Problemen met windows en weet niet wat er aan de hand is.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-12-2022
Mijn vraag
Ik heb wat problemen met windows. Even wat achtergrond info: paar dagen geleden is mijn HD kapot gegaan van mijn laptop. Deze heb ik toen vervangen met een samsung evo 850 500gig. Nu heb ik dus problemen die zich voordoen. Ik heb een alienware x17 R4, ik heb hiervoor alle benodigde drivers geïnstalleerd (denk ik). Ik heb dit gedaan via de recovery disk die was bijgeleverd waarop alle drivers stonden. Nou heb ik tijdens de installatie gehad dat het een en ander niet werkte. Nu is het zo dat een aantal problemen zich voordoen.

-de knoppen die op de laptop zitten die geluid moeten reguleren werken maar het - geluid knopje geeft juist meer volume en de + juist minder.

-ik heb last gehad gekregen van dat mijn windows niet starten, had namelijk een usb erin en daardoor wist hij niet hoe hij windows moest starten. ( ik weet 1,2,3 ook niet meer wat voor error hij aangaf) Kon overigens via mijn bios de laptop wel gewoon starten via de HD.

-ik heb wat geklooid met mijn pc en kreeg een bootmsgr is missing bericht. Hierdoor heb ik systeem herstel moeten doen.

- ik kan bepaalde exe programmas nu opeens niet starten

- Dit alles is begonnen met mijn vervelende k*t headset. De microfoon produceert geen tot nauwelijks geluid hierdoor had ik wat drivers opnieuw geïnstalleerd

Relevante software en hardware die ik gebruik
mijn os windows 7 64 BIT
Dell recovery disk
inclusief alienware supporthub (hier staan alle laatste relevante drivers op)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Naja me laptop doet het nu -_-. Maar daarmee is ook alles gezegd ik kan drivers/software voor mijn muis (madcatz 5) niet aan de praat krijgen. Ook doet de microfoon het nog steeds niet. Ondanks alle drivers van dell gedownload te hebben. Men vraagt via skype/discord/teamspeak of ik aan het fluisteren ben ze horen me nauwelijks.

Ik weet niet veel van computers. Ik volg meestal gewoon guides hier of op youtube en doe het zelf en gaande weg ontdek ik dingen. Graag wat hulp :/ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door dutch2much op 13-02-2016 13:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
OOps ik zie nu pas dat ik het in de verkeerde column heb geplaats. Sorry, mod gelieve deze te verplaatsen!

[ Voor 3% gewijzigd door dutch2much op 13-02-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 14:22

lSltAlKeR

Time destroys everything!

dutch2much schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:57:
Even wat achtergrond info: paar dagen geleden is mijn HD kapot van me laptop. Deze heb ik toen vervangen met een samsung evo 850 500gig.

Ik weet niet veel van computers.
Kennelijk gezien je problemen is er wellicht hardware matig meer aan de hand dan enkel een kapotte hd.

Hoe weet je dat je HD kapot was? En wellicht weet je ook waarom die kapot is gegaan?
Van de een op de andere dag zomaar een HD kapot komt zelden nog voor zonder vooraf bij booten smart melding te krijgen of je laptop is met grof geweld gevallen ofzo?

Zo heb ik ook ooit eens zitten klote met een laptop en bleek de controller op het moederbord de boosdoender te zijn die 2 harde schijven naar de filistijnen heeft geholpen .

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
ik had in de bios een test laten doen. Ik had ook de blue-screen fout gekregen kernel_data_page_error.
Ik moet zeggen dat ik eerder op de avond geen problemen had. Ik zat te kloten en toen kwamen al deze problemen boven water. Ik heb namelijk iets bij de installatie fout gedaan geloof niet aangegeven welke schijf windows moet gebruiken bij het booten/. Na de hand systeem herstel gedaan en toen kwamen deze problemen. Dit alles door mic die het gewoon nauwelijks doet. Dit is enkel als ik een headset inplug. De laptop mic doet het overigens wel en erg goed men hoort het elke keer als ik een paar tikken geef op het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry_1989
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38
Heb je de nieuwste drivers al gedownload en geïnstalleerd.

Kale installatie met een windows cd geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SWS --> WOS.

Het is de volgende dag, je bent weer nuchter. Pas dan het taalgebruik in je topicstart anders iets aan ;)

Als je zoveel hebt lopen aanpassen maar niet concreet meer weet hoe en wat precies, zou ik aanraden om opnieuw te beginnen. Dus (backup maken, backup controleren, op ander apparaat tweede backup maken + testen en dan) formatteren, installeren, juiste drivers installeren. De juiste zijn misschien die van een meegeleverde DVD, maar misschien die van de site van de leverancier.

Welk OS heb je eigenlijk? Belangrijke info. Ook: het is belangrijk dat je de precieze foutmelding opschrijft. Anders weet je niet wat er aan de hand is en kan je het ook niet uitleggen. Stokoud, maar de principes zijn niet veranderd: Windows XP en 2000 BSOD guide

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
Even wat geupdate.

Ik heb windows 7 64 bit.
Het is heel raar want me laptop doet het overigens gewoon goed. Ook voor het systeem herstel prima gedaan. Nu alleen dus met exe bestanden problemen. Rare is ook dat zodra ik een usb erin heb zitten dat hij niet weet vanaf waar hij moet booten. (ik heb mijn HD niet als primaire boot station gemaakt), ik met mijn gezonde verstand dacht nou dat is niet moeilijk. Heb dit toen gedaan en vanaf toen kwamen deze problemen, overigens waren de microfoon problemen er al veel eerder dit is enkel met aangesloten headsets de laptop mic doet het weer goed.

Update:

ik heb nauwelijks wat staan op me pc aangezien ik windows 2 dagen geleden opnieuw heb geïnstalleerd. Zou ik gewoon clean instal weer doen ? :| :?

[ Voor 11% gewijzigd door dutch2much op 13-02-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Heb je je boot volgorde in de Bios al aangepast?
Waarschijnlijk staat USB op 1

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
Ja HD staat 1 en daarna cd en dan usb. Dat kan niet het probleem zijn.
Pagina: 1