Asus 2e HDD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:07
Hi,

Ik heb een Asus X73SD-TY086V. Deze laptop heeft 2 slots voor HDD/SSD. Het 2e slot wil ik nu gaan vullen met een SSD.
Echter, de 1e harde schijf zit in een 'bracket' (wat dus zorgt dat het stevig vast zit geschroeft). Helaas heb ik al van alles gegooglet, maar het lijkt alsof Asus deze niet meer maakt/verkoopt.

Op Google kom ik vooral zogenaamde caddy's tegen, maar omdat er een 2e slot in zit wil ik dus eigenlijk van de DVD drive afblijven.

Voor zover ik heb kunnen vinden zijn deze brackets specifiek van Asus, en kan ik niet zomaar een willekeurig andere erin stoppen.

Heeft iemand het zelfde probleem gehad als mij, of eventueel tips hoe ik de SSD dus toch stevig erin kan doen?

Groet,
Michael

Alle reacties

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-01 17:01
SSD kan je er prima infrotten en met tape vastzetten hoor. Zolang de connector niet kan afbreken gebeurt er helemaal niks. Moet je met een HDD niet proberen, maar een SSD kan er wel tegen.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Twarp

just grin...

FF handig doen met piepschuim of iets dergelijks. Er kan weinig mis mee gaan.

Meh ...

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:36
Heb je een foto oid?
Ik heb hier nog het een en ander liggen. Misschien is het iets universeels.

• michaelw1998
jbhc schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:22:
Heb je een foto oid?
Ik heb hier nog het een en ander liggen. Misschien is het iets universeels.
Ik vermoed van niet, maar kijken kan altijd natuurlijk :)
Afbeeldingslocatie: https://michaelwijnands.eu/i/20160213_103657.jpg

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
supersnathan94 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:21:
SSD kan je er prima infrotten en met tape vastzetten hoor. Zolang de connector niet kan afbreken gebeurt er helemaal niks. Moet je met een HDD niet proberen, maar een SSD kan er wel tegen.
Precies dit.

Ik heb zelf de boel altijd opgevuld met stukjes schuimrubber. Puur er voor zorgen dat ie niet kan schuiven is genoeg.

• jbhc
Zoiets heb ik hier liggen.

Geef anders even de lengte en breedte maten tussen die buitenste schroefjes. Mag ook via DM

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:43
jbhc schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:14:
Zoiets heb ik hier liggen.

Geef anders even de lengte en breedte maten tussen die buitenste schroefjes. Mag ook via DM
Is op de foto te zien dat het gaat om M2 van 3mm lang en M2,5 van 4mm lang. Net als bij mijn K73SV, zelfde binnenkant betreft de HDD bays.
Ik heb een tijdje ook een SSD erbij gehad. Ik heb toen een beugeltje gemaakt en dat over de SSD gezet het verst van de connector af. Onder de SSD een paar mm schuimrubber en er achter zoveel mm dat de SSD niet uit de connector kon schuiven. Dat schuim (of ander spul) aan de achterkant kun je ook zo hoog laten dat het tegen de dekplaat aan komt, dan kan het er nooit uit vallen.

Overigens heb ik toen ik wilde uitbreiden ook gezocht naar zo'n bracket, maar niet gevonden. ASUS weigert ze te leveren aan eindgebruikers en de winkel kon/wilde het niet regelen omdat het niet bij het model hoorde.

[ Voor 12% gewijzigd door Crahsystor op 13-02-2016 22:25 ]

Addicted to silent computing

• jbhc
Ik heb hier zo'n soort houder liggen maar als ik mn scherm resize met de houder er op dan komen helaas de plekken van de schroefjes niet overeen. :(

• michaelw1998
Crahsystor schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:23:
[...]

Is op de foto te zien dat het gaat om M2 van 3mm lang en M2,5 van 4mm lang. Net als bij mijn K73SV, zelfde binnenkant betreft de HDD bays.
Ik heb een tijdje ook een SSD erbij gehad. Ik heb toen een beugeltje gemaakt en dat over de SSD gezet het verst van de connector af. Onder de SSD een paar mm schuimrubber en er achter zoveel mm dat de SSD niet uit de connector kon schuiven. Dat schuim (of ander spul) aan de achterkant kun je ook zo hoog laten dat het tegen de dekplaat aan komt, dan kan het er nooit uit vallen.
Klopt, K73 is vrijwel helemaal het zelfde als de X73. Echt stom dat asus een 2e slot maakt maar besluit dat onderdeel uit de handel te halen (is natuurlijk wel al een oudere laptop).

Maar ga wel eens wat proberen met schuim of iets dergelijks, mocht de Tweaker hierboven toch een iets verschillend model hebben.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:43
michaelw1998 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:27:
[...]

Klopt, K73 is vrijwel helemaal het zelfde als de X73. Echt stom dat asus een 2e slot maakt maar besluit dat onderdeel uit de handel te halen (is natuurlijk wel al een oudere laptop).

Maar ga wel eens wat proberen met schuim of iets dergelijks, mocht de Tweaker hierboven toch een iets verschillend model hebben.
Nou ja, uit de handel. Ze hebben het nooit aangeboden als losse optie. Er is vast wel ergens een passende bracket te vinden, maar voor een lichte SSD is dat niet de moeite i.m.o.

Addicted to silent computing

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
jbhc schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:26:
Ik heb hier zo'n soort houder liggen maar als ik mn scherm resize met de houder er op dan komen helaas de plekken van de schroefjes niet overeen. :(
Het nadeel van deze dingen is dat er compleet geen standaard voor is. Iedere merk heeft zijn eigen brackets hiervoor en ook per merk zijn er verschillende. Het nadeel is dat er dus echt een paar honderd verschillende zijn. Als iemand een bracket van Asus heeft zou het kunnen passen, anders heeft het totaal geen zin.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
vroeger misbruikte ik altijd de meccano voor brackets op onmogelijke plekken in een normale case.. mogelijk dat je ondanks het iets krapper is in een laptop er wel iets mee kan :)

404 Signature not found

• michaelw1998
Dit is een ander wat er veel op lijkt. Helaas verschilt het per model type bij Asus.
Crahsystor schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:33:
[...]

Nou ja, uit de handel. Ze hebben het nooit aangeboden als losse optie.
Na even Google op het onderdeel nummer kwam ik tot de conclusie dat Asus dit onderdeel ooit aangeboden heeft via Amazon, dus het was ooit wel los te koop :p
Pagina: 1