Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Fraai component met ingebouwde harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views

Vraag

• Zwoerdkop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-12-2022
Ik ben een beginner die door de bomen het bos niet meer ziet.

Wellicht bestaat de hardware die ik me voorstel niet eens. Wat is het geval?

Ik ben een stereo-vriend en ga voor goede geluidskwaliteit. Net zoals vroeger. Heerlijk. Ik kijk bovendien graag naar 'torentjes' met fraaie frontjes van 43,5 cm breed.

Ik heb inmiddels m'n complete CD-collectie geript en naar FLAC omgezet, compleet met consequente, coherente en geconsolideerde metatags. Dat was een aardige job.

Nu stel ik me een fraai apparaat voor, breed 43,5 cm, met naar keuze een zilver of een zwart frontje, met daarin een vaste harde schijf, een fijne display met een grote menu-dial ernaast en een ingebouwde DAC die zich kan meten met DAC's in duurdere CD-players.

That's all!

Zo'n apparaat versmelt ongemerkt met de rest van de set, en is compleet losgeweekt van elke hang naar fancy gedoe.

Het zou bovendien fijn zijn als het 'ding' géén netwerkaansluiting zou hebben, en dat je nieuwe content gewoon via een USB-kabeltje op de HDD kan blaffen. Gewoon een keer per maand even met de laptop langs om te tanken, zeg maar. Zo houd je een mooi, autonoom apparaat dat schittert door eenvoud en afwezigheid van features! Zo kom je nooit in de verleiding om bijvoorbeeld muziek te streamen vanaf een NAS. Daar houd ik niet van, want dan moet er nóg een apparaat ingeschakeld worden om 'gewoon even een (geripte) CD te luisteren'. En ik wil per se zo weinig mogelijk apparaten aan hebben staan om muziek te luisteren. Als ik naar analoge FM-radio luister, dan staan alleen de tuner en de versterker aan! De rest staat uit!

Wie weet bestaat zo'n apparaat. Ik kan het nergens vinden maar ik weet ook niet precies hoe en waar ik moet zoeken!

Alle reacties

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:19
Een soort van iPod deluxe zoek je eigenlijk?

• Zwoerdkop
Oh, dat was ik vergeten te melden: we hebben een sticker met 'Apple-vrij huis' op de deur!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:12
Nog een belangrijke vraag "wat mag het kosten?"
En hoe zie je het voor je. Moet het een stand-alone apparaat zijn (dus met ingebouwde speakers) of hang je het aan de versterker?

• Zwoerdkop
Inderdaad, de line-out zou naar een line-in van de versterker gaan! Ik denk volledig in componenten. Net als vroeger, maar dan is alleen het cassettedeck naar zolder verhuisd.

Wat betreft de prijs: daar heb ik nog niet over nagedacht! Ik vroeg me eerst af of er überhaupt zoiets bestaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Zwoerdkop op 13-02-2016 09:57 ]

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:36
Volgens mij bedoel je zoiets: https://www.naimaudio.com/product/hdx

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:12
1e resultaat bij google (termen; music player with hdd):
https://www.naimaudio.com/product/hdx

Mocht dat niet precies zijn wat je zoekt, dan weet je in elk geval waar je op kunt zoeken.

De prijs is ook typisch "audiophile" €8000,- voor de hdd versie en €8400,- voor de ssd versie 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door LA-384 op 13-02-2016 10:08 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Heeft, uiteraard, een netwerk aansluiting en valt daardoor helaas af. Want netwerk sucks, en zo :)

Nickname does not reflect reality

• Zwoerdkop
Hé leuk, er kwamen tegelijkertijd twee dezelfde suggesties!

Het lijkt erop dat dit inderdaad in de buurt komt. Het enige extraatje dat dit toestel kent is een CD-drive om in het ding zelf te rippen. En een RJ45-poortje voor TCP/IP-onzin.

Uiteraard hoeft zo'n handig ding geen 8400 euro te kosten. Ik denk eerder aan een geval dat vanaf een pallet in de MediaMarkt rukt voor een 'meeneemprijs'.

Als er nog andere suggesties zijn: ik hoor het graag!

[ Voor 4% gewijzigd door Zwoerdkop op 13-02-2016 10:17 ]

• Brad Pitt
zwoerdkop schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:16:
Als er nog andere suggesties zijn: ik hoor het graag!
En wat heb je zélf allemaal al gevonden?

• Zwoerdkop
Brad Pitt schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:17:
[...]

En wat heb je zélf allemaal al gevonden?
Dat staat uitvoerig beschreven in mijn ouverture. Ik heb uiteraard 'zélf helemaal NIETS gevonden' anders zou ik de vraag niet stellen.

Snap?

• Brad Pitt
Nee.

