iPhone activeren lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 15:32
Een iPhone 5s die ik vandaag gekregen heb en gereset is, kan niet meer geactiveerd worden. Bij het inschakelen vraagt hij om taal en regio, vervolgens om een WiFi netwerk of connectie met iTunes om te activeren. Vervolgens staat hij een paar minuten te draaien, daarna geeft hij aan geen verbinding te kunnen leggen met de activeringsserver. WiFi netwerk is het probleem niet, want ik krijg hetzelfde op elk netwerk. Tijd van de dag maakt niet uit, want ik probeer het al een halve dag. Itunes kan ook niks doen en vraagt het ook later opnieuw te proberen. Apple zegt dat de server online is.

Testen met/zonder simkaart heeft geen effect.

De Apple supportpages geven geen oplossing wat betreft het probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik nog meer proberen?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is de wifi van de iPhone niet defect?

Hang hem anders eens met een usb kabel aan iTunes en activeer via daar. Dan gebruikt ie de internetverbinding van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
spone schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:55:
Is de wifi van de iPhone niet defect?

Hang hem anders eens met een usb kabel aan iTunes en activeer via daar. Dan gebruikt ie de internetverbinding van je computer.
Sorry, misschien heb ik het niet duidelijl gezegd. Ik heb hem aan de pc gehangen met usb maar ik krijg dan ook de melding dat ze helaas niet door kunnen gaan met activeren en dat ik het later nog eens moet proberen. WIFI verbinding doet het volgens mij wel want hij is in de router terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Simkaart is vereist. Is je sim toevallig met een pin beveiligd? Haal deze dan even met een andere telefoon eraf, zet pincode vragen uit, en volg de stappen opnieuw. En volgens mij moet de beveiliging minimaal WPA2 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:06:
Simkaart is vereist. Is je sim toevallig met een pin beveiligd? Haal deze dan even met een andere telefoon eraf, zet pincode vragen uit, en volg de stappen opnieuw. En volgens mij moet de beveiliging minimaal WPA2 zijn.
Zojuist geprobeerd maar helaas, hij blijft zeggen dat hij de activeringsserver niet kan bereiken. :(

Wat me opvalt, is dat de iPhone linksboven "Zoeken..." zegt. Maakt niet uit of de simkaart erin zit of niet. Is dit normaal?

[ Voor 12% gewijzigd door timmie1 op 13-02-2016 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Nee al zit er een pin op de sim. Hij zou je netwerk wel moeten vinden. Je zou ff iemand anders z'n sim kunnen proberen anders zou er iets kapot kunnen zijn in de phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Heb je al een poging gewaagt om de telefoon buiten te activeren?
Misschien heb je in huis slecht bereik .

Links boven = netwerk bereik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
https://support.apple.com/en-us/HT201407

alle stappen geprobeerd ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Anoniem: 149800 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:05:
Nee al zit er een pin op de sim. Hij zou je netwerk wel moeten vinden. Je zou ff iemand anders z'n sim kunnen proberen anders zou er iets kapot kunnen zijn in de phone.
Een andere sim werkt ook niet. Volgens Google is het een software bug die op te lossen is.
frankym schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:33:
Heb je al een poging gewaagt om de telefoon buiten te activeren?
Misschien heb je in huis slecht bereik .

Links boven = netwerk bereik .
Bedankt. Ja, buiten ook geprobeerd maar geen effect.
Uiteraard, anders had ik hier geen bericht gepost. :P

Een kleine update:
Ik heb contact opgenomen met Apple care, volgens hen moet ik de iPhone herstellen via iTunes. met USB
Helaas lukt dit ook niet, als iTunes "iPhone-firmware herstellen" zegt, dan blijft hij de hele tijd steken om vervolgens te eindigen met een onbekende fout. Ik ga het nu op een andere pc proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Laat even de foutcode weten, meestal kan je dan achterhalen waar ( ongeveer) de fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:09
Handleiding: iOS-versie herstellen of downgraden

Dit al geprobeerd?

Download het benodigde firmwarebestand https://istheapplestoredown.com/ios vanaf de website van Apple of websites van derden, zoals deze. Dit bestand eindigt op de extensie .ipsw. Zet het bestand op een makkelijk vindbare plaats, bijvoorbeeld je desktop.
Open iTunes, sluit de iPhone aan en wacht tot de iPhone in de linker balk verschijnt.
Windows: Houd de Shift-toets ingedrukt terwijl je op de knop Herstellen klikt met je muis. Mac: Houd de Alt-toets in gedrukt terwijl je op de knop Herstellen klikt met je muis.
Blader naar het gewenste firmwarebestand.
Bevestig dat je de gekozen firmware wilt installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 13-02-2016 14:40 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
frankym schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:19:
Laat even de foutcode weten, meestal kan je dan achterhalen waar ( ongeveer) de fout zit.
Werkte ook niet.

