:42 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.