Time Machine Backup wil niet decrypten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCCuReRaS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 21:45
Ik heb had een iMac die via Time Machine backups wegschreef op een NAS. Ik had de optie 'Encrypt backups' aangevinkt.

Afgelopen week is mijn iMac gestolen na een inbraak.

Nu probeerde ik via mijn Macbook Pro de sparsebundle te openen. Ik moet vervolgens een paswoord ingeven maar dat aanvaard hij niet. Het paswoord in kwestie was een door een paswoord manager gegenereerd paswoord van 50 chars (letters, cijfers, tekens). Ik heb ook al geprobeerd om het paswoord van de user account van de iMac in te geven, maar ook dat lijkt niet te werken.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe en hoe ik dit probleem kan oplossen? (ik kan mij haast niet inbeelden dat m'n paswoord incorrect zou zijn, want ben altijd erg nauwkeurig met dit soort zaken)

Afbeeldingslocatie: https://googledrive.com/host/0B_p5QqsBNjLAbER2M1pZRUdSYkU

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:59
Als filevault niet aanstond weet ik het niet, maar anders is het het password wat gebruikt is om filevault in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCCuReRaS
Ik heb FileVault ingeschakeld voordat ik ging slapen de avond voor de diefstal (die middag hadden ze ook al ingebroken en onze bovenverdieping leeggehaald en 's nachts hebben ze een tweede inbraak gedaan).
Maar dat is toch gewoon het paswoord van de account dat daar voor gebruikt wordt? Volgens de datetime modified van de SparseBundle is de laatste change 12u voor dat ik FileVault heb ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Dan ben ik bang dat er iets is fout gegaan met het wegschrijven van de credentials naar de kopie. Wel encrypted, maar niet opnieuw geback-upped. Ik zou als ik jou was een kopie maken en daar een aantal maal verschillende passwords op proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCCuReRaS
Ik vind dat toch maar vreemd, aangezien ik al anderhalf jaar zonder problemen backups neem en kan inkijken. Vanop m'n ex-iMac weliswaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
De iMac heeft de credentials alleen al.

Moet je ook een gebruikersnaam invullen? In sommige gevallen moet je namelijk de shortname invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCCuReRaS
Misschien is dat het probleem? Dat hij mijn huidige username gebruikt in combinatie met dat wachtwoord. Dat werkt natuurlijk niet.
Enig idee hoe ik een username kan meegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Denk dat het makkelijkst is om dan tijdelijk hetzelfde account aan te maken als op de iMac. Dus dezelfde naam en accountnaam en uiteraard ook password. Misschien werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCCuReRaS
Uiteindelijk heb ik via de terminal het voor elkaar gekregen.

1) Mount de network folder waar de sparsebundle in staat in een lokale folder: mount_afp "afp://192.168.1.9/Time Machine" LocaleFolder
2) Attach de sparsebundle met hdiutil: hdiutil attach -mountpoint /Volumes/TimeMachine/ iMac\ van\ Familie.sparsebundle/ -readonly
Vervolgens wordt het paswoord gevraagd wat je kan pasten via de terminal

Ik vermoed dat mijn lange (50char) & complexe paswoord voor problemen zorgde bij het mounten via Finder.
Pagina: 1