Fout op beide pc's hetzelfde:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/64f559c84d800b0ee5088de7b175d0f1.png
Apple support kan er niks mee.
mell33 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:33:

Dit al geprobeerd?

Download het benodigde firmwarebestand https://istheapplestoredown.com/ios vanaf de website van Apple of websites van derden, zoals deze. Dit bestand eindigt op de extensie .ipsw. Zet het bestand op een makkelijk vindbare plaats, bijvoorbeeld je desktop.
Open iTunes, sluit de iPhone aan en wacht tot de iPhone in de linker balk verschijnt.
Windows: Houd de Shift-toets ingedrukt terwijl je op de knop Herstellen klikt met je muis. Mac: Houd de Alt-toets in gedrukt terwijl je op de knop Herstellen klikt met je muis.
Deze workaround heb ik nog niet geprobeerd, ga ik zo doen. Bedankt!

Ik kan ondertussen ook niet meer in het activeringsmenu komen, hij gaat bij opstarten gelijk naar recovery mode.

[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 13-02-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Start hem eens op en druk dan home toets en power tegelijk in tot hij herstart, en probeer het dan nog eens te fixen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
mell33 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:33:

Dit al geprobeerd?

iTunes zegt bij elk van de firmware files voor de 5s dat hij niet compatible is.
mell33 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:50:
Start hem eens op en druk dan home toets en power tegelijk in tot hij herstart, en probeer het dan nog eens te fixen.
Helaas, geen effect. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Welk type iphone (ivm compatibiliteit) en heb je al gekeken of hij is geregistreerd of gestolen eventueel (emei nummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
mell33 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:25:
Welk type iphone (ivm compatibiliteit) en heb je al gekeken of hij is geregistreerd of gestolen eventueel (emei nummer)
iPhone5S.
Hij is geregistreerd want Apple Care kan hem zo in hun systeem vinden.
Volgens hen was er niks aan de hand, ik ga er dus vanuit dat hij niet gestolen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Error 1 = hardware gerelateerd.

Heb je nog garantie?
Zo ja, omruilen
Zo nee, dan heb ik misschien een optie voor je.

Je zou het moederbord er uit moeten halen en een keer goed heet kunnen maken zodat alle chips weer vast komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
frankym schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:10:
Error 1 = hardware gerelateerd.

Heb je nog garantie?
Zo ja, omruilen
Zo nee, dan heb ik misschien een optie voor je.

Je zou het moederbord er uit moeten halen en een keer goed heet kunnen maken zodat alle chips weer vast komen te zitten.
De errorcode is niet 1, het is -1(onbekende fout). Daarom kan Apple Care er zelf ook weinig mee.

In ieder geval start de iPhone na het mislukte herstellen helemaal niet meer op, maar gaat deze gelijk naar emergency mode(het scherm met iTunes-logo en stekkertje).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door timmie1 op 14-02-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je nog garantie hebt kan je er natuurlijk mee naar een reseller of beter nog, een Apple Store. Na het eerste jaar garantie zal je wel aan moeten kunnen tonen dat je nog garantie hebt mbv een factuur.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
timmie1 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:56:
[...]

De errorcode is niet 1, het is -1(onbekende fout). Daarom kan Apple Care er zelf ook weinig mee.

In ieder geval start de iPhone na het mislukte herstellen helemaal niet meer op, maar gaat deze gelijk naar emergency mode(het scherm met iTunes-logo en stekkertje).

Members only:
Halve garantie bestaat niet. :)
het is geen pak melk met een beperkte houdbaarheidsdatum ;)

Hoe oud is je telefoon? 1 jaar garantie van Apple + 1 jaar garantie waar je de telefoon hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
frankym schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:28:
[...]

Halve garantie bestaat niet. :)
het is geen pak melk met een beperkte houdbaarheidsdatum ;)

Hoe oud is je telefoon? 1 jaar garantie van Apple + 1 jaar garantie waar je de telefoon hebt gekocht.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:56
je kan het ook zelf even checken op https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/ nou ja normaal dus nu even niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Ik zou een afspraak maken bij de guiniusbar " die zitten in de een officiële Apple store's op de locatie's Den haag /Amsterdam /Amersfoort .

als hun geen gekke dingen tegenkomen { door eigen schuld} dan zullen ze de telefoon waarschijnlijk omruilen voor een vervang exemplaar.

je hebt als consument recht op een deugdelijk toestel voor minimaal 2 jaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:56
frankym schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:05:
Ik zou een afspraak maken bij de guiniusbar " die zitten in de een officiële Apple store's op de locatie's Den haag /Amsterdam /Amersfoort .
ehmm amersfoort? :+ Haarlem zal je bedoelen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Wognummer schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:07:
[...]

ehmm amersfoort? :+ Haarlem zal je bedoelen hehe
foutje :X je hebt gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit geld wel alleen via de winkel van aanschaf, een fabrikant heeft deze verplichting niet naar consumenten.