"1e resultaat bij google (termen; music player with hdd):
https://www.naimaudio.com/product/hdx
Mocht dat niet precies zijn wat je zoekt, dan weet je in elk geval waar je op kunt zoeken."

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:06

DarkSide

theres no place like ::1

zoiets?
http://www.sony.com/electronics/audio-components/hap-z1es

of

https://www.cambridgeaudio.com/products/851/851n

zoeken naar hdd audio player.
Zonder netwerk zal je denk ik niet vinden. Dat zit er tegenwoordig gewoon op.
En is mijn inziens ook handig om media vanaf een NAS af te spelen.
Maar je hoeft het natuurlijk niet te gebruiken.
Deze spelers hebben ook USB ok gewoon een (portable) hdd op aan te sluiten.

[ Voor 73% gewijzigd door DarkSide op 13-02-2016 10:31 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Zwoerdkop
Kijk, grote denker Brad Pitt, je bent op de typische GoT-toer: zoeken naar plekjes waar je kunt prikken. Dat gaat bij mij niet werken. Dan weet je dat alvast!

In de ouverture staat dat ik NIETS heb gevonden dat aan mijn verlangens voldoet.

Als ik 'fijne zoektermen' aangeboden krijg, en daarvan nog geen gebruik heb gemaakt, dan heb ik nog steeds NIETS gevonden.

Snap?

Als je IQ-spelletjes wil gaan doen, doe dat dan even verderop want ik ben niet te dollen door welke verlichte denker dan ook.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:04

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Je zou eens een kijkje kunnen nemen in het huis van Techmoan: hij heeft bijvoorbeeld een praktische review van de Pioneer NP-01S en de Sony HAP S1 op YouTube staan. Niet voor 100% overeenkomend met je wensen, maar het geeft je in elk geval een idee van wat er te koop is.

[ Voor 18% gewijzigd door aawe mwan op 13-02-2016 10:32 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Brad Pitt
zwoerdkop schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:25:
Als je IQ-spelletjes wil gaan doen, doe dat dan even verderop want ik ben niet te dollen door welke verlichte denker dan ook.
Je hoeft geen rocket scientist te zijn om de resultaten te behalen van de mensen hierboven. Als je daar buiten geen enkel budget aangeeft zijn opties die mensen bieden zinloos omdat deze waarschijnlijk allemaal te duur zullen zijn.

Hetgeen jij zoekt zal waarschijnlijk niet voor een pallet-prijs bij de MM liggen anders had je die wel op die site gezien.

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:47
Voor het budget een onverslaanbaar apparaat: Cambridge Audio CXN. Richtprijs ca 1100 euro.

https://www.cambridgeaudio.com/products/cx/cxn

Werkt samen met een NAS maar ook vanaf externe harde schijf. Denk overigens wel aan een goede backup, heb helaas door een schijfcrash alle CD's weer van zolder moeten halen :(

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk, grote denker Brad Pitt, je bent op de typische GoT-toer: zoeken naar plekjes waar je kunt prikken. Dat gaat bij mij niet werken. Dan weet je dat alvast!

In de ouverture staat dat ik NIETS heb gevonden dat aan mijn verlangens voldoet.

Als ik 'fijne zoektermen' aangeboden krijg, en daarvan nog geen gebruik heb gemaakt, dan heb ik nog steeds NIETS gevonden.

Snap?

Hier op GoT verwachterr we dat je eerst zelf zoekt en dan vraagt. Dus als we zo gaan beginnen: doe eerst zelf eens iets voordat je om hulp vraagt. We zijn geen helpdesk ;)

Ontopic: kijk even naar de producten van http://www.cocktailaudio.com/home.html
Komt uit de Yamaha fabrieken en klinkt fantastisch. Doet exact dat wat jij wil van je apparaat.
Bij de MM van de pallet af grissen gaat hem niet worden. Daar mist altijd wel een functionaliteit aan. Je zou voor een netwerkreceiver kunnen gaan met een USB schijf er aan. Maar echt ook zelf rippen wordt een nder verhaal.

Qua NAS: die staat ergens in huis in een hoekje een beetje in de slaapstand tot er een keer een verzoek komt om wat te doen, en verbruikt dan nog steeds geen kont. En wat je niet ziet staat ook niet aan ;)

Tot slot: je hebt speciale, wellicht wat eigenwijze wensen. Voor geld is bijna alles te koop, maar hoe verder je van een gangbare combi afwijkt, hoe duurder het wordt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:46

FeaR

In GoT we trust

En toch heeft de grote denker gelijk. Op GoT verwachten we eigen inzet en niets gevonden hebben is gewoon eigenlijk niet mogelijk. Je hebt door dit topic een duwtje in de goede richting gekregen en daar blijft het bij. Het topic verder laten ontsporen heb ik weinig zin in.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.