Langs de genius bar voor garantie werkt in het tweede jaar alleen als je hem dus ook bij Apple gekocht hebt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Donstil schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:16:
[...]

Dit geld wel alleen via de winkel van aanschaf, een fabrikant heeft deze verplichting niet naar consumenten.

Langs de genius bar voor garantie werkt in het tweede jaar alleen als je hem dus ook bij Apple gekocht hebt.
Precies, en daarom zal je in het tweede jaar ook een factuur moeten laten zien om aan te tonen dat je hem inderdaad bij Apple zelf hebt gekocht, en dat je hem als consument aangeschaft hebt. Altijd jammer dat veel mensen zomaar wat roepen...

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
[...]

don je hebt gelijk, je zou dit inderdaad via de winkel van aanschaf moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Wognummer schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:04:
je kan het ook zelf even checken op https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/ nou ja normaal dus nu even niet :P
Members only:

als hun geen gekke dingen tegenkomen { door eigen schuld} dan zullen ze de telefoon waarschijnlijk omruilen voor een vervang exemplaar.

[...]

fsfikke schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:28:
[...]

Precies, en daarom zal je in het tweede jaar ook een factuur moeten laten zien om aan te tonen dat je hem inderdaad bij Apple zelf hebt gekocht, en dat je hem als consument aangeschaft hebt. Altijd jammer dat veel mensen zomaar wat roepen...
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:25
Error code -1 (of 1 de min wordt vaak weggelaten) is een hardware probleem. Ws in de chip die de communicatie over USB regelt. Het probleem met de simkaart zit em in een kapotte sim lezer.

Direct terug drmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badboy2161
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-05 12:56
Als ik er overheen heb gelezen, dan hoor ik het graag. Maar heb je de iPhone hersteld via DFU restore? (Geforceerd herstel via iTunes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Badboy2161 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:28:
Als ik er overheen heb gelezen, dan hoor ik het graag. Maar heb je de iPhone hersteld via DFU restore? (Geforceerd herstel via iTunes)
Bij deze, ja je hebt er overheen gelezen.. timmie1 in "Iphone activeren lukt niet" = DFU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badboy2161
Als ik dat zo lees heeft hij een soft reset gedaan (Home button en vergrendel knop 10 seconden ingedrukt houden). Je kan ook een de Home button en vergrendel knop 10 seconden ingedrukt houden en daarna nog vijf seconden de home button ingedrukt houden, dan komt de telefoon in herstel modus te staan. Of ben ik hier nou dom aan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Badboy2161 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:06:
[...]
Als ik dat zo lees heeft hij een soft reset gedaan (Home button en vergrendel knop 10 seconden ingedrukt houden). Je kan ook een de Home button en vergrendel knop 10 seconden ingedrukt houden en daarna nog vijf seconden de home button ingedrukt houden, dan komt de telefoon in herstel modus te staan. Of ben ik hier nou dom aan het zijn?
Zoals mell33 beschrijft is exact de DFU mode en die heeft timmie1 gevolgd, ik zet zelf eerst altijd wel een toestel uit voor die procedure, maar of dat noodzakelijk is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badboy2161
GerardVanAfoort schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:58:
[...]

Zoals mell33 beschrijft is exact de DFU mode en die heeft timmie1 gevolgd, ik zet zelf eerst altijd wel een toestel uit voor die procedure, maar of dat noodzakelijk is weet ik niet.
Het toestel van te voren uitzetten is niet perse nodig. Ik denk dat TS toch het beste naar een Apple Store of AASP kan gaan. Als TS nog beschikt over de aankoopbon en er wordt geen externe schade geconstateerd zou het nog wel eens onder het Europese consumenten recht kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:25
GerardVanAfoort schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:58:
[...]

Helemaal niet, DFU moet geforceerd worden vanaf het toestel. Wat hier gedaan wordt is de mogelijkheid gebruiken om "Custom" IPSW firmware files in te laden.

DFU vereist het inhouden van home en powerbutton voor 10 seconden (11 kan nog net) en daarna de homeknop ingedrukt houden tot in iTunes de melding verschijnt dat er een toestel in herstelmodus is gevonden. Wat mell3 beschrijft is iets anders dan DFU (Device Firmware Update).

Voor TS: dit artikel beschrijft keurig hoe het werkt en wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

supersnathan94 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:57:
[...]

Helemaal niet, DFU moet geforceerd worden vanaf het toestel. Wat hier gedaan wordt is de mogelijkheid gebruiken om "Custom" IPSW firmware files in te laden.

DFU vereist het inhouden van home en powerbutton voor 10 seconden (11 kan nog net) en daarna de homeknop ingedrukt houden tot in iTunes de melding verschijnt dat er een toestel in herstelmodus is gevonden. Wat mell3 beschrijft is iets anders dan DFU (Device Firmware Update).

Voor TS: dit artikel beschrijft keurig hoe het werkt en wat je moet doen.
:D oeps iets te stellig geweest dan.

Pagina: